Flickr

KLJUČ DOBROG SNA: Sat vremena prije spavanja činite ovo deset minuta i spavat ćete ‘kao beba’

Autor: Zlatko Govedić

Ne možete spavati? Znanost kaže da bi dobro tempirana kupka mogla biti upravo ono što vam treba.

Ispostavlja se da kupka ne služi samo da se operemo i opustimo nakon dugog i napornog dana. Kupanje noću, potiče i poboljšava san, posebno kada je to vremenski ispravno.

Možda već znate da topla kupka ili tuširanje prije spavanja, može pomoći da zaspite. Jedno istraživanje spavanja koje je sproveo Shahab Haghayegh, istraživač na Odjelu za biomedicinsko inženjerstvo na Sveučilištu u Teksasu, istražuje točno kako i kada se okupati.

JEDITE GA SVAKI DAN! Postoji najmanje deset razloga zašto je ovaj plod savršen za zdravlje

Istraživači su analizirali više od 5000 objavljenih istraživanja o učincima pasivnog zagrijavanja tijela na bazi vode, uzimajući u obzir kakvoću, duljinu, učinkovitost i latenciju početka sna (koliko vremena treba da zaspite), te otkrili da je ovo idealno kupanje:

“Pasivno zagrijavanje tijela vodom od 40 do 42,5 stupnjeva Celzijevih, povezano je s poboljšanom kakvoćom sna. Kada se provodi 1 do 2 sata prije spavanja, za samo 10 minuta, dovelo je do značajnog skraćivanja latencije početka sna”.

To toplo tuširanje ili kupka prvo će povećati vašu tjelesnu temperaturu, nakon čega će vaše tijelo osjetiti još izraženije snižavanje tjelesne temperature, a taj pad temperature jest ono što pokreće san.

Autor:Zlatko Govedić
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.