fbpx
Foto: Jakov Prkic / CROPIX

POZNATO KOLIKO JE VOZILA PROŠLO PELJEŠKIM MOSTOM! Nakon slavlja, prometni stručnjak upozorava na tri opasnosti

Autor: Ivor Kruljac

Nakon spektakla otvorenja u utorak, Pelješki most je u srijedu imao svoj “prvi radni dan”. Tako je voditelj odjela za promet Hrvatskih cesta (HC), Slaviša Babić, otkrio za N1 kako je do sada mostom prošlo oko 1500 vozila, od čega 500 u sat vremena. Danas očekuje prolazak desetak tisuća vozila, a procjenjuje i kako bi se mostom moglo provozati 12 do 15 tisuća vozila, za nadolazeći, udarni vikend.

“Sve je novo. Ljudi se tek snalaze, posebno vozači. Neki nažalost koriste i zaustavnu traku za kretanje. Apeliram da je ne koriste. Neki staju da bi se fotografirali, to je iznimno opasno. Ljudi koriste most za pješačenje. Moram reći da je most namijenjen isključivo za motorna vozila, ne za pješake ni za bicikliste” komentirao je Babić stanje na mostu. Dodaje i kako je trenutno zabranjen dio prometa za teretna vozila, ali samo za ona u tranzitu. Teretnjacima težima od 7.5 tona koji dostavljaju isporuke na Pelješac i Korčulu smiju koristiti, kako most, tako i pristupne ceste.

Babić smatra kako je dio putnika samo radoznao te želi vidjeti most, ali kako posrijedi i nije toliko puno prometa, budući da se inače i preko 15 tisuća vozila znalo voziti prema Neumu državnom cestom D8. Poštivanje brzine i oprez vozača, obavezno je istaknuo u svome apelu.


Zaštita od terorizma i brze vožnje

Novi most je za N1 također komentirao i Željko Marušić, koji je objasnio kako se pred Pelješkim mostom nalaze tri opasnosti. Dok je most izgrađen na trusnom području gdje potres uvijek prijeti, Marušić smatra kako je to pitanje riješeno kvalitetnom izvedbom, drugi problem mogući terorizam, te most, ističe Marušić, mora biti čuvan kao strateški objekt. Treće i konačno, ostaje pitanje kontrole prometa i nadzora brzine vozača.

“Pelješki most mora biti primjer sustavnog videonadzora onoga što zagovaram za cijeli prometni sustav. On mora biti u sustavu nadzora i ne bi se smjelo dogoditi da nadzorne kamere ne budu u sustavu prometne sigurnosti kao sada u tunelima gdje nadzornici HAC-a kad utvrde da netko primjerice vozi 200 km/h mogu mu staviti soli na rep, jednostavno to nije u sustavu prometne sigurnosti”, upozorio je Marušić.

Kažnjavanje brze vožnje po uzoru na Njemačku i Italiju, ocijenio je najvažnijim pitanjem kod nove prometne rute koja je svojim otvorenjem u utorak izazvala euforiju čitave države.

Autor:Ivor Kruljac
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.