Photo: Borna Filic/PIXSELL

Jasmin Bajić ‘Croatia Airlines na meti je kritika samo zato što je hrvatska kompanija!’

Autor: Mia Mitrović

Kako bi odgovorila na sve glasnije kritike, Croatia Airlines okupila je novinare i sat vremena ih uvjeravala da sve ide po planu i da probleme prave jedino novinari. Glavnu riječ vodio je predsjednik Uprave Jasmin Bajić.

“Croatia Airlines peti je izvoznik u Hrvatskoj, a 18 milijuna eura uložili smo u edukaciju kadra, od čega čak 16 milijuna na edukaciju pilota. Zbog toga su medijski napisi o nesigurnosti naših zrakoplova netočni i neutemeljeni. Sigurnost na našim letovima nijednom nije dovedena u pitanje”, kazao je Bajić i naglasio da je Croatia Airlines nedavno vraćena među kompanije od strateške važnosti za Hrvatsku.

Bajić se pohvalio kako je Uprava razgovarala s predstavnicima sindikata o kolekitvnom ugovoru te da je njihova inicijativa prihvaćena od strane sindikata.

“Trebaju nam zadovoljni radnici i socijalni mir jer to u konačnici znači i zadovoljne putnike”, rekao je.

Pohvalio se i da je do 15. svibnja Croatia Airlines prevezla više od 600 000 putnika, što je povećanje za 11% u odnosu na prošlu godinu. Broj letova povećao se za 4%. Otkazanih letova ove je godine bilo 180. Od tog broja, 106 ih je otkazano zbog produljenja sezone održavanja.

Više od 9 500 putnika prevezeno je unajmljenim zrakoplovima na 106 letova. Croatia Arilines leti s 34 unajmljena zrakoplova iz drugih europskih aviokompanija. Zrakoplovi su unajmljeni jer se očekuje povećana potražnja u sezoni.

“U ovom je trenutku više neprofitablinih linija nego profitabilnih, no moramo prevoziti putnike”, priznali su.




Produljenje sezone održavanja, kaže, nije krivica Croatia Airlinesa.

“Održavanje je složen proces, a produljenje se događa i u većini zemalja Europe i svijeta. Nad Europom se leti više nego ikada prije pa se svugdje zimska sezona održavanja odvija u što kraćem roku kako bi zrakoplovi čim prije bili spremni za turističku sezonu. Osim toga, za razliku od prošle godine, šest Airbuseva iz naše flote moralo je na šestogodišnji popravak, a lani smo to preskočili”, rekao je Krešimir Vlašić, izvršni direktor za operativno poslovanje.

Napomenuo je i da je održavanje trebalo završiti 30. travnja te da su samo dva zrakoplova kasnila. Trenutno je u hangaru još samo jedan Dash koji na pistu stiže već 24. svibnja.




“Ovakvo je kašnjenje normalno jer se završetak planira optimistično”, zaključio je te dodao kako sve kasni jer je nemoguće predvidjeti koji će im dijelovi trebati za popravak, a oni su skupi i teško ih je nabaviti.

Uprava Croatije priznala je da imaju dvostruko više otkazanih letova nego lani te da se broj letova u unajmljenim zrakoplovima povećao za 50%. Otkazanih letova isto je toliko bilo i u 2016. Razlozi za to su komercijalne prirode, ali i spomenuti popravak flote Airbuseva s kojim se 2017. pauziralo.

Usprkos svemu, rezultati kompanije za 13 milijuna kuna su bolji nego lanjski, a razlog tomu je povećanje broja letova te uvođenje novih linija.

“Nama u Hrvatskoj uvijek je gore ono što je naše. Croatia Airlines je hrvatska kompanija!”, izvalio je Jasmin Bajić.

Uprava Croatia Airinesa ustvrdila je i da se ovaj medijski napad dogodio zato što sinidikati zaposlenika kao svog kandidata za ravnatelja guraju Boška Matkovića.

Komentirajući financijske rezultate, uprava Croatia Airlinesa tvrdi kako im je potrebna dokapitalizacija. Od prodaje slotova na Heatrowu zarađeno je 138 500 000 kuna. Investirano je 154 milijuna kuna, između ostalog u nabavku novih motora, a na splitskoj sjednici Vlada im je odobrila kredit. Ove godine očekuju zaradu od 7 milijuna kuna.

Novac dobiven od prodaje slotova na Heatrowu uložen je, kažu, u otvaranje osam novih linija, a ove godine planiraju ostvariti dobit i bez prodaje slotova.

Demantirali su i napise o masovnom egzodusu pilota, mehaničara i stjuardesa iz kompanije.

Iz Croatia Airlinesa je 2017. otišlo je 50% mehaničara, četiri stjuardese i tri pilota. Jedan pilot otišao je u mirovinu, a stjuardese su tražile prizemljenje i sada rade u kompaniji na drugim poslovima”, objasnili su.

U tehnici, kažu, kontinuirano radi oko 300 mehaničara, a masovni odlazak je, tvrde, prirodan i događa se od 2013. otkako je Hrvatska ušla u Europsku uniju.

“Mehaničari koji odlaze na radi u inozemstvo uspoređuju našu neto plaću s bruto plaćom koju zarade tamo. Vani rade po 14 sati dnevno, dok kod nas to nije slučaj. Naši kadrovi rade osam sati, a na vrhuncu sezone održavanja, mogu zaraditi i do 200 eura dnevno”, tvrdi Uprava.

Štrajka također neće biti, a na višesatnim razgovorima s predstavnicima sindikata nitko ni u jednom trenutku nije spomenuo štrajk.

Autor:
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.