Foto: Bruno Konjevic / CROPIX

Legendarni Selak ruši snove Ukrajini: ‘Taj problem je enorman’

Autor: Dnevno.hr

Umirovljeni vojni pilot, legendarni letač iz Domovinskog rata Ivan Selak prokomentirao je borbene avione F-16 koji bi do kraja ove godine trebali biti isporučeni u Ukrajinu.

Prema dosad dostupnim informacijama, Ukrajini će avione dati Nizozemska i Danska.

Selak je pričao o važnosti svjetske pomoći Ukrajini u naoružavanju, ističući kako bi Ukrajina teško mogla ostvariti tako uspješnu obranu bez ovakvog vanjskog angažmana. Ipak, takva pomoć ima i svoje probleme, smatra umirovljeni vojni pilot.

Komplicira se situacija

“Koliko je sva ta pomoć dobra, toliko i komplicira situaciju u samoj Ukrajini. Problemi logistike, opskrbe Ukrajine naoružanjem zapadnog tipa… a oni uglavnom imaju istočni tip naoružavanja. Problem je enorman. Recimo samo, primjerice, da su kalibri topovskog naoružavanja različiti na istoku i zapadu. Kako oni to rješavaju, zaista ne znam”, rekao je Selak.

Rusi se naoružavaju ‘do zuba’, Zelenski ima opaki plan: Ulazimo u ključan period rata?

 




Jedno od pitanja koje se u zapadnim medijima postavlja jest hoće li dolazak zapadnih borbenih aviona F-16 u Ukrajinu bitno utjecati na ravnotežu snaga na bojištu. Selak izražava skeptičan stav prema tomu, upućujući na složenost situacije.

“Dolazak zapadnih zrakoplova u Ukrajinu nije baš toliko jednostavan koliko se to čini i kako i sami Ukrajinci o tome govore. Naravno, zrakoplovi će biti tu da pomognu u zaštiti ukrajinskog neba koje uglavnom kontroliraju Rusi, i to stalnim gađanjem krstarećim projektilima i besposadnim letjelicama”, dodao je ovaj stručnjak za vojno zrakoplovstvo.

FOTO: Guliver image/Peter Dejong)

Piloti Ukrajine navodno imaju iskustva sa zrakoplovima tipa SU-27, što također zahtijeva vještine pilota, no Selak upozorava da vještine nisu jedini faktor bitan u upravljanju avionima F-16.




“Piloti mogu vrlo brzo letjeti s F-16, no borbeno ga upotrijebiti, za to vam treba vrijeme. Trebaju vam sati kvalitetnog naleta, a nije bitna ni samo količina naleta koju ti piloti imaju. Pouzdano znam da ni količina ni kvaliteta naleta ukrajinskih pilota nije baš na nekom zadovoljavajućem nivou, za razliku od Zapada. To važi i za ruske pilote, njihova količina naleta nije ni blizu razine američkih pilota”, rekao je i nastavio:

“Bit će to veliki problem za Ukrajince. Nisu to nadnaravni piloti pa da će za šest mjeseci F-16 biti borbeno upotrebljiv. Da, možeš ti njega koristiti već nakon mjesec dana na tom avionu, ali bit ćeš kao glineni golub koji će biti srušen već brzo nakon polijetanja. Da bi ozbiljno koristio taj avion, da bi se pilot upoznao s tim mogućnostima, potrebno je nekoliko stotina sati kvalitetnog naleta na tom avionu. Da biste ga zaista svrsishodno upotrijebili, proći će najmanje dvije ili tri godine”, dodao je.

Upitan je Selak o mogućem ishodu direktnog borbenog sukoba F-16 i ruskog naoružanja. Selak ističe da “superiorni ruski avioni” i dalje Ukrajincima predstavljaju izazov.

“Imao sam prilike letjeti na F-16 i iznenadile su me novosti. Na početku su ga praktički zvali električni avion, a i osjećaj letenja u njemu je sjajan. Osjećaj preglednosti je fantastičan, sa svih strana vidite svoju okolinu”, rekao je između ostalog.

Na koncu je zaključio:

“Mislim da je to davanje aviona više PR poruka Ukrajini ‘mi stojimo uz vas’ nego što će doista polučiti pomoć u nekakvoj protuofenzivi. Vidimo i kroz primjer ostalog oružja. Rat nije baš toliko jednostavan kako se čini. No za ratnike na zemlji je dobro misliti da ima nekakvu zaštitu, puno bolje nego znati da nema nikakvu”, zaključio je Selak za N1.

Autor:Dnevno.hr
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.