Foto: Pexels

Česta jutarnja navika nije nimalo zdrava, pogotovo ne za žene: ‘Može uzrokovati niz problema’

Autor: F.F

Početak dana za mnoge od nas obično uključuje ritual ispijanja kave, ali važno je znati kada je pravo vrijeme za tu praksu kako bismo osigurali najbolje za naše zdravlje. Studija koja je objavljena u digitalnom izdanju knjižnice američkog Nacionalnog instituta za medicinu ukazuje na to da konzumacija kave na prazan želudac, posebno kod žena, može negativno utjecati na zdravlje.

Razina kortizola u našem tijelu prirodno je najviša ujutro kada se probudimo, a najniža navečer kada idemo spavati. Stoga, ispijanje kave rano ujutro, kada je razina kortizola već visoka, može poremetiti prirodni ritam hormona u tijelu. Kortizol, poznat i kao stresni hormon, može negativno utjecati na ovulaciju, hormonalnu ravnotežu i težinu, piše PureWow.

Nutricionistica i liječnica Karlin Rosenblum objašnjava da konzumacija kofeina kada je razina kortizola već visoka može potaknuti dodatno lučenje kortizola. To može izazvati povećanje razine šećera u krvi, inzulinsku rezistenciju te probavne probleme i povećati razinu želučane kiseline, posebno kod osoba koje već imaju problema sa želucem.

Foto: Pexels

Evo i zašto

“Ispijanje kave rano ujutro, kada je nivo kortizola najviši, potiče pojačano lučenje kortizola. Iako zasad nije objašnjeno zbog čega se ovo događa, vjerujemo da kava ima utjecaj na određene minerale i vitamine u tijelu. Kortizol je potreban svakom tijelu, ali je problem kada se stalno luči zbog neprestanog stresa kojim smo okruženi”, objašnjava Karlin.

Vodu nikada ne bi trebali zagrijavati u mikrovalnoj: Može doći čak i do ‘eksplozije’

“To može dovesti do povećanja razine šećera u krvi i otpornosti na inzulin. Osim što potiče dodatno lučenje kortizola, kava na prazan želudac može uzrokovati probavne probleme i povećati razinu želučane kiseline. Ako imate želučanih problema, dobro je znati da je hladna kava 70% manje kisela od tople”, dodaje.




Prema preporuci Rosenblum, najbolje je popiti prvu jutarnju kavu između 9:30 i podneva, kada je razina kortizola prirodno niža. Također je važno jesti prije ispijanja kave, a za doručak se preporučuje hrana bogata kalcijem poput badema, jogurta ili chia sjemenki koje mogu neutralizirati kiselost kave. Na taj način, ispijanje kave u to vrijeme može vam pružiti potreban poticaj i energiju bez negativnih utjecaja na zdravlje.




Autor:F.F
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.