screenshoot

STRAVIČNA FETVA NA BIH PORTALU! ‘Allahov poslanik nam je dozvolio da ubijamo djecu i žene’

Autor: T. Budak

"Islam ni u kojem slučaju ne zabranjuje borbu protiv nevjernika ako su njihovi muškarci, žene i djeca izmiješani, što znači da je propis u vezi žena i djece isti kao onaj u vezi boraca muškaraca koje je dozvoljeno ubiti", dio je fetve objavljenoj na Vijestima Ummeta.

Vijesti Ummeta koje dolaze s portala susjedne BiH, svakodnevno prate zbivanja na sirijskom ratišti pri čemu slave svako napredovanje Islamske države.

Ummeta, koja je već u nekoliko navrata šokirala načinom izvještavanja, ovaj put donosi fetvu o dozvoljavanju napadanja i ubijanja običnog nevjerničkog naroda stavljajući akcent na djecu i žene:

“Učenjaci su narod u dar el harb (zemlji protiv koje se vodi rat) podijelili na dvije skupine: vojnici (borci) i oni koji nisu vojnici (neborci).

Učenjaci su složni da je dozvoljeno napadati (ubijati) sve vojnike (borce). Što se tiče onih koji nisu vojnici (neborci) odnosno obični nevjernički narod, to je malo složeno…

Učenjaci su složni da nije dozvoljeno namjerno ubijati (napadati) žene i djecu.


Međutim, učenjaci su se razišli u tome da li je dozvoljeno napadati starije osobe, poljoprivrednike, trgovce i robove.

Svi su složni da ako žene, stariji, poljoprivrednici, trgovci ili robovi učestvuju u ratu protiv muslimana, bilo to direktnim učestvovanjem kao npr. u borbi ili finansijskoj podršci ili u mišljenju, takvi postaju dozvoljene mete (dozvoljenoih je napadati i ubijati).

Ako su vojnici u nekom mjestu izmiješani zajedno sa običnim nevjerničkim narodom, dozvoljeno je muslimanima da ih napadnu pa čak i ako budu ubijene žene, djeca, starci, poljoprivrednici, trgovci ili robovi koji se nalaze među njima, jer nijjet (namjera) napada treba da bude da se bori protiv vojnika (boraca).

Ako se desi da musliman tokom napada ubije običnog nevjernika (koji nije vojnik) onda musliman neće biti odgovoran za to. Nema odmazde, niti plaćanje krvarine i nema grijeha za muslimana kod Allaha.

Ako tokom napada na nevjernike, nenamjerno ili greškom, budu ubijeni muslimani, taj musliman koji je ga je ubio neće biti griješan ali zato na njega spada propis keffaret-a, a to znači da mora da posti dva mjeseca ili da nahrani šezdeset siromaha. Postoji razilaženje u mišljenju da li treba da plati krvarinu ili ne.

Obični nevjernički narod se ne smije ubijati ako budu zarobljeni.

Islam ne dozvoljava da neprijatelj koristi naše propise protiv nas niti da koristi naše propise da bi nam naštetili. Nastavljanje vođenja džihada i pobjeda muslimana mora uvijek biti ispred davanje fetve o džihadu nekog od učenjaka.

Ono što slijedi su hadisi kojima se zabranjuje ubijanje običnih nevjerničkog naroda (civila):

Ibn ‘Umer prenosi da je Allahov Poslanik zabranio ubijanje žena i djece.

[Bilježe Buhari i Muslim]

Allahov Poslanik je rekao: „Ne ubijajte starca, dijete niti ženu.“ [Bilježi Ebu Davud sa priznatim lancem prenosilaca]

Allahov Poslanik je pronašao ubijenu ženu u jednoj od svojih bitaka pa je rekao: „Ona nije bila borac.“ [Bilježi Ebu Davud i El Hakim, sahih]

Naši učenjaci koriste izraze mukatil i gajr mukatil što se prevodi kao borac i neborac (civil), kako bi razvrstali nevjernike koji se bore protiv muslimana.

Konsenzus učenjaka je da nije dozvoljeno muslimanima da namjerno ubijaju žene i djecu od nevjernika.

Riječ „namjerno“ je riječ koja se ovdje mora objasniti jer ona određuje gore spomenutu izjavu i nedostatak razumijevanja ovog propisa je ono što može dovesti do zbunjenosti koje okružuje ovo današnje pitanje. Ono što se misli pod ovim jeste da se žene i djeca ne smiju odvajati posebno i tako ubijati; žene i djeca se ne smiju ubijati ako padnu u zarobljeništvo i ako se mogu odvojiti od boraca u ratu onda bi se to trebalo uraditi.

Ali Islam ni u kojem slučaju ne zabranjuje borbu protiv nevjernika ako su njihovi muškarci, žene i djeca izmiješani. Ovo shvatanje je veoma opasno i štetno za džihad i upozoravanje na ovo pitanje je jako važno. Ne napadanje nevjernika koji su u ratu protiv muslimana samo zato što se među njima nalaze žene i djeca vodi prema ograničavanju današnjeg džihada koje ga čini jako teškim, i ponekad, nemogućim za voditi i tako se daje prednost nevjernicima nad muslimanima.

Da bi se ispravno razumjelo ovo pitanje, pogledajmo neke od izjava učenjaka u vezi napadanja neprijatelja u njihovim mjestima (državama) i opkoljavanja njihovih gradova. U vrijeme Allahovog Poslanika ostajala je jedna vrsta borbe koja se zvala bejat. To je kad bi se neprijatelj napao u noći pod mračnim pokrivačem. Napadači bi napravili zasjedu neprijatelju napadajući ih kod njihovih šatora i kuća i otpočinjući borbu s njima. Ovo bi na kraju dovelo do ubistva muškaraca, žena i djece kojisu se nalazili u šatorima ili kućama, i to zbog poteškoće razlikovanja između čovjeka, žene i djeteta.

Pa da li je ova vrsta borbe dozvoljena u Islamu?

Odgovor je da, jeste.

Allahov Poslanik je bio upitan o propisu u vezi žena i djece koja budu ubijena u borbi bejat. Allahov Poslanik je rekao u sahih predaji: „Oni pripadaju njima.“ Što znači da je propis u vezi žena i djece isti kao onaj u vezi boraca muškaraca koje je dozvoljeno ubiti. Allahov Poslanik je dozvolio svojim ashabima da vode ovakvu vrstu borbe pa čak i kad bi u nekim slučajevima cijele porodice bile ubijene. Seleme je rekao: „Ja sam sam ubio stanovnike iz devet kuća.“ [Mu’džim et-Taberani]

Autor:T. Budak
loading...
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.