Unsplash

Jedite vlakna i kilogrami će se topiti! Ona su spas! Evo u kojim namirnicama ćete ih naći

Autor: Iva Hanzen

Vlakna dijelimo na topiva i netopiva, a spadaju u grupu složenih ugljikohidrata. Njihovo uključivanje u prehranu od iznimne je važnosti. Hrana bogata vlaknima doprinosi zdravlju probavnog sustava, smanjenju apsorpcije šećera iz hrane i koncentracije lošeg kolesterola u krvi i što je najbolje čini nas izrazito sitima. Sitost podrazumijeva da ćemo manje jesti, a krajnji rezultat je mršavije tijelo. Izostanak osjećaja sitost je ionako glavni problem svih dijeta. Poanta dijeta je da unosimo manje kalorija nego što trošimo, ali upravo je u tome problem jer smo stalno gladni. No, jedenjem više vlakana konstantno osjećamo sitost pa se ne moramo odricati hrane.

Unsplash

Gdje naći vlakna? Vlakna se nalaze u cjelovitim namirnicama, koje obično sadrže mikronutrijente – još jednu prehrambenu dobrobit. Ako se pitate o kojim je namirnicama riječ, nabrojat ćemo vam ih ‘samo’ 25. Pa onda recite da je zdrava prehrana dosadna i neukusna, a k tome se na ovom popisu nalaze i neke ‘zabranjene’ stvari poput kupovnih pahuljica, peciva i čokolade. Podijelili smo ih po grupama i naveli vam koliko kalorija imaju da znate koliko smijete s njima pretjerati.

Voće

Maline, kao i kupine imaju svega 32 kalorije, jabuka koja također ima puno vlakana ima 47 kalorija, mango  66, a kupine 68 pa slobodno navalite po vlaknima iz ove skupine.  Avokado je nešto kaloričniji – ima 210 kalorija, ali od jednog vam neće biti ništa. Suhe šljive pak imaju 272 kalorije, što im također čini kaloričnima, ali bolje da žvačete njih nakon obroka kako bi si produljili osjećaj sitosti, nego čips.

Povrće

U povrće s najviše vlakana spada brokula, a ona ima samo 40 kalorija.

Mahunarke

Leća ima 101 kaloriju, slanutak ima 130, a crni i smeđi grah koji pripadaju ovoj skupini imaju po 110.

Unsplash

‘Zabranjena hrana’

Kupovne pahuljice imaju između 400 i 600 kalorija, što ih čini izrazito kaloričnim opcijom, ali neka vas tješi da su pune vlakana. Peciva možda ne bismo trebali jesti baš svaki dan, pogotovo ne ona punjena, ali obično prazno pecivo tu i tamo je čak zdravo. Ima 250 kalorija i naravno ne morate ga jesti samog. Neće mu naškoditi komadić sira i šunke, a pogotovo ne jaja koja će vas držati sitima cijeli dan. Kakao ima 630 kalorija, tamna čokolada ima 607 kalorija, a kokos 633.

Orašasti plodovi

Indijski oraščići imaju čak 581 kaloriju, dok bademi imaju čak  607 kalorija,  ali i za njih vrijedi isto što i za neke druge namirnice na ovom popisu – bolje da žvačete njih nakon obroka kako bi si produljili osjećaj sitosti, nego čips. Zobene pločice koje obiluju orašastim proizvodima imaju s druge strane samo 362 kalorije, ali zaboga izbjegavajte one prepune šećera.

Ostalo

U ovu skupinu možemo staviti integralnu tjesteninu koja ima 168 kalorija, obične zobene pahuljice koje imaju 150 kalorija, iako one s dodacima mogu prelaziti preko 300 kalorija, Cornflakes koji ima 359 kalorija i granolu koja ih ima 380 te sjemenke koje imaju čak 508 kalorija.

Autor:Iva Hanzen
loading...
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.