Flickr

Deset mentalnih vježbi koje će vam pomoći da sačuvate i unaprijedite pamćenje

Autor: Dnevno.hr

Starenju nije podložno samo naše tijelo nego i mozak. Nažalost, ne polazi svima za rukom da sačuvaju pamćenje, jasan um i intelekt u starosti. Čak i kod zdrave odrasle osobe postoji prirodno pogoršanje kognitivnih funkcija.

Neurofiziolozi su uvjereni da će se mozak razvijati ako se ispravno hranite, vodite aktivan život i posvećujete određeno vrijeme korisnim aktivnostima, pa ćete i u starosti biti umniji od drugih.

Donosimo vam nekoliko najinteresantnijih i najkorisnijih hobija za razvoj mozga. Izaberite jedan ili više njih te mu posvetite barem sat-dva dnevno:

1. Meditacija

Meditacija pomaže u smanjenju stresa, krvnog tlaka, jača imunosni sustav i poboljšava sposobnost koncentracije. Samo 10 minuta potpunog opuštanja vratit će vam odlično raspoloženje i pomoći vašem mozgu da bolje radi.

2. Rad u vrtu

Vrtlarstvo je iznenađujuće koristan hobi za mozak jer smanjujete razinu kortizola, hormona stresa, punite se pozitivnom energijom, ponosite se svojim dostignućima, smanjujete rizik od demencije za 36% te provodite vrijeme na svežem zraku.




3. Kuhanje

Studije pokazuju da ljudi koji spremaju jelo kod kuće vode zdraviji život. Usto, imaju mogućnost odabira maksimalno zdravih proizvoda te uživaju u procesu kuhanja, što blagotvorno djeluje na mozak.

4. Čitanje




Čitanje uči um da se fokusira, proširuje rječnik, razvija maštu i analitičke sposobnosti te ga čini aktivnijim. Osim toga, čitanje je jedan od najboljih načina u borbi protiv stresa (razina stresa smanjuje se za čak 69%).

5. Sviranje

Sviranje glazbala pridonosi kognitivnom razvoju, poboljšava koordinaciju i fine motoričke vještine. Kako kod djece tako i kod odraslih, sviranje povećava koeficijent inteligencije.

6. Igranje šaha

Tijekom igre razvijaju se obje polutke mozga, poboljšava se pamćenje i poboljšava strateško razmišljanje.

7. Plesanje

Plesanje nije samo odličan fizički trening koji smanjuje stres i povećava razinu serotonina. Plesanje je način da postanete inteligentniji jer za pamćenje i reprodukciju različitih kombinacija pokreta aktivno uključujete različite oblasti mozga.

8. Timski sportovi

Igrajući u timu dobivate mnoge prednosti: pokretljivost, nove prijatelje i komunikaciju. Studije pokazuju da nedostatak komunikacije negativno utječe kako na stanje mozga tako i na opće stanje zdravlja. Zato, košarka, nogomet, odbojka i drugi timski sportovi bit će odličan način da provedete korisno vrijeme.

9. Borilačke vještine

Pored očigledne prednosti – mogućnosti samoobrane – ove aktivnosti odlično razvijaju mozak, povećavaju sposobnost koncentracije, održavanje ravnoteže, kao i postizanje jedinstva duha i tijela.

10. Pletenje

Stručnjaci kažu da je pletenje odličan način borbe protiv zabrinutosti, anksioznosti, depresije i kroničnog bola. Prednosti rada rukama mogu se usporediti s učinkom meditacije. Pletenje aktivira parasimpatički živčani sustav i tupe reakcije “udari ili bježi”.

Koji god hobi za mozak da ste izabrali, smijeh će uvijek biti odličan dodatak uz bilo koje zanimanje – on će pomoći da uklonite stres i opustite se.

Autor:Dnevno.hr
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.