Foto: Goran Mehkek / CROPIX

Konačno se zna tko ima superiornije oružje: Evo zašto je Rafale bolji od srpskog MiG-a

Autor: I.G.

Iako su usporedbe borbenih zrakoplova posljednjih dana top tema, evidentno je da postoje situacije u kojima je jasno kada je jedan borbeni zrakoplov superiorniji drugom. Pogledajmo dakle kakve su značajke hrvatskih Rafalea F3-R i srpskih MiG-29Sm borbenih zrakoplova.

Ipak, prije nego što krenemo, trebalo bi naglasiti da Rafale F3-R pripada takozvanoj 4.5 generaciji zrakoplova, dok MiG-29SM ne, pa nije zgoreg i tu informaciju imati u vidu.

Foto: Damir Krajac / CROPIX

Težina i dolet

Maksimalna težina pri polijetanju je ukupna težina koju zrakoplov može nositi pri polijetanju, uključujući gorivo, posadu, oružje i teret. To je ključni pokazatelj sposobnosti zrakoplova da nosi gorivo i oružje za svoje misije.

Rafale je bolji: Rafale ima veću maksimalnu težinu pri polijetanju, što mu omogućuje da nosi više goriva i oružja, nudeći veću svestranost i izdržljivost u misijama. Kod Rafalea maksimalna težina polijetanja je 24,5 tona, dok kod MiG-29 iznosi 20 tona.

Dolet je najveća udaljenost koju zrakoplov može prijeći od svoje točke polaska, bez potrebe za punjenjem goriva. Ovo je ključno za borbene misije, jer određuje operativni domet zrakoplova.

Rafale je bolji: Sa svojim povećanim dometom, Rafale može izvršavati misije dugog dometa bez potrebe punjenja gorivom, nadmašujući u tom pogledu MiG-29. Naime, Rafale ima maksimalan dolet od 3700 kilometara, dok MiG-29 ima tek 1430 kilometara.

Foto: Unsplash

Brzina i operativni strop

Maksimalna brzina je najveća brzina koju zrakoplov može postići u letu. Velika brzina može biti odlučujuća u borbi zrak-zrak i u izbjegavanju neprijateljske obrane.




MiG-29 je bolji: MiG-29, sa svojom nešto većom maksimalnom brzinom, ima prednost u situacijama koje zahtijevaju brzo izbjegavanje ili presretanje. MiG-29 ima maksimalnu brzinu od 2400 km/h, dok je Rafaleova maksimalna brzina 1912 km/h.

Visok operativni strop znači da se većina protuzračnih obrana može izbjeći, što vam daje prednost u borbi zrak-zrak. MiG-29 je bolji: MiG-29 ima višu operativnu gornju granicu, nudeći bolju sposobnost djelovanja na visinama gdje je manje vjerojatno da će biti otkriven ili dosegnut od strane neprijateljske obrane. Maksimalni operativni strop MiG-29 je 18 kilometara, dok je kod Rafalea tek nešto iznad 15 kilometara.

Kada govorimo o manevarskoj sposobnosti, riječ je o sposobnosti zrakoplova da brzo promijeni smjer i visinu. Dobra upravljivost neophodna je za blisku zračnu borbu i izbjegavanje projektila.




MiG-29 je bolji: Poznat po svojim izvanrednim sposobnostima manevriranja, MiG-29 se ističe u bliskoj zračnoj borbi, nadmašujući Rafale u tom specifičnom polju, piše Dnevnik.hr.

Oružje, pogon i stealth

Ovdje je riječ o vrsti i količini oružja koje zrakoplov može nositi. Visok kapacitet nošenja oružja omogućuje veću fleksibilnost u napadnim i obrambenim misijama.

Rafale je bolji: Sa svojim svestranim dizajnom, Rafale može nositi veću raznolikost i količinu oružja, što ga čini prilagodljivijim različitim scenarijima borbe.

Tip motora i izvedba određuju brzinu, visinu i izdržljivost zrakoplova. Napredni pogonski sustav jamči vrhunske performanse tijekom leta. Rafale je bolji: Rafaleovi M88 motori pružaju vrhunski potisak i veću učinkovitost, nudeći optimalne performanse leta i smanjeno održavanje.

Stealth sposobnosti ključne su za misije infiltracije i preživljavanje u dobro branjenim okruženjima. Rafale je bolji: Iako ni Rafale ni MiG-29 nisu dizajnirani kao čisti stealth zrakoplovi, Rafale sadrži elemente koji smanjuju njegov radarski potpis, dajući mu malu prednost u ovom području.

Foto: Damir Krajac / CROPIX

Aerodinamika

Učinkovit dizajn zrakoplova ključan je za smanjenje otpora zraka. Izvrsna aerodinamika poboljšava brzinu, ekonomičnost goriva i manevriranje.

Rafale je bolji: Njegov sofisticirani aerodinamički dizajn omogućuje Rafaleu smanjeni aerodinamički otpor, što se prevodi u bolju učinkovitost leta od MiG-29.

Kada govorimo o ugrađenim elektroničkim sustavima, riječ je o tehnološkom napretku u navigacijskim, komunikacijskim i borbenim sustavima. Napredni elektronički sustavi povećavaju operativnu učinkovitost i sposobnost preživljavanja zrakoplova.

Rafale je bolji: Rafale je opremljen naprednim elektroničkim sustavima, uključujući aktivni antenski radar i napredni sustav elektroničkog ratovanja, nadmašujući time mogućnosti MiG-29.

Foto: Unsplash

Trošak nabave i održavanja

Niži trošak nabave čini zrakoplov pristupačnijim za određeni obrambeni proračun. MiG-29 je bolji: Tradicionalno, MiG-29 ima nižu cijenu nabave od Rafalea, što ga čini ekonomičnijom opcijom za zemlje s ograničenim proračunom za obranu.

Kada govorimo o održavanju zdrakoplova, riječ je o godišnjem trošku održavanja zrakoplova u ispravnom stanju. Niži troškovi održavanja znače značajne uštede tijekom radnog vijeka zrakoplova.

Rafale je bolji: Unatoč višoj cijeni nabave, Rafale je dizajniran za pojednostavljeno i rjeđe održavanje, potencijalno smanjujući godišnje troškove u usporedbi s MiG-29.

Rafalei su u Hrvatskoj: Plenković zahvalio i Banožiću, Milanović podsjetio na legendarne pilote

Radni vijek i svestranost

Razdoblje tijekom kojeg se zrakoplovom može učinkovito upravljati prije nego što je potrebna zamjena ili velika nadogradnja. Dugi vijek trajanja smanjuje ukupne troškove po godini korištenja.

Rafale je bolji: Rafale, sa svojim naprednim tehnologijama i modularnim dizajnom za jednostavnu nadogradnju, ima potencijalno dulji radni vijek od MiG-29.

Svestranost je sposobnost zrakoplova da obavlja različite misije. Svestrani zrakoplov može ispuniti nekoliko uloga, smanjujući potrebu za specijaliziranim zrakoplovom.

Rafale je bolji: Dizajniran kao višenamjenski zrakoplov, Rafale se ističe u raznim misijama, od nadmoći u zraku do napada na zemlji, pokazujući superiornu svestranost u odnosu na MiG-29.

Autor:I.G.
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.