fbpx
Jennifer Pallian

6 totalno nezdravih jela za koja ste uvjereni suprotno

Autor: V.Š.

Na popisu se našlo tek 6 jela, ali ih ima puno više

Znate da su neke tenisice dizajnirane za vježbanje, druge za trčanje, a treće za hodanje? E, pa hrana isto može biti takva. Može odlično izgledati, ali to ne znači da je nužno dobra za naše tijelo. Mnogo je namirnica i jela na tržištu koje se deklariraju kao zdrave, ali u suštini to uopće nije tako. Evo nekih jela zbog kojih možda pola života živite u zabludi:

Energetske pločice

Samo zato što dolaze u malenim pakiranjima koji kažu da su pune vitamina i minerala, energetske pločice nisu nužno zdravi izbor. Zapravo mnoge se ne razlikuju puno od ostalih čokoladica iste veličine. Često su krcate bijelim brašnom, visoko fruktoznim sirupom i drugim zaslađivačima. Također, mnoge su zasićene masnoćama, a siromašne vlaknima koja su dobra za naš organizam. Ako ih jedete prije nekog obroka, to je otprilike dodatnih 300 do 400 kalorija koje si većina od nas ne može priuštiti. Tako da ih je dobro izbjegavati, ili dobro proučiti sastav ako želite pojesti nešto zdravo.


Granola 

Budući da se riječ “granola” koristi za opisivanje zdravih jela, ironično je da je ukusna žitarica za doručak jedan od najmanje zdravih načina za početak vašeg dana. Većina ih ima previše šećera i jako malo vlakna, a žitarice za doručak trebale bi biti potpuno suprotne tomu. Sa svim šećerom koji sadrži samo jedna šalica granole može imati 600 kalorija što je trećina prosječnog dnevnog unosa za žene.

Smoothie

Kako toliko voća može biti loša stvar? Nevolje stižu jer je voće također prepuno šećera, kalorija, ugljikohidrata na koje ste možda zaboravili. A mnogi u njega stavljaju još i sirup ili smrznuti jogurt. U prosjeku imaju 400 do 600 kalorija, a ne zadovoljavaju nas kao neki drugi obrok.

Vitaminska pića, sportska pića i ostale šećerne radosti 

Sve veći broj istraživanja sugerira da konzumiranje šećera iz zaslađenih napitaka povećava rizik od razvoja kroničnih bolesti poput bolesti srca i dijabetesa. Zapravo, američka udruga za srce preporučuje da svakodnevno ne bi trebali unositi više od  6,5 žličica dodanog šećera. Ali većina nas izlazi iz tog okvira. Konzumiranje 22 do 30 čajnih žličica dodanog šećera dnevno, svaki dan dodaje do 350 do 475 praznih kalorija. 




Hrana bez masnoća 

Ovo sigurno zvuči dobro, ali problem je što tu hranu ljudi počnu jesti u velikim količinama. Prave masti su bitne za zdravu hranu, pružaju okus, smanjuju rizik od bolesti srca, pa čak i preuzimaju vaše raspoloženje. Nadalje, mast može vam pomoći da se osjećate sito, Mnoga hrana postaje manje zadovoljavajuća bez nje, što može dovesti vas da jedete više u sljedećem obroku. 

Salate 




“Ja ću samo salatu” postao je univerzalni slogan kada želimo jesti malo i zdravo. No, treba pripaziti kako neki lanci restorana u svojim jelovnicima imaju salate koje premašuju 1000 kalorija.  Preljevi, preljevi, preljevi su ključni. 

 

 

Autor:V.Š.
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.