Foto: Danijel Soldo / CROPIX

Ovo su u HŽ Cargu čekali više od 10 godina: Bili su na rubu stečaja i imali velike probleme

Autor: B. D.

Iz željezničke tvrtke za prijevoz tereta HŽ Cargo došle su pozitivne vijesti. Javljaju da su 2023. godini završili s dobiti od 2.02 milijuna eura. Već su niz godina na rubu stečaja, a po prvi puta od liberalizacije tržišta 2013. su “u plusu”.

Prošle godine su ostvarili 60.67 milijuna eura prihoda, odnosno čak 58 posto više od 2022. godine. I rashodi su im bili manji za 12 posto nego pretprošle godine, usprkos tome što su im troškovi po radniku navodno porasli za 16 posto.

Iz domaće tvrtke veoma su ponosni na ostvareni rezultat. Tvrde da je to bilo nezamislivo, budući da su na početku transformacije bili u kritičnom stanju. Naslijedili su slabosti iz prošlosti. Kažu da su im problem predstavljali i imovinsko-pravni odnosi, veliki dugovi i zastarjeli vozni park.

Foto: Denis Jerkovic / Cropix

Sumornu atmosferu dokinuli dobri rezultati

Atmosfera u firmi zbog svih tih strukturnih razloga koji su predviđali neuspjeh bila je praktički sumorna. Nisu vjerovali u oporavak tvrtke, a kamoli njen uspjeh. Osim unutarnjih problema, postojali su i vanjski, kao što su stalna zatvaranja pruga na prometnim pravcima i smanjenja prijevoza na ličkoj pruzi. Sve to je uzrokovalo pad ukupnog željezničkog teretnog prijevoza za sedam posto u prevezenim tonama.

“Unatoč svemu tomu, tržišni udio HŽ Carga u 2023. ostao je stabilan. Prolazak kroz razdoblje brojnih izazova i transformacija dokazuje snagu i otpornost HŽ Carga te smo uspjeli ne samo očuvati tržišnu poziciju, već i zabilježiti značajan financijski napredak”, rekao je predsjednik uprave HŽ Carga Dragan Marčinko.

Ponosni su, dodaje, što su svoju desetu obljetnicu poslovanja na slobodnom tržištu financijsku 2023. godinu završili pozitivno.

Foto: Danijel Soldo / CROPIX

Pred njima su brojni izazovi i potraga za strateškim partnerom

Smatra da je važno što HŽ Cargo ima više od 900 zaposlenih i što su jedina tvrtka u industriji koja ima sindikalnu organizaciju, “naspram konkurencije od 18 društava koja ukupno zapošljavaju oko 500 radnika”.




“Takva situacija stavlja HŽ Cargo u jedinstveni položaj, gdje se balansira između održavanja produktivnih odnosa sa zaposlenicima i navigiranja kroz tržišne izazove. Veliki nedostatak mlađe i kvalificirane radne snage jedan od opterećujućih faktora za poslovanje društva, jer je prosječna dob zaposlenika 51 godina”, komentira Marčinko.

Poznata hrvatska tvrtka isplaćuje najveću dividendu u povijesti: Dobro će zaraditi i država




“Iako je poslovanje pozitivno, pred nama su brojni izazovi koji utječu na perspektivu kompanije i daljnju borbu na tržištu, što podrazumijeva i usklađivanje s tržišnim trendovima, od privlačenja mladih i kvalificiranih zaposlenika do interoperabilnosti i digitalizacije te održavanja i modernizacije voznog parka. Važno je i donošenje konačne odluke oko statusa prijevoza na ličkoj pruzi, no uz sve odlučno nastavljamo s procesom sveobuhvatne transformacije, čvrsto vjerujući u svoju misiju i budući razvoj”, zaključio je predsjednik uprave.

Iz HŽ Carga još dodaju da su u skladu s odlukama hrvatske Vlade i ciljevima Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (NPOO) pokrenuli proces pronalaska strateškog partnera.

Autor:B. D.
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.