fbpx
Foto: Emica Elvedji/PIXSELL

DESET TISUĆA KORAKA DNEVNO JE MIT? Znanstvenici ističu MANJU BROJKU koja itekako utječe na zdravlje

Autor: Š. P.

Za izračnavanje dnevnog kretanja mnogi od nas imaju pametne satove ili aplikacije. Obično nastojimo postići najmanje 10.000 koraka dnevno, a mnogi baš tu brojku zbog višegodišnjeg spominjanja u našim uređajima smatraju – zakonom, ne uzimajući pritom u obzir da je zapravo riječ o broju koraka jedne japanske marketinške kampanje za pedometar.

Brojka od 10.000 koraka za mnoge je zapravo demoralizirajuća, čak i demotivirajuća, osobito u vremenima u kojima mnogi još uvijek rade od kuće i uspijevaju prošetati samo od svojih improviziranih ureda do kuhinje kako bi uzeli (najčešće) nezdravi zalogaj.

Dobra vijest za sve one kojima se ta brojka čini nedostižnom glasi – manje od 10.000 koraka i dalje je dobro za vaše zdravlje. Najnovije veliko istraživanje, koje je vodilo Sveučilište Massachusetts, pratilo je preko 2000 odraslih osoba srednjih godina iz različitih etničkih grupa u razdoblju od 11 godina. Znanstvenici su otkrili da su oni koji su radili najmanje 7000 koraka dnevno imali 50 do 70 posto manji rizik od umiranja tijekom razdoblja ispitivanja u usporedbi s onima koji su radili manje od 7000 koraka dnevno.

Još jedno zanimljivo otkriće studije bilo je da rizik od smrti nije povezan s intenzitetom koraka. Primjerice, ako su dvije osobe učinile isti broj koraka, osoba koja ih je radila niskim intenzitetom nije imala veći rizik od umiranja u usporedbi s osobom koja ih je radila umjerenim intenzitetom.

Uz sva istraživanja moramo razmotriti njegove okolnosti i odrediti ograničenja istraživanja kako bismo bili sigurni da donosimo točne zaključke. Studija Sveučilišta Massachusetts prikupljala je podatke u razdoblju od oko 11 godina. Međutim, broj koraka mjeren je samo jednom, tijekom trodnevnog razdoblja, tijekom 2005.-2006. Smrtnost i druge zdravstvene mjere praćene su u kolovozu 2018.

Brojanje koraka nije praćeno tijekom cijelog razdoblja istraživanja, jer bi bilo previše naporno za sudionike. Stoga je postojala velika pretpostavka da se dnevni broj koraka ljudi nije mijenjao tijekom razdoblja istraživanja. No, koliko ljudi mogu hodati može se promijeniti iz različitih razloga, poput rađanja djece, žurbe, ozljeda i mnogih drugih razloga, pa je teško izvući previše zaključaka iz ove vrste podataka.

Dnevno povećanje koraka je jako korisno

Rezultati istraživanja Sveučilišta Massachusetts nadovezuju se na rezultate fakulteta Harvard Medical School, a pokazali su da je u prosjeku oko 4.400 koraka dnevno dovoljno za značajno smanjenje smrtnosti starijih žena.

Iako u tumačenju podataka iz različitih studija moramo biti oprezni, jasno je da nam i manje od 10.000 koraka dnevno itekako koristi.




Svjetska zdravstvena organizacija odraslima preporučuje da vježbaju najmanje 150 minuta umjerenog intenziteta tjedno (ili 75 minuta intenzivnog vježbanja), a smjernica povezanih s brojem koraka – nema.

Sljedeći put kada vidite da je vaš dnevni broj koraka manji od 10.000 koraka, nemojte se demotivirati i imajte na umu da ćete izvođenjem oko 7000 koraka imati neke zdravstvene koristi. Ako želite poboljšati svoje zdravlje povećanjem broja koraka, istraživanje je pokazalo da povećanje od tisuću koraka dnevno ima značajnu korist.

Autor:Š. P.
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.