
Golema tragedija: Mlada djevojka (17) poginula pod kotačima autobusa
U srijedu u jutarnjim satima na autocesti A6 u smjeru Zagreba dogodila se teška prometna nesreća teretnog vozila koja je nažalost rezultirala tragičnim ishodom.
Nesreća se dogodila u blizini Čvora Stara Sušica, a dvoje ljudi je poginulo.
Došlo je do prekida prometa na dionici autoceste A6 između Ravne Gore i Vrbovskog, stvarajući gužve i nelagodu za ostale vozače.
Kako je priopćio HAC, prometna se dogodila jutros iza 9 sati, a dvojica radnika Hrvatskih autocesta poginula su obavljajući svoj posao.
Prometni stručnjak Željo Marušić napisao je što bi prema njemu trebalo poduzeti kako bi se smanjilo broj ovakvih teških prometnih nesreća.
“Nalet kamiona nesmanjenom brzinom na propisno obilježeno ophodarsko vozilo i djelatnike održavanja HAC-a, jutros oko 9 sati na zaustavnoj traci (!) autoceste A6, pri čemu su dva radnika poginula, a jedan je izbjegao nalet kamiona, ukazuje na poznate probleme u gospodarskom prometu na našim autocestama. Kako se, zakonom velikih brojeva ne bi ponavljale nužne su mjere kojima treba suzbiti poslovne nepravilnosti i prometne prekršaje koji do njih dovode”, napisao je Marušić.
Ekspert je upozorio na umor vozača kao poznatog ‘krivca’ za veliki broj nesreća na cestama.
“Umor vozača gospodarskih vozila (kamiona i autobusa) velik je problem sigurnosti vožnje na našim autocestama, u kombinaciji s korištenjem mobitela i vožnjom uz potporu tempomata. Uzrok je često u činjenici da profesionalni vozači, osim primarnog posla, koji se kontrolira temeljem Uredba EU br. 561/2006 – o vremenima rada i odmora (niže), po pitanju maksimalnog dnevnog opterećenja i vremena odmora, u vremenima propisanog redovitog dnevnog odmora često rade dodatni posao u privatnoj režiji ili “na crno” kod drugog poslodavca. Stoga u vrijeme kad su formalno odmorni i spremni za vožnju, stvarno su umorni, često i pospani”, smatra Marušić.
Ovaj stručnjak upozorava da još jedan potencijalan problem, a zove se tempomat, popualrna spravica koju brojni koriste kad voze po ravnim, dugim i brzim cestama…
“Problem povećava negativno međudjelovanje vožnje uz potporu tempomata, zbog kojeg lako dolazi do kratkotrajnog gubitka pozornosti i pogibeljnog “mikrosna”, te nepropisnog korištenja mobitela (komunikacija preko društvenih mreža, pisanje poruka, pretraživanje interneta, gledanje internetskog sadržaja…) U najgorim slučajevima ima i utjecaja korištenja alkohola i nedopuštenih sredstava. Te nepravilnosti iniciraju dodatne prekršaje u vožnji, prvenstveno brzinu neprilagođenu uvjetima (čl. 51., st. 1. Zakona o sigurnosti prometa na cestama) i premali razmak od vozila ispred (čl. 109. st. 1.)
Teška prometna nesreća na A6: Smrtno stradala dvojica radnika Hrvatskih autocesta
Jedan, ili više navedenih uzroka, odnosno njihovo negativno međudjelovanje izazvalo je tragičnu nesreću u kojoj je jutros oko 9 sati, naautocesti A6 u smjeru Zagreba u kod čvora Stara Sušica između tunela Podvugleš i Čardak, kad jer kamion na zaustavnoj traci (!) udario i usmrtio dva radnika HAC-a, koji su obavljali poslove održavanja uz propisanu signalizaciju. Treći radnik se srećom spasio, izbjegnuvši nalet kamiona praktički nesmanjenom brzinom do udara u radnike i obilježeno ophodarsko vozilo”, opisao je Marušić.
Prometni ekspert zatim je obznanio koje bi mjere netko trebao poduzeti:
“Zbog toga bi trebalo poduzeti sljedeće mjere:
1. Povećati kontrole u gospodarskom poslovanju, kako bi se umanjilo nelegalno poslovanje (“na crno”).
2. Policija treba uvesti sustav kontrole korištenja i kretanja smartphonea vozača, s elektroničkom forenzikom, kako bi se u realnom vremenu, i retroaktivno moglo kontrolirati korištenje propisanog redovitog dnevnog odmora za vozače.
3. Za nepropisno korištenje mobitela u prometu, temeljem članka 196. osnovno kaznu sa 130 treba povećati na 250 eura, a ako se elektroničkom forenzikom utvrdi da je vozač u vožnji komunicirao preko društvenih mreža, pisao poruka, pretraživao internet, gledao internetske sadržaje, kaznu povećati na 1000 eura, uz oduzimanje vozačke dozvole”, napisao je i dodao za kraj:
“Uredba EU br. 561/2006 – o vremenima rada i odmora
Maksimalno vrijeme vožnje bez odmora 4,5 sati, odmor 45 minuta ili 15+30 minuta, maksimalno vrijeme dnevne vožnje 9 sati, dvaput tjedno 10 sati, ukupno tjedno 56 sati, u dva tjedna uzastopce ukupno 90 sati. Redoviti dnevni odmor 11 sati”, podsjetio je na Uredbu EU-a.
Golema tragedija: Mlada djevojka (17) poginula pod kotačima autobusa
Cure detalji ubojstva policijskog inspektora: Uhićen i sin zastupnika iz Republike Srpske
Pao još jedan krijumčar ljudi: Hrvat se nije dobro proveo nakon susreta s policijom
Niz sramote se nastavlja: Još jedan policijski šef pijan skrivio prometnu nesreću