VRIJEME PROGRAMIRANOG MIRA JE GOTOVO! Europa prelazi na ratno gospodarstvo: Strah od otvaranja balkanskog nedovršenog ratovanja iz 90-ih godina prošlog stoljeća nikad nije bio veći
CAJKE ‘OKUPIRALE’ JADRAN: Kako su Seka Aleksić i Mile Kitić postali najprodavaniji ‘domaći proizvod’
Dok se kontinentalna, hrvatska javnost zabavljala, prepirala i uzrujavala oko zabrane Bajaginog koncerta u Karlovcu, jug naše zemlje se, u pravom smislu te riječi, zabavljao na koncertima srbijanskih folk zvijezda kojima je, ako je suditi po sve većem broju njihovih nastupa, Jadran postao jedan od najsigurnijih izvora zarade.
Kako se i u kojem trenutku novokomponirani “melos”, koji se vremenom pretvorio u turbo folk kompilaciju svega i svačega, nametnuo kao jedan od najboljih “domaćih” glazbenih proizvoda koje, između ostalog, nudimo i turistima – nije sasvim jasno.
‘Smrt’ festivala
Izumiranje hrvatskih festivala, a osobito onih dalmatinskih koji su kroz klape i ostale mediteranske izvođače u svojim skladbama nudili autentičan domaći, morski ugođaj, mogao bi biti jedan od razloga procvata nastupa pjevača i autora koji s jadranskom atmosferom i hrvatskom tradicijom nemaju ama baš nikakve veze.
Iako je jedno od gorućih pitanja postalo “kako to da braniteljima smeta Bajaga, a cajke ne”, puno je pametnije pozabaviti se pitanjem izostanka hrvatske, glazbene tradicije za koju su turisti “novijeg doba” gotovo u potpunosti zakinuti, a koji po povratku u svoje zemlje sa sobom kao uspomenu nose nečiji tuđi izričaj.
Šteta ili korist?
Jadranska obala preplavljena je plakatima Milice Todorović, Seke Aleksić, Ace Lukasa i još mnogih ostalih srbijanskih pjevača turbo folka koji sve odvažnije pune hrvatske klubove, ali i svoje džepove. Kako o umjetnosti bilo koje vrste nije uputno raspravljati, ovdje se zapravo ne postavlja pitanje jesu li “cajke” poželjne na hrvatskom tlu. Za apsolutno svaki vid zabave, pa čak i ako su u pitanju “lake, orijentalne note”, u našoj zemlji treba i mora imati mjesta. Pitanje je, kako su prevladale i postale vodeće u mnogim hrvatskim klubovima i dvoranama, a stranim turistima prepoznatljive kao naše izvorno blago?
Odgovor je uvijek isti. Novac. Lake note za sobom vuku i laku zaradu, a kako se uz Acu Lukasa lakše “okreću runde”, naručuju skupocjene butelje i lupaju čaše nego uz, recimo, bilo koju klapu ili Meri Cetinić, sasvim je jasno zašto se vlasnici klubova, kafića i restorana s terasama okreću “istočnim” izvođačima.
Je li poplava cajki na Jadranu dugoročno za hrvatski turizam korisna ili štetna, pokazat će vrijeme…
ZADNJE VIJESTI
RUSI SPREMAJU BOLNO OTRIJEŽNJENJE!? Dok Ukrajinci slave, nešto se kuha u pozadini: ‘Mogli bi promijeniti strategiju, a onda bi moglo postati doista brutalno’
‘Hrvati dobili lavor hladne vode u glavu!’ Putinov financijski šut MORH-u: Probudili smo se iz dubokog, pacifističkog, utopijskog sna i došli u ružnu realnost
Kako smo mi Hrvati svoj kraljevski grad smjestili baš u područje gdje vjekovima živi srpska živalj?!