fbpx
foto:pexels

Kako spriječiti bol u stražnjici nakon bicikliranja?

Autor: Dnevno

Vožnja bicikla je jedna od najzdravijih fizičkih aktivnosti. Bila bi prava šteta odustati od omiljene rekreacije zbog jedne početničke, ali vrlo bitne pogreške.

Biciklizam je mnogima najdraža sportska aktivnost jer je idealna za sve dobne skupine, zabavna i povoljno utječe na zdravlje. Osim što se koristi u slobodno vrijeme, bicikl je pojedincima i omiljeno prijevozno sredstvo, pogotovo u gradovima i pri kraćim relacijama.

Iako pedaliranje nudi bezbroj prednosti na čovjekov organizam, nisu isključena i neka bolna stanja tijekom vožnje bicikla. Prema brojnim istraživanjima, uobičajene ozljede su ogrebotine, modrice, uganuća i prijelomi kostiju, a najviše bolovi u mišićima, među kojima prednjači bol u mišićima stražnjice. Razlog tomu je pritisak na živac ili pritisak same kosti o sjedalo, što zapravo sprječava cirkulaciju krvi i dolazi do utrnulosti. No, ne treba strahovati da će se to dogoditi i vama – ako se unaprijed dobro pripremite. Ovo su tri najuspješnija i najpopularnija načina kako na izletima, putu do posla ili na treningu izbjeći bol u stražnjici!

Nabavite prikladno sjedalo za bicikl




Pravilno odabran model bicikla, koji je pritom i ispravno namješten, može spriječiti bolove u stražnjici. No, da bi istovremeno imali odlične performanse i ugodnu vožnju, važno je brinuti o najvažnijim dodirnim područjima – ruke, noge i stražnjica. Većina Hrvata pravilno drži ruke na volanu i noge na pedalama, ali zato sjedi suviše nisko na biciklima ili ima neadekvatno sjedalo. Ne dozvolite da vas mišići bole zbog krivog sjedala za bicikl, nego se educirajte i isprobajte više vrsta sjedala prilikom kupovine.

Izbor sjedala za bicikl je vrlo individualan jer su naša tijela jedinstvena. Stoga, kada kupujete novi bicikl, sjedalu posvetite nešto veću pažnju nego obično. Preširoko sjedalo će zbog trenja s odjećom izazvati neugodno trljanje, a preusko će pritiskati osjetljive dijelove stražnjice. Tvrdo je sjedalo, pak, rezervirano za sportske bicikle na kojima se stražnjica većinu vremena nalazi u zraku, dok je za gradsku ili rekreacijsku vožnju najbolje mekše, ergonomski izrađeno sjedalo.

Biciklističke hlače su neizbježne




Neugodno pečenje i žarenje na koži zadnjice ne uzrokuje pogrešno odabrano sjedalo za bicikl, nego prekomjerno trenje stražnjice o sjedalo. To se najčešće događa kada biciklist ima neadekvatnu odjeću za vožnju biciklom, odnosno preširoke hlače od neprimjerenog materijala kao što su pamuk ili traper, te osjetljivu ili razdražljivu kožu.

Tu nelagodu lako mogu riješiti biciklističke hlače. To su posebne sportske, elastične hlače do iznad koljena, a koje straga imaju ušivene jastučiće ispunjene spužvom ili gelom da bi se smanjio pritisak na trticu za vrijeme vožnje. Ta podstava biciklistu pruža udobnost, početnicima pomaže da se lakše naviknu na sjedalo bicikla, a tijekom dužih vožnji ublažavaju vibracije uzrokovane neravnom podlogom. Biciklističke hlače obavezan su dio biciklističke opreme za zahtjevnije rekreativce i natjecatelje jer omogućavaju odličan kompresijski učinak i dugotrajnu potporu mišićima.

Biciklističke hlače izrađene su od brzosušećeg materijala koji efektivno odvodi znoj prema van, imaju praktične džepove za sitne potrepštine, reflektirajuće dijelove za vidljivost u prometu tijekom noćne vožnje te su jednostavne za održavanje.




Dozvolite si vrijeme prilagodbe

Ako ste naučili voziti bicikl u djetinjstvu, sigurno se sjećate pokoje ogrebotine i modrice, ali ne i bolova u mišićima. Naime, djeca su naoružana strpljenjem i ustrajnošću, a što se s godinama ipak izgubi. Odrasli će radije prekinuti s bilo kakvom vrstom sporta čim osjete bolove i grčeve u mišićima, ne razmišljajući o potrebnoj prilagodbi organizma na napore.

Drugim riječima, kako bi bol u stražnjici postajala sve blaža i u konačnici u potpunosti nestala, preporučljivo je postupno povećavati broj prijeđenih kilometara na biciklu. Krenite polako i dajte svom tijelu vrijeme da se prilagodi sve duljoj vožnji. Ako pak planirate pedalirati dulje od dva sata u komadu, obavezno se sjetite podići stražnjicu sa sjedala i okretati pedale „stojećki“, a čime ćete vratiti cirkulaciju u mišiće stražnjice.

Uživajte u vožnji biciklom po cvjetnoj livadi dok vam vjetar mrsi kosu – bez bolova i grčeva. Posjetite najbližu Hervisovu poslovnicu ili online shop i nabavite kvalitetnu i odgovarajuću biciklističku opremu koja će vam u tome pomoći.

Autor:Dnevno
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.