fbpx

DOLASKOM PROLJEĆA STISNE VAS ODJEĆA: Ovako ćete izgubiti višak kilograma, a za to postići je najbitnija jedna stvar

Autor: Dnevno.hr/A.F.

Želite li izgubiti kilograme važno je to učiniti bez izgladnjivanja i nekih drugih metoda koji bi se mogli odraziti na zdravlje. Zajednička karakteristika mnogih koji se odluče na mršavljenje je nestrpljenje.

Kako bi zdravo smršavili upravo je najvažnije biti strpljiv i informiran.

Do gubitka težine dolazi kada se svakodnevno u organizam unosi manje kalorija od onih koje sagorijevaju. Što se više jede kalorija, to više dolazi do debljanja. Svaka hrana ili piće koje konzumiramo ima svoje kalorije.


Tri komponente

Potrošnja kalorija ima tri glavne komponente.

1. Stopa metabolizma u mirovanju – Broj kalorija koje su tijelu potrebne za održavanje normalnih tjelesnih funkcija, poput disanja.

2. Termički učinak hrane – Radi se o kalorijama koje se troše na probavu, apsorpciju i razgrađivanje hrane,

3. Termički učinak aktivnosti – Radi se o kalorijama potrošenim za vrijeme tjelesne aktivnosti

Više čimbenika

Koliko ćete brzo smršavjeti ovisi o više čimbenika. To su:

1. Spol – Žene u mirovanju troše 5 do 10 posto manje kalorija u mirovanju od muškaraca.




2. Dob – S godinama se masna masa u tijelu povećava, a mišićna smanjuje.

3. Startna pozicija – Početna tjelesna masa također može utjecati na brzinu gubitka kilograma.

4. Kalorijski deficit – Opseg kalorijskog deficita utječe na to koliko brzo ćemo gubiti na težini.




5. San – Kronični nedostatak sna može značajno utjecati na brzinu kojom gubite kilograme. Još neki faktori mogu utjecati na proces mršavljenja, a to su: lijekovi, zdravstvena situacija, obiteljska povijest i genetika, yo-yo dijete.

Budite strpljivi

Često čujemo za dijete koje daju brze rezultate, međutim za zdravo mršavljenje najbitnije je držati se zdravog obrasca prehrane sa smanjenim unosom kalorija te prehranu kombinirati s tjelovježbom. Pokušajte se odmaknuti od ideje o brzom mršavljenju. Također, ne smije se prebrzo izgubiti previše kilograma.

Brzi gubitak težine sa sobom nosi rizik od pothranjenosti i dehidracije, a među nuspojavama su i glavobolje, razdražljivost, umor, zatvor, gubitak kose, gubitak mišića, menstrualne nepravilnosti. Preporuka stručnjaka je da se na tjedan gubi od 0,45 do 1,36 kilograma, odnosno oko jedan posto vaše tjelesne težine. Neke tjedne možete gubiti više, a neke manje kilograma. Dogodit će se i tjedni u kojima nećete izgubiti na kilaži. Pomoću dnevnika prehrane i redovitog vaganja potičite se da smršavite, piše Zadovoljna.hr.

Autor:Dnevno.hr/A.F.
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.