FaH

‘Zuckerbergu, zaustavi mržnju!’ Više od 160 tvrtki bojkotira Facebook, ima i jako zvučnih imena

Autor: Zlatko Govedić

Starbucks, Coca Cola, Harshey i Honda nova su velika imena koja bojkotiraju Facebook te povlače sve svoje reklame s te i platforme Instagra, koja je u vlasništvu iste tvrtke. Prije njih to je učinilo više od 160 tvrtki. Prije njih, i Viber je prekinuo sve veze s Facebookom.

Organizatori bojkot kampanje kažu da je ovo postalo globalno i navode da biju bitku kako bi povećali pritisak da se ukloni govor mržnje.

Kampanja, “Stop mržnji radi profita” (Stop Hate for Profit) poziva velike tvrtke i u Europi da se pridruže bojkotu, izjavio je Jim Steier, izvršni direktor Common Sense Media.

Otkako je kampanja pokrenuta početkom lipnja, više od 160 tvrtki potpisalo je da će prekinuti plaćanje oglasa na najvećoj svjetskoj platformi društvenih medija za srpanj.

“Free Press” i “Common Sense” s Grupom za ljudska prava, kao i još nekoliko sličnih udruga, pokrenuli su kampanju nakon smrti Georgea Floyda kojega je ubio američki policajac.

“Sljedeći korak je globalni pritisak”, rekao je Steier dodajući da se nada kako će kampanja i regulatorni organi u Europi imati čvršći stav prema Facebooku. Europska je komisija u lipnju najavila nove smjernice za tehnološke tvrtke, uključujući i sam Facebook, kako ubuduće moraju podnositi mjesečne izvještaje o načinu na koji postupaju s dezinformacijama o koronavirusu. Ogorčenje u SAD-u zbog Floydove smrti dovelo je do neviđene reakcije korporacija širom svijeta.

Viber raskinuo poslovni odnos s Facebookom

Organizatori kampanje kažu da su pozvali američke saveznike, medijske i telekomunikacijske tvrtke da se pridruže kampanji.

Facebook je priznao da ima još posla i da treba dodatno raditi na alatima za borbu protiv govora mržnje.

Kako je navela ta tvrtka, ulaganja u umjetnu inteligenciju omogućila su joj da nađe 90 posto govora mržnje prije no što su to korisnici prijavili.

Proširenje kampanje izvan SAD-a uzet će veći dio prihoda Facebooku od oglašavanja, ali vjerojatno neće imati velikog financijskog utjecaja.

Godišnje Facebook generira 70 milijardi dolara od prodaje reklama, a otprilike četvrtina otpada od velikih tvrtki. No njegova je politika naštetila vlastitu ugledu.

Stoga je na tržištu Facebook izgubio više od 56 milijardi dolara vrijednosti, dok je njezin vlasnik Mark Zuckerberg osobno izgubio više od 8 milijardi dolara, zbog čega je pao na listi najbogatijih ljudi na svijetu s trećeg na četvrto mjesto prema Blumbergovu indeksu milijardera.

Autor:Zlatko Govedić
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.