Foto: Bozidar Vukicevic / CROPIX

Inženjerka otkrila može li Pelješki most izdržati nesreću kakva se desila u Baltimoreu

Autor: B.D.

Gordana Hrelja Kovačević s Građevinskog fakulteta gostovala je u HTV-ovom Studiju 4 gdje je govorila o tome može li Pelješki most  izdržati udar teretnog broda dugog 300 metara. Razgovor je nadovezan na nesreću koja se u utorak dogodila u Baltimoreu gdje je teretni brod dug 300 metara udario u most koji se prepolovio i srušio za nekoliko sekundi. S mosta su se prema dnu rijeke obrušili automobili i kamioni.

Spasilačke službe i dalje traže nestale radnike s broda i putnike iz u vozila. Traže se i odgovori kako je došlo do ove nesreće koja se čini se mogla lako spriječiti. Most je izgrađen 1977. godine, dug je  2,6 kilometara i ključna je prometna točka u području. Preko njega godišnje prođe oko 11,5 milijuna vozila. “Opterećenje je puno veće, nego što je predviđeno i jednostavno gledate ogromne masivne konstrukcije koje se raspadaju kao da su od papira”, opisala je trenutak udara broda u most.

Hrelja Kovačević rekla je da se radi o čeličnom mostu s armirano-betonskim temeljima. “Tvrdi se da je most projektiran po svim važećim propisima. No, od tada su se brodovi povećali. I masa brodova se povećala za čak 50 posto. Kad se brod projektira postoje propisi. Kod nas su važeće europske norme, odnosno hrvatske norme, koje su preuzete od europskih. A koje definiraju veličinu na koju moramo dimenzionirati most koji projektiramo”, objasnila je.

Bi li Pelješki most izdržao

Hrelja Kovačević naglasila je kako ispitivanja ne postoje jer ona nisu dio standardnih ispitivanja. Novi mostovi se ispituju na prometno opterećenje, a ne na mogućnost ovakvog sudara.




“Što se tiče udara broda, nema ispitivanja. Međutim, mostovi se preračunavaju, Pelješki most je preračunat na udar broda. Ne na udar ovako velikog broda, on je preračunat na udar srednjeg broda, duljine stotinjak metara. Tamo su također predviđene određene mjere zaštite, što je također bitno”, istaknula je.

Na Pelješki most uz plovni put su postavljeni gumeni rotacijski odbojnici na stupovima. Brodske nesreće uglavnom se događaju kada brod skrene s plovnog puta.

Foto: Bozidar Vukicevic / CROPIX

Krenula obnova mostova

Nesreća u Baltimoreu sigurno će imati posljedice na ekonomiju jer je taj most usko grlo za prijevoz važnog tereta, najviše ugljena. Hrelja Kovačević je rekla da rekonstrukcija mosta nije izgledna te da će vjerojatnije graditi potpuno novi most, za što bi trebalo oko tri godine jer se radi o hitnom slučaju.




Spriječena još jedna katastrofa u Baltimoreu, javio se Biden: U tijeku velika akcija

Krenula je obnova mostova preko Save u Zagrebu, a obnavlja se i Krčki most koji je izgrađen ranih 80 tih godina. Hrelja Kovačević komentira da je “životni vijek” mostova obično 50 godina. “Za važnije građevine je i sto godina, a može biti i više od sto godina. Kada je projektiran Pelješki most uzimani su svi parametri za trajnost veću i od sto godina”, pojasnila je.

Po pitanju održavanja, Hrelja Kovačević, rekla je da mostove treba redovito održavati i pregledavati kako propisi nalažu. Zagrebački mostovi počeli su se obnavljati, ali se ne ojačavaju.

Autor:B.D.
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.