Foto: Pexels

Ako vam se jede slatko i kada niste gladni možda imate veliki problem: ‘Previše liječnika to poriče’

Autor: F.F

Ken Berry, autor knjige “Lies My Doctor Told Me” i iskusni liječnik, naglašava važnost prepoznavanja ovisnosti o šećeru kao stvarnog problema koji utječe na mnoge ljude. Ova ovisnost može biti teško otkriti jer mnogi ljudi skrivaju svoju naviku konzumiranja slatkiša, često jedući ih u tajnosti. Činjenica je da se tolerancija na šećer može povećati s vremenom, tj. osoba može postati manje osjetljiva na učinke šećera i zahtijevati veće količine kako bi zadovoljila istu razinu žudnje.

“Previše liječnika i dijetetičara poriče postojanje ovisnosti o šećeru, što je poprilično žalosno. Ovisnost o šećeru mnogim je ljudima jako otežalo promjene u prehrani potrebne za poboljšanje zdravlja”, kaže popularni liječnik.

Tipično je da osobe ovisne o šećeru žude za slatkim iako su nedavno jele. Ovo je jedan od prvih znakova da netko ima problema s prekomjernim unosom šećera. Osim toga, mnogi ljudi osjećaju krivicu zbog konzumiranja slatkiša ili se osjećaju loše zbog toga, što može biti simptom poremećaja prehrane.

Obratite pažnju

Ken Berry upozorava da ovisnost o šećeru može izazvati potrebu za sve većim količinama šećera kako bi se zadovoljila želja. U početku, jedna čokoladica može biti dovoljna, ali s vremenom, tijelo postaje manje osjetljivo na učinke šećera, što dovodi do potrebe za većim količinama da bi se postigao isti učinak.

Vodu nikada ne bi trebali zagrijavati u mikrovalnoj: Može doći čak i do ‘eksplozije’




Također, ovisnost o šećeru može rezultirati žudnjom za slanom hranom jer tijelu nedostaju esencijalne hranjive tvari koje su potrebne za pravilno funkcioniranje. To se često događa kod ljudi koji konzumiraju previše slatkiša, a premalo proteina i masti. Želja za slanom hranom može biti način na koji tijelo signalizira potrebu za promjenom prehrambenih navika.

Pokušaj prekida konzumiranja šećera može rezultirati nizom simptoma, uključujući glavobolje, umor, želju za hranom, bolove u mišićima, mučninu i druge neugodne osjećaje. Ovi simptomi često se pojačavaju nakon 24 sata od prestanka unosa šećera. Najbolji način za smanjenje ovisnosti o šećeru je postupno smanjivanje unosa šećera u prehrani.




Autor:F.F
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.