Foto: Goran Sebelic / CROPIX

LIDLU STIGLA OGROMNA KAZNA: Zbog nametanja nepoštenih trgovačkih praksi, moraju iskeširati golemu svotu novaca!

Autor: Dnevno

Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) kaznila je trgovački lanac Lidl s 807.500 kuna zbog nametanja nepoštenih trgovačkih praksi trojici njegovih dobavljača, objavljeno je u ponedjeljak na internetskim stranicama Agencije.

AZTN je protiv Lidla po službenoj dužnosti pokrenuo tri postupka u smislu Zakona o zabrani nepoštenih trgovačkih praksi u lancu opskrbe hranom (ZNTP), radi utvrđivanja iskorištavanja njegove značajne pregovaračke snage nametanjem nepoštenih trgovačkih praksi u vezi sadržaja i načina provedbe ugovora koje je Lidl sklopio s tri svoja dobavljača.

Budući da je tijekom provedbe tih postupaka utvrđeno da je riječ o istom ili sličnom činjeničnom stanju, Agencija je spojila te tri upravne stvari u jedan postupak te ga okončala jedinstvenim rješenjem.

AZTN je utvrdio da je Lidl iskoristio svoju značajnu pregovaračku snagu nametanjem nepoštenih trgovačkih praksi u odnosu na tri dobavljača s kojima je sklopio tipske ugovore o kupoprodaji proizvoda, navodi se u priopćenju.

Iz Agencije objašnjavaju da ugovori ne sadrže odredbu koja jasno i nedvosmisleno određuje njihovo trajanje, kao i da ugovori, unatoč redovitom osiguranju kvalitete na teret dobavljača, koje je detaljno ugovoreno u prilozima ugovora pod nazivom “Osiguranje kvalitete”, sadrže i dodatnu odredbu osiguranja kvalitete, pod nazivom “Naknada za usluge osiguranja kvalitete”.

Tom odredbom je ugovorena obveza dobavljača na plaćanje paušalnog iznosa naknade Lidlu u određenom postotku od vrijednosti ulaza njegove robe za provedbu dodatnih mjera osiguranja kvalitete. Dodatne mjere osiguranja kvalitete se provode na inicijativu odnosno zahtjev Lidla, kod ovlaštenog laboratorija kojeg odabire Lidl. To predstavlja prebacivanje ugovorenog troška kontrole između Lidla i ovlaštenog laboratorija na dobavljača i to neovisno o rezultatima provedene kontrole.

“Riječ je o naplati naknade za uslugu koja nije pružena dobavljaču pa time nije ni stvarna niti mjerljiva za dobavljača”, objašnjavaju iz Agencije.




Lidl je, kako se navodi, u dijelu ugovora koji se tiče važenja ugovora počinio propust, budući da bitni sastojci ugovora koji su propisani ZNTP-om moraju biti jasno navedeni u samim ugovorima, tako da ne ostavljaju nikakvu dvojbu u pogledu svog tumačenja, što u ovom predmetu vezano nije bio slučaj.

Također, AZTN je utvrdio da ugovorne odredbe pod nazivom “Osiguranje kvalitete“, koje su razrađene kroz čak 15 točaka, u dovoljnoj mjeri osiguravaju kvalitetu proizvoda dobavljača koje Lidl plasira krajnjim potrošačima, kroz česte kontrole zdravstvene ispravnosti proizvoda na trošak dobavljača.

U pravilu je riječ o proizvodima kratkog roka trajanja od šest do devet mjeseci, a doda li se tome obveza samih proizvođača – dobavljača koja proizlazi iz Zakona o hrani, da o svom trošku kontroliraju kvalitetu svojih proizvoda, potpuno je nepotrebno još i dodatno ugovarati “Naknadu za usluge osiguranja kvalitete“, kojom Lidl traži od dobavljača još i plaćanje paušalnog iznosa u postotku od vrijednosti ulaza robe pojedinog dobavljača i to neovisno o rezultatima analize.




 

Autor:Dnevno
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.