fbpx
Foto: Wochit

SRBI PRATE ĐUKANOVIĆA U STOPU: Istražuju njegova putovanja obavijena velom tajni, zašto je crnogorski predsjednik 15 puta slijetao baš tamo?

Autor: L.B.

Bivši premijer i aktualni predsjednik Crne Gore, Milo Đukanović je od lipnja 2016. do ožujka 2020. godine, prema pisanju srbijanskog medija Srbija Danas, Vladinim zrakoplovom najmanje tri puta slijetao i zadržavao se na aerodromima i Švicarskoj, bez službenog objašnjenja, dok se za 12 letova na te destinacije ne znaju ni putnici, niti razlozi odlaska.

Tako srbijanski mediji prozivaju crnogorskog predsjednika i provjeravaju njegova kretanja, pa detaljno navode Đukanovićeva kretanja i zadržavanja.

Kako navode primjer, oko 14 h, u srijedu, 6. ožujka 2019., mali poslovni zrakoplov poletjeo je s aerodroma u blizini Bruxellesa. U njemu je bila višečlana delegacija crnogorskog predsjednika, koja je u središte EU prethodne večeri doputovala iz Podgorice.

Zemlja polutajnog bankarstva

Milo Đukanović se tog jutra u Bruxellesu susreo s liderima EU i NATO, Donaldom Tuskom i Jensom Stoltenbergom i potom ručao sa dužnosnicima Europske židovske asocijacije, nakon što su mu uručili nagradu “Kralj David” u znak priznanja za “njegov izuzetan doprinos podršci i zaštiti Židova”.

Četrdesetak minuta kasnije, umjesto da odleti kući u Crnu Goru, zrakoplov je sletjeo u Švicarsku, zemlju satova, čokolade i sira, vrhunskih zdravstvenih usluga i polutajnog bankarstva, na jedan od aerodroma blizu Ženeve.

Donedavno je jedina javnosti poznata okolnost koja povezuje Đukanovića s ovim mjestom bila to što u njemu živi i njegov dugogodišnji prijatelj Stanko Cane Subotić. Avion je ostao na pisti oko tri i pol sata, a potom nastavio za Podgoricu.

Što je delegacija na čelu s Đukanovićem radila toga dana u Ženevi, nitko nije mogao saznati od nadležnih koji dvije godine i pet mjeseci nisu željeli odgovoriti na pitanja o tome, niti objelodaniti dokumentaciju o ovom letu.

Večera u Slovačkoj

Generalno tajništvo dviju Vlada i kabineti Đukanovića i bivšeg premijera Duška Markovića nisu objasnili ni tko je sve bio u državnom avionu i zašto je slijetao na područje oko Ženevskog jezera još 14 puta od lipnja 2016. do ožujka 2020. godine – od čega sa Đukanovićem još najmanje u dva navrata. Ovi predstavnici vlasti nisu odgovarali na pitanja, niti odobravali zahtjeve za slobodan pristup informacijama, pa su čak ignorirali i sudske presude po kojima su to morali učiniti.




Tri mjeseca nakon, Đukanović je ponovno tamo putovao Vladinim avionom, koji je sletio rano ujutro 6. lipnja, ostao na pisti nešto više od šest sati i nastavio za Bratislavu.

Predsjednik i njegov glavni politički savjetnik Milan Roćen večerali su tog dana u glavnom gradu Slovačke s tadašnjim vice-premijerom Miroslavom Lajčakom, uoči Globsec konferencije o sigurnosti.

Idućeg dana, Đukanović je govorio na panel diskusiji o dijalogu Srbije i Kosova s predsjednicima Hašimom Tačijem i Aleksandrom Vučićem.

Đukanović i Roćen sreli su se u Bratislavi i s tadašnjim visokim dužnosnikom State Departmenta, Filipom Rikerom, prije nego što se avion uputio prema Crnoj Gori, nešto poslije 15 sati.




Jedini dokument o korištenju državnog aviona

Predsjednik je iz javnosti nepoznatih razloga putovao u Ženevu i 22. siječnja 2019. godine, sletio oko 7:52, a oko 16:38 poletio za Podgoricu.

Osim iz povijesti letova Vladinog aviona, koju je ustupio Projekt za izvještavanje o organiziranom kriminalu i korupciji (OCCRP), to se vidi i iz naloga za upotrebu zrakoplova broj 04/19 od 13. siječnja 2019. godine.

Taj papir, koji je potpisala bivša glavna tajnica Vlade Nataša Pešić, a sada savjetnica za suradnju s državnim organima u Đukanovićevom kabinetu, jedini je dokument o korištenju državnog aviona objavljen od strane crnogorskih vlasti od početka pravne bitke za slobodan pristup informacijama u svibnju 2019. godine do danas, usprkos presudama Upravnog suda, koji je poništio dva rješenja GS o odbijanju zahtjeva za dostavljanje podataka o letovima.

Vladinim propisom predviđeno je da predsjednici države, parlamenta i Vlade, koji su i štićene ličnosti, mogu besplatno koristiti avion za službena putovanja, dok ostali visoki državni dužnosnici i organi, moraju platiti sve troškove korištenja aviona iz svlastitih budžeta, ako im se odobri upotreba aviona.

MANS i Pandora

Još jednu tajnu Đukanovićevu vezu sa Švicarskom otkrio je nedavno MANS u okviru međunarodne novinarske istrage ‘Pandorini papiri’ o off-shore poslovima državnih zdužnosnika, bogataša, kriminalaca i javnih ličnosti.

MANS je utvrdio da je firma koja je upravljala trastovima koje su Đukanović i njegov sin Blažo formirali 2012. godine – i sakrili to vlasništvo preko pet država – poslovala na adresi u Švicarskoj, kojese nalazi stotinjak kilometara od Ženeve, a u blizini više malih aerodroma oko Ženevskog jezera. Od 2017. godine, firma LJ Management (Suisse), kod koje se nalazi dokumentacija o poslovanju trastova Đukanovića, preselila se na adresu u Ženevi.

U kopiji pečata za ovjeru, koji je objavio MANS, stoji da se odvjetnik osobno uvjerio da kopija putovnice odgovara originalu, a da fotografija vjerno odražava lik vlasnika, iz čega proizlazi da je Đukanović morao osobno donijeti putovnicu i pokazati je advokatu.

S Đukanovićem su tog dana na aerodrom Heathrow u Londonu doputovali supruga Lidija, kum Duško Ban sa suprugom i prijatelj Zoran Ćoćo Bećirović.

Đukanovići su negirali da su imali bilo kakvu imovinu u osnovanim trastovima, a MANS je utvrdio da su postojali najmanje do 2014. godine.

Autor:L.B.
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.