Pixabay

IZBJEGAVATE UGLJIKOHIDRATE? Ovo biste trebali znati

Autor: Dnevno.hr

Trend o štetnosti ugljikohidrata zavladao je u javnosti pa mnogi izbjegavaju ovaj makronutrijent i ne znajući mnogo o njegovoj važnosti.

Danas se vjeruje da gljikohidrate treba jesti za doručak, a proteine za večeru jer će ugljikohidrati u kasnim satima uzrokovati debljanje. Ova teroija totalno je neopravdana, a liječnici razotkrivaju uvriježeni mit. U provedenom eksperimentu volonteri su pet dana unosili ugljikohidrate za doručak, a potom pet dana za večeru te su se pri tome kontrolirale njihove razine šećera u krvi. U prvih pet dana razina šećera prosječno je iznosila 15.9, što je visok, ali očekivani nivo, ističe liječnik Michael Mosley za Independent.

U posljednih pet dana ta je vrijednost pala na 10.4 što je mnogo niže od očekivanog.

“Moglo bi biti da nije uopće važno u koje vrijeme jedete ugljikohidrate, već je stvar u duljini razdoblja bez ugljikohidrata. Ako imate veliku rupu od posljednjeg ugljikohidratnog obroka, vaše će tijelo biti spremnije boriti se s time. To se obično preporučuje ujutro jer ste prije toga cijelu noć postili. Ali studija pokazuje da, ako ste unosili malu količinu ugljikohidrata tijekom dana, to ima sličan učinak. Drugim riječima, nakon nekoliko dana jedenja ugljikohidrata navečer umjesto ujutro tijelo se privikne na takav režim i bolje se nosi s time”, rekao je liječnik.

Mnogo je važnije paziti koliko smo pojeli nego kada smo pojeli.

Autor:Dnevno.hr
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.