fbpx

Kregar: Koketiranje žičare s trgovačkim centrom je lakrdija

Autor: Goran Roknić

U Hrvatskoj je nakon dugo vremena došla takva klima da se veliki projekti nalaze pod budnim okom javnosti i medija. Stvar je zapravo vrlo jednostavna. Bandić na žičari ne može puno ukrasti pa je procijenio da mu se u takav projekt ne isplati niti ulaziti, tvrdi bivši zastupnik u gradskoj Skupštini Tomislav Jelić.

Zaslužuje li grad Zagreb imati žičaru? Zaslužuju li Sljeme i Zagreb uživati u tri ili četiri mjeseca skijanja za sve koji si to mogu priuštiti, ili smo se spremni zadovoljiti s dva dana elitnog skijanja profesionalaca?

Biste li se put TV tornja radije zaputili žičarom i potom platili kartu za vlastito skijanje ili vam primamljivije zvuči opcija u kojoj bi vas do Činovničke livade povezao ZET-ov autobus, a vi biste onda platili pravo bogatstvo da gledate kako skijaju drugi?

VIDEO: Vidi li itko uništeni simbol Zagreba ili su svi zaslijepljeni reflektorima Snježne kraljice


U lipnju ove godine navršiti će se pune četiri godine otkako je zagrebačka žičara, nekada simbol grada Zagreba i najduža jednoužna žičara Europe, prevezla posljednje putnike, nakon čega je uslijed teških bolova (kvar glavnog motora) eutanazirana. Gradski su stručnjaci tada procijenili kako se ne isplati popravljati pokvareni glavni motor, jer ta investicija nije uopće jeftina.

Stoga je razrađena ideja izgradnje nove žičare. Riječ je o 835 metara dužoj inačici originalne, koja bi kretala s Mihaljevca i prevozila putnike gotovo do TV tornja. Ne treba biti stručnjak kako bi se zaključilo da ovaj projekt nije jeftin, a procjene struke govore o trošku od barem 20 milijuna eura.

Pa ipak, na Sljemenu danas nema ni nove ni stare žičare, a uslijed recesije i rezanja gradskoga proračuna teško je očekivati da će je u skorije vrijeme i biti.

‘Šanse da Zagreb uskoro dobije žičaru su minimalne’

Uz sve navedeno javlja se još jedan problem. Kako nam govori nezavisni zastupnik Gradske skupštine Pero Kovačević kamen spoticanja pri rješavanju ovog problema bit će i krajnje narušeni odnosi gradonačelnika Milana Bandića i zastupnika skupštine grada Zagreba.




– Osobno mislim da su šanse za rješavanje ovog problema minimalne. Odnos zagrebačke Skupštine i gradonačelnika Bandića toliko je loš da naprosto ne vidim kako bi ijedan njegov prijedlog mogao proći – u uvodu će Kovačević, koji smatra da problem leži upravo u onima koji su davali lažna obećanja.

– Žičara je prestala voziti 2007. godine, ali sjetite se dvije godine ranije kada je Bandić osvojio novi mandat. Tada je u svom obraćanju javnosti obećavao brda i doline, pri čemu je žičara bila jedan od manje megalomanskih projekata. Problem je u onom koji obećava, a potom ne može ispuniti svoja obećanja – kaže Kovačević.

Kao kamen spoticanja javljaju se i neriješeni imovinsko-pravni odnosi. S obzirom da oni, govori nam Pero Kovačević, nisu bili do kraja jasni niti sa starom žičarom, iluzorno je očekivati da su s novom razriješeni.




– Ideja i projekt nove sljemenske žičare načelno je dobra, ali izgradnja žičare sama po sebi ne bi bila isplativa. Potrebno je oživiti čitavo Sljeme i barem zagrebačku živalj privući povrh Gračana. Znači u prvom redu treba bitno proširiti i povećati postojeći bazen iz kojega topovi crpe vodu i potom rade umjetni snijeg. Treba biti više bazena i topova i tako stvoriti uvjete da Sljeme barem tri ili četiri mjeseca ima dovoljno umjetnog snijega da se narod dođe skijati – objašnjava nam Kovačević.

