fbpx
Ilustracija/Pixabay

KAKO JE PANDEMIJA PROMIJENILA NAŠE RADNE NAVIKE? Velika međunarodna studija otkrila brojne zanimljivosti

Autor: Zlatko Govedić

Radnici diljem svijeta provode mnoge sate radeći od kuće i zapravo bi to htjeli činiti još i više, pokazuju rezultati nove njemačke studije.

Prema anketi koju je proveo njemački Ifo institut za ekonomska istraživanja, zaposlenici su radili od kuće u prosjeku jedan i pol dan tjedno. Obuhvaćeno je bilo 27 zemalja i radnici u svim u svim industrijama.

Model rada od kuće dobio je zamah nakon izbijanja pandemije koronavirusa prije dvije i pol godine.


U SAD-u je prosjek rada od kuće 1,6 dana, u Njemačkoj 1,4, u Francuskoj 1,3, a u Japanu 1,1, navodi Ifo.

“Nikada prije nijedan događaj poput pandemije koronavirusa nije tako sveobuhvatno preokrenuo život zaposlenika u tako kratkom vremenu”, komentirao je Mathias Dolls, istraživač Ifoa.

Njemački znanstvenik radio je s kolegama iz pet drugih istraživačkih institucija u SAD-u, Britaniji i Meksiku, uključujući sveučilišta Stanford i Princeton.

Dolls je napomenuo da rezultati daju prosječnu vrijednost i obuhvaćaju i neke industrije u kojima rad od kuće uopće nije moguć.

Istraživanje je proveo britanski institut za istraživanje tržišta Respondi.

Rezultati se temelje na ukupno oko 36.000 upitnika, a istraživanje je provedeno u dva kruga u ljeto 2021. i u siječnju/veljači ove godine.




Istraživanje je otkrilo još jednu stvar zajedničku radnicima u svim državama – zaposlenici više vole raditi od kuće nego njihovi šefovi.

U prosjeku u svih 27 zemalja 36.000 ispitanika željelo bi raditi kod kuće u prosjeku 1,7 dana u tjednu.

Tvrtke bi, pak, željele vidjeti svoje zaposlene češće u uredu. U prosjeku planiraju ili žele da njihovi zaposlenici rade od kuće samo 0,7 dana tjedno.




Autor:Zlatko Govedić
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.