fbpx
Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL/ilustracija

NOVO UPOZORENJE O NUSPOJAVAMA CJEPIVA J&J! Amerikanci objavili: Riječ je o rijetkom neurološkom sindromu!

Autor: N.K

Stiglo je novo upozorenje za cjepivo Johnson & Johnson i to od strane američke Uprave za hranu i lijekove (FDA). Naime, podaci sugeriraju da postoji poveća rizik od  pojave rijetkog neurološkog poremećaja u šest tjedana nakon cijepljenja, a riječ je o Guillain-Barreovu sindromu (GBS). No, ističe se da su šanse za to vrlo niske.

Simptomi nakon kojih se trebate javiti liječniku ukoliko ste primili cjepivo J&J su osjećaj slabosti, trnci, poteškoće u kretanju i mimici.

Prema izvještaju, od 12,8 milijuna ljudi koji su primili to cjepivo u Sjedinjenim Državama, prijavljeno je 100 izvještaja o GBS-u. Od tih 100, 95 je ozbiljnih slučajeva koji su zahtijevali hospitalizaciju i jedan potvrđen smrtni slučaj.


Rijetko neurološko stanje

J&J je priopćio da razgovara s regulatorima o slučajevima GBS-a.

GBS je rijetko neurološko stanje u kojemu imunološki sustav napada zaštitnu ovojnicu na živčanim vlaknima. Većina slučajeva prati bakterijsku ili virusnu infekciju, a većina ljudi se potpuno oporavi.

Uporaba J&J-a povezana je s vrlo rijetkim ugrušcima. To stanje je već u prošlosti bilo povezano s cijepljenjem – ponajviše s kampanjom cijepljenja tijekom izbijanja svinjske gripe u Sjedinjenim Državama 1976. godine, a desetljećima kasnije i s cjepivom korištenim tijekom pandemije gripe H1N1 2009. godine. Prema priopćenju američkog Centra za kontrolu i prevenciju bolesti (CDC), ta se nuspojava pojavljivala većinom kod muškaraca i uglavnom kod onih iznad 50 godina.

Autor:N.K
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.