– Sve to bi naravno koštalo građane, ali jedino tako se isplati graditi novu žičaru. Oživljavanjem Sljemena imali bi barem tri zimska mjeseca u kojima bi brojni klinci i njihovi roditelji došli skijati i uživati. Ovako je Sljeme više manje ‘mrtvo’ osim dva dana u godini kada se održava ‘Snježna kraljica’ – zaključio je Kovačević.

‘Prednost se daje jeftinom slavlju, a ostatak godine Sljeme zjapi prazno’

Jedan od najžešćih kritičara lika i djela aktualnog zagrebačkog gradonačelnika svakako je i Josip Kregar. Najozbiljniji Bandićev protukandidat na zadnjim lokalnim izborima smatra kako rekreacija i život na Sljemenu trebaju trajati čitave godine, a ne samo tri ili četiri dana.

– Sljeme su zelena pluća Zagreba. Tamo rekreacija ima trajati čitave godine, pa stoga smatram da je zatvaranje žičare, odnosno ne poduzimanje koraka da se ista popravi ili izgradi nova, sramota za grad Zagreb i ljude koji ga vode – kaže Kregar koji ‘koketiranje’ žičare s trgovačkim centrom naziva lakrdijom.

– Kada mu je slično pitanje bilo postavljeno na gradskoj Skupštini gradonačelnik je kazao kako se sa izgradnjom nove žičare čeka jer prioritet imaju podzemna garaža i trgovački centar. Što uopće reći na takvu izjavu – govori nam Kregar.

Što se tiče onog skijaškog dijela Kregar će reći kako Hrvatska ima sjajne skijaše, ali nema adekvatna skijališta. Naše su planine ravne austrijskim dolinama stoga su Sljeme i Bjelolasica prigodna skijališta, koja mogu ponuditi nekoliko dana pravog skijanja u godini izrazito hladne zime. Jedna južina je dovoljna da otopi sav umjetno stvoreni snijeg.

– Kod nas se prednost daje jeftinom slavlju. Ja to zovem pokazivanje provincijskog mentaliteta pred velikim svijetom. Znači važno je ta dva dana pokazati čitavom svijetu kako je Hrvatska zemlja skijanja, obilja, luksuza i tako dalje, a to što ostatak godine Sljeme zjapi prazno, nikome ništa. Trebam li opće napominjati da na svijetu nema skijališta bez žičare. Očito da smo i po tome posebni – zaključuje Kregar.

‘Na projektu žičare Bandić ne može dovoljno ukrasti, pa se stoga njome niti ne bavi’

U kritiziranju gradske politike spram ne postojanja zagrebačke žičare, od Kregara i Kovačevića žešći je tek Tomislav Jelić. Bivši zastupnik u gradskoj Skupštini kaže da niti jedan stanovnik Zagreba ne može imati ništa protiv zagrebačke žičare.

– Možda bi gradonačelnik Bandić trebao odgovorit ljudima zašto nije niti u 2011. godini proračunom predvidio izgradnju nove žičare. Reći ću vam ja zašto. U Hrvatskoj je nakon dugo vremena došla takva klima da se veliki projekti nalaze pod budnim okom javnosti i medija. Stvar je zapravo vrlo jednostavna. Bandić na žičari ne može puno ukrasti pa je procijenio da mu se u takav projekt ne isplati niti ulaziti – oštro će Jelić.

– A što mislite zašto je najavio svoj pohod na parlamentarne izbore. Bandić se boji kaznenog progona i sada se želi zaštiti. On računa na birače desne orijentacije koji su mu dali glas i na predsjedničkim izborima. Čovjek se jednostavno boji kaznenog progona – tvrdi Jelić.

Vratimo se mi, ipak, žičari…

– Gradonačelnik Bandić štetnom je zamjenom zemljišta oštetio Zagreb, a to odgovorno tvrdim, za milijardu kuna. Za lokaciju zemljišta na kojoj bi trebala biti polazna postaja nove žičare vrlo su zgodno saznali Bandićevi prijatelji koji su istu potom kupili od privatnih vlasnika za male novce. Grad je potom za velike novce kupio isto zemljište od tih istih Bandićevih prijatelja – kaže Jelić.

Bilo kako bilo, Zagreb već gotovo četiri godine nema žičaru. Jednom simbol hrvatske metropole, a danas devastirana olupina. Izgradnja nove ili remont stare žičare koraci su koji se moraju poduzeti.

Autor:Goran Roknić
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.