Foto: Damir Skomrlj / CROPIX

Nikolina je prava junakinja nesreće kod Rijeke: ‘Zbog nje je izbjegnuta tragedija’

Autor: I.G.

Teretni vlak iz Austrije izazvao je potpuni kaos nakon što je naletio na vozilo za održavanje pruge iz Hrvatskih željeznica (HŽ) između kolodvora Meja i Škrljevo kod Rijeke. Nesreća je rezultirala ozbiljnim oštećenjima željezničke pruge i sustava električnog napajanja, što je dovelo do poteškoća u prometu na toj trasi.

Istražitelji su od jutra angažirani u pokušajima da utvrde razloge zbog kojih je teretni vlak, koji je prevozio kukuruz iz Koprivnice prema Rijeci, bez kočenja projurio kroz kolodvor Meja. Da su kočnice funkcionirale kako treba, vlak bi se zaustavio na kolodvoru, no umjesto toga, prošao je kroz područje. Kompozicija od 19 vagona duga 311 metara uzrokovala je razbacivanje tereta i ozbiljne probleme na pruzi.

Vlasnici teretnog vlaka iz Austrije izrazili su traženje razumijevanja dok istražitelji pokušavaju utvrditi uzrok nesreće. Darko Barišić, član Uprave HŽ Infrastrukture, dao je intervju za RTL, gdje je razgovarao o pojedinostima nesreće.

Foto: Damir Skomrlj / CROPIX

‘Po portalima smo gledali svakakve izjave’

Na pitanje zna li se što je uzrok nesreće, rekao je kako “još traju istražne radnje koje bi trebale završiti sutra u 14 sati kada ćemo biti pametniji”.

“Po portalima smo danas gledali svakakve izjave. Jedan do realnih tehničkih uzroka je otkazivanje kočnica, odnosno možda umanjena snaga kočenja. Je li se to doista dogodilo, mora utvrditi Istražno povjerenstvo, u ovom trenutku to ne znamo”, rekao je.

“Da vlak zaista nije uopće kočio, gdje bi on stao? Koliko je oštećenja izazvao na pruzi?”, upitao je novinar.

“To isto ne znamo. Da nije bilo uopće kočenja, vjerojatno se ne bi zaustavio ovdje gdje jest. Devetnaest vagona je razbacano po pruzi, bio je prevožen kukuruz. Ne znamo trenutno, ne možemo vidjeti kolika su oštećenja od kukuruza”, rekao je Barišić.




Foto: Damir Skomrlj / CROPIX

Na pitanje kad će krenuti raščišćavanje i koliko će biti komplicirano, Barišić je odgovorio:

“Agencija za sigurnost željezničkog prometa je najavila da će završiti istražne radnje oko 14 sati kad ćemo krenuti raščišćavati prugu pa će se onda vidjeti kako dalje. Naš je plan doći s obje strane i početi vagon po vagon rezati i izvlačiti. S obzirom na to da je u usjeku i da nam vremenske prilike ne idu na ruku, to bi moglo trajati negdje sedam do deset dana”, rekao je.

Za putnike organizirani autobusi

Rekao je da su za putnike su organizirani autobusi, a što se tiče teretnog prometa, neće se moći prometovati prugom dok se ne otkloni i zadnji dio vlaka.




“Moraju imati strpljenja dok se sve ne raščisti. Imamo povećanje prometa na ovoj pruzi zadnjih par godina i planiramo to i dalje, ali dok se ne raščisti ovaj problem, ne može se dalje koristiti”, rekao je.

Marko nije mario za vlastitu sigurnost, skočio je na vlak i zaustavio ga: ‘To je bio jedini način’

Srećom, nitko nije stradao zahvaljujući jednoj brzoj i prizemnoj reakciji djelatnice HŽ-a i kolegice koja je radila na kolodvoru.

“Kolegica Nikolina je radila u dnevnoj smjeni i ovom je prilikom pozdravljamo. Reagirala je na zadovoljavajući način, po pravilima. Ona je javila u Škrljevo našim drugim prometnicima i tako je izbjegnuta tragedija. Želimo pohvaliti naše radnike koji su reagirali na zadovoljavajući način”, rekao je.

Autor:I.G.
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.