Foto: Unsplash

Hodanje unatrag postaje sve popularnije: Studije pokazale nevjerojatne dobrobiti ove tehnike

Autor: Zlatko Govedić

Sudionici koji su hodali unatrag na traci 30 minuta dnevno tijekom četiri tjedna poboljšali su ravnotežu, brzinu hoda i kardiorespiratornu kondiciju prema studiji iz ožujka 2021., provedenoj na pacijentima koji su pretrpjeli kronični moždani udar

Osim toga, žene koje su sudjelovale u šestotjednom programu hodanja i trčanja unatrag smanjile su postotak tjelesne masti i poboljšale kardiorespiratornu kondiciju, prema kliničkom ispitivanju iz travnja 2005. godine.


Najdugovječniji ljudi na svijetu jedu ove grickalice: Izuzetno su zdrave, a jednu svi obožavaju

Hodanje unatrag također može pomoći osobama s problemima kao što su osteoartritis koljena i kronična bol u leđima, te poboljšava hod i ravnotežu. Pomaže i u jačanju različitih skupina mišića u tijelu, što je korisno za cjelokupnu tjelesnu kondiciju.

Osim tjelesnih koristi, hodanje unatrag također potiče mentalnu budnost jer zahtijeva povećanu pažnju tijekom kretanja u suprotnom smjeru. Stariji odrasli posebno bi mogli imati koristi od ovakvih vježbi.

Za početak, stručnjaci preporučuje da se polako krećete unatrag, primjerice hodate unatrag pet minuta nekoliko puta tjedno. Možete povećavati vrijeme i brzinu kako se tijelo prilagođava pokretu. Hodanje unatrag može se izvoditi na traci ili na otvorenom prostoru, a važno je postupno povećavati intenzitet vježbanja.

Ova jednostavna metoda može pružiti brojne prednosti za zdravlje i fitness, čineći je privlačnom opcijom za sve generacije.




Autor:Zlatko Govedić
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.