
Policija upozorava na prevaranta koji se naziva ‘Velikim Bratom’: Ne nasjedajte na ovu prevaru
Veliki problem iznajmljivača jest kad im gosti ostave nered ili naprave štetu u objektu.
Slobodnoj Dalmaciji javila se Splićanka kojoj su dvije gošće ostavile veliki nered u stanu.
Kako tvrdi, mokre ručnike pobacale su na kauč, a kuhinja je izgledala kao da je “bomba u nju pala”.
“Maksimalno ga održavam i ovo je prvi put u ovih nekoliko godina što iznajmljujem da me dočekao ovakav kaos. Znala sam imati nekada neuredne goste, ali to nije ni približno ovome. Sve je bilo zapušteno, stvarno mi nije jasno kako su uopće mogle boraviti u ovome. Kako im nije smetalo”, rekla je Katica Bajto.
Nije imala veću materijalnu štetu, a novinari Slobodne odlučili su provjeriti kako se dvije najpoznatije platforme za iznajmljivanje smještaja odnose prema ovakvom problemu.
Bilo je situacija kad su “razulareni gosti” vlasnicima apartmana ostavljali potpuno demolirane stanove, razbijene staklene stjenke, uništeno krevete, uprljane zidove… No, lijeka tvrde eksperti i za to ima.
Trgovački lanac našao novi način kako opelješiti Hrvate: Dobro pogledajte cijene na ovim proizvodima
“Ako je gost uzrokovao štetu u prostoru koji iznajmljujete ili na vašoj imovini, posjetite naš Centar za posredovanje i pošaljite zahtjev za naknadu štete. Vaš će zahtjev najprije biti poslan gostu, a ako gost ne odgovori ili ne plati u roku od 24 sata, moći ćete uključiti Airbnb kako biste zatražili odštetu. Zahtjevi za odštetu rješavaju se u najkraćem mogućem roku. Za isplatu je u pravilu potrebno dva tjedna od podnošenja zahtjeva Airbnbu”, stoji na stranicama AirBnB-a.
Sudeći po iskustvima nekolicine splitskih iznajmljivača koji su kontaktirani, te štete se zaista uredno isplaćuju, a često na račun sjednu već nekoliko sati nakon prijave štete potkrijepljene dokazima.
– Nisu mi uvažili zahtjev za naknadnom štete, jer su u međuvremenu već ušli drugi gosti, pa nisam mogla dokazati da su baš prethodni to uništili – prisjeća se ona.
– Iznajmljivanjem se bavi već desetak godina, svega sam doživjela. U početku nisam ni znala da ima pravo na naknadu štete, pa sam stalno kupovala nove ručnike, jer bi mi ih redovito uništili jer su ih nosili na plažu, često bi ih i ukrali, jednom su mi neki Britanci razbili i televizor, bilo je tu jako puno štete i sve sam to plaćala iz svoga džepa. Ponekad bi šteta bila veća od vrijednosti rezervacije… A onda sam saznala da imam pravo na naknadu štete i u zadnjih par godina su mi, što sami gosti, što Airbnb refundirali skoro tisuću eura. To je super opcija – kazala je iznajmljvačica sa Žnjana.
Ona sad sve prijavljuje, čak i kad nema konkretne štete nego i kad je nered toliko velik da mora angažirati dodatnu čistačicu. I, kako kaže, isplati joj se.
Kako Booking.com to radi?
Kod Booking.coma-a postoje dvije opcije kod obrade plaćanja u slučaju štete, a riječ je o pologu za slučaj štete i programu za slučaj štete. Ove dvije opcije razlikuju se u načinu na koji se obrađuje obrada plaćanja za slučaj štete.
– Ako ste postavili program za slučaj štete, mi ćemo u vaše ime provoditi postupak naplate štete. Ako odaberete polog za slučaj štete, sami ćete upravljati procesom naplate – objašnjavaju iz Bookinga.
Ako iznajmljivač odabe opciju polog za slučaj štete, onda on može gostima unaprijed naplatiti polog za slučaj da gost uzrokuje oštećenje objekta ili predmeta tijekom svog boravka. Gosti u ovoj opciji plaćaju polog izravno iznajmljivaču koji određuje kako će i kada naplatiti taj iznos.
Ako iznajmljlivač odabere program za slučaj štete, omogućit će Booking.com-u da obrađuje naplatu štete u njihovo ime bez dodatnih troškova.
– Uz ovu opciju mi ćemo se pobrinuti za sve, od kontaktiranja gosta u slučaju štete do brige o postupku plaćanja u vaše ime. Evo kako funkcionira program za slučaj štete: Vaši gosti ne plaćaju polog unaprijed, već plaćaju samo ako uzrokuju štetu tijekom svog boravka i vi to prijavite nama. Od gostiju možete zatražiti samo da plate iznos koji odgovara vrijednosti uzrokovanog oštećenja, do maksimalnog iznosa koji ćete odrediti kad postavite program za slučaj štete.
Ako dođe do štete, vi ćete predati zahtjev za naplatu štete, a mi ćemo od vaših gostiju zatražiti da to plate ako su uzrokovali štetu u vašem objektu. Imate 14 dana nakon odjave gosta da predate zahtjev putem Booking.com-a Mi ćemo u vaše ime kontaktirati gosta te ga obavijestiti o tome da je šteta nastala tijekom boravka gosta i da vi tražite da gost plati tu štetu. Ako vaš zahtjev za plaćanje štete bude prihvaćen, mi ćemo vam