Foto: Tomašević/Facebook

Raduj se Zagrebe, stigao prvi rabljeni tramvaj: Evo kako izgleda

Autor: Dnevno.hr

U Zagreb je stigao prvi od 11 rabljenih tramvaja iz Augsburga. Tu je radosnu vijest na Facebooku podijelio zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević.

“Nakon što smo osigurali 40 milijuna eura za 20 novih niskopodnih tramvaja i potpisali ugovor o isporuci, ovo je još jedan korak ka dugoročnom cilju boljeg javnog prijevoza kroz povećanje broja vozila, smanjenje kvarova i češće vožnje na pojedinim linijama”, počeo je i nastavio.

Rok isporuke 20 novih tramvaja je za dvije godine, pa će se 11 rabljenih tramvaja, kupljenih po cijeni jednog novog, pokazati kao izvrsno rješenje do dolaska novih, a ulicama će voziti još 10-15 godina. Bivša vlast je zanemarivala potrebe građana, pa je zadnji tramvaj isporučen prije čak 13 godina. Veselim se da nakon toliko godina ZET napokon dobiva pojačanje u vidu ovih tramvaja”, napisao je Tomašević uz objavljene fotografije tramvaja,

U Zagreb je stigao prvi od 11 rabljenih tramvaja iz Augsburga. 🙌🏻🚊 Nakon što smo osigurali 40 milijuna eura za 20 novih…

Objavljuje Tomislav TomaševićPetak, 1. prosinca 2023.

Tramvaj nema klimu, ali se otvaraju prozori

Predsjednik uprave ZET-a Marko Bogdanović obratio se medijima. Rekao je da ovaj tramvaj nije opremljen klima-uređajem, već sustavom intenzivne ventilacije.

“ZET danas raspolaže sa 142 klimatizirana tramvaja i to je dovoljno u ljetnim mjesecima jer nam tada treba oko 125 tramvaja. Osim sustava ventilacije, na ovim se tramvajima i prozori otvaraju. Cijena ovog primjerka je oko 190 tisuća eura, obnova nekih modela koje imamo višestruko prelazi taj iznos”, rekao je.




Pljušte komentari

Na Tomaševićevu objavu komentari se samo nižu. Neki građani Zagreba smatraju da je ovo katastrofalna odluka, dok drugi kažu da je u danim okolnostima najbolja moguća.

“Oprostite gradonačelniče al ovo je ruglo…dobro da ga konji ne vuku…bolje ne kupiti ništa nego ovo”, “Vi koji pljujete, dajte neki konstruktivan prijedlog. Ako kukate treba više tramvaja, a novi neće stići do 2025, što bi vi napravili?”, pišu građani.

Kontrolorka ZET-a zašamarala učenika: Snimku iz tramvaja gleda cijela Hrvatska




Petek: Sline mi cure kad vidim ponudu u Sarajevu

Gradski zastupnik Renato Petek ne dijeli oduševljenje nabavkom rabljenih tramvaja. Pita se, zašto se na natječaj za nove tramvaje u Zagrebu javila jedna domaća, a u Sarajevu sedam međunarodno renomiranih proizvođača tramvaja?

“Zašto je u Zagrebu natječaj za nabavku novih tramvaja bio koncipiran da se na njega mogla javiti samo jedna tvrtka? Tomašević se naslonio na dogovor koje s premijerom Plenkovićem oko nabavke novim tramvaja dogovorio Milan Bandić još 2019. godine. Tomašević se Plenkoviću nekada unosio u lice ispred Sabora, a zadnje dvije godine bio je potpuno krotak i nekritičan, postupao mu skrušeno kao da je pred Papom”, napisao je Petek na Facebooku pa dodao da su na tenderu za nabavku tramvaja u Gradu Sarajevo uspjeli za 34 milijuna eura kupiti 15 novih tramvaja. Dodaje, Zagreb je za 20 tramvaja izdvojio 47 milijuna eura.

 

‘Izbor je bio nevjerojatan’

“U Sarajevo se na tender javilo sedam svjetskih proizvođača tramvaja, u Zagrebu jedna domaća tvrtka. HDZ zna! Iako su jedinične cijene po tramvaju skoro slične, u Sarajevu su mogli birali između najmodernijih svjetskih proizvođača i najmodernijih i nagrađivanih tramvaja današnjice koji voze svjetskim metropolama već desetljećima. Izbor je bio nevjerojatan, sline mi cure kad čitam što su sve vlasti u Sarajevu mogli birati”, napisao je.

“Ponuda je uključivala vozila na baterije bez kontakt električne mreže (idealni za povijesni centar grada), prilagodljivih performansi, pogona, duzine, broja i rasporeda vrata te unutrašnjosti, bogate zabavne opreme i sistema za informiranje putnika. Da ne spominjem ekonomičnost, energetsku i aerodinamičnu učinkovitost vozila, razinu buke, kvalitetu materijala koji se može reciklirati, pristupačnost ulaza za sve putnike, osobe s invaliditetom i kolica s djecom”, poručio je Petek.

Autor:Dnevno.hr
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.