Foto: Tomislav Kristo / CROPIX

Provjerili smo hoće li rekonstrukcija Remetinečkog rotora smanjiti gužve u Zagrebu! Evo što kažu stručnjaci

Autor: Ines Brežnjak / Nino Matić

U nedjelju 26. siječnja u promet je pušten Remetinečki rotor. Njegova je obnova bila jedan od najvećih prometnih projekata obnove, projekt je sufinanciran i iz EU fondova, a Zagrepčani i Zagrepčanke jedva su dočekali njegovo otvaranje. Naime, ta je prometna dionica izazivala kaos i ludnicu svakog dana za vrijeme većih prometnih gužva.

Iako su svi s nestrpljenjem iščekivali da se ova dionica konačno otvori, prema pričanjima onih koji svako jutro prolaze tim dijelom, situacija i nije idilična kako se mislilo da će biti. Kao najveći problem ističe se zagušenost Jadarnoskog mosta u smjeru sjevera prema Savskoj i Horvaćanskoj ulici. Kroz novoizgrađeni tunel ne prometuje toliki broj vozila koji bi samim tim rasteretio Jadranski most.

U ponedjeljak, kada je došlo do prvog problema, odnosno gužva, o svemu se oglasio prometni stručnjak Željko Marušić, koji je kazao kako je Remetinečki rotor najopterećenije prometno čvorište i prometna lokacija u Hrvatskoj, sa 100.000 vozila dnevno u vršnim opterećenjima. Marušić je istaknuo kako je stoga je pogrešno povećavati njegovu propusnost, jer se time generiraju dodatne gužve, posebice na raskrižju Avenije Dubrovnik i Avenije Većeslava Holjevca te na T-čvorištu na spojnici Jadranskog mosta prema Savskoj i Horvaćanskoj cesti.

Na tom smo dijelu prometnice bili danas, oko 11:45 sati, kada gužve nije bilo, no iz snimke se lako može vidjeti problematika o kojoj Marušić govori.

Problem u slučaju rotora stvara i prometna signalizacija, na koju vozači nisu navikli. I u ovom je slučaju Marušić dobro detektirao problem. “Svaki rotor sa semaforima svojevrsno je drveno željezo, jer je rotor, odnosno kružno raskrižje osmišljeno da semafori nisu potrebni. Semaforizirani rotori se koriste samo u slučaju golemih i brojnih presijecanja prometnih pravaca, kad nije moguće rasterećenje premosnicama u okruženju, kao što je moguće u Zagrebu, primjerice na desecima preopterećenih kružnih tokova u Njemačkoj”, rekao je prometni stručnjak.

Rekonstrukcija Remetinečkog rotora bila je prenapuhana, a po toj cijeni, smatra Marušić, mogle su se u Zagrebu riješiti dvije nužne prometne premosnice koje bi riješile prometno “predinfarktno stanje” i polučile, doslovce, deseterostruko veći efekt: Jarunski most i spojnica na pravcu Avenija Gojka Šuška – Mandlova.

Radovi na rekonstrukciji Remetinečkog rotora još nisu završeni. I dalje traje uređenje okoliša, čemu svjedoče i današnje fotografije.

Prave gužve i pravo stanje stvari vidjet ćemo na kraju vikenda, kada će se građani Zagreba masovno vraćati svojim domovima, ali i za vrijeme velikih događanja u obližnjoj Areni. Gužve u ponedjeljak, dan nakon otvaranja rotora, dale su tek male naznake da se kaos nastavlja.

 

Autor:Ines Brežnjak / Nino Matić
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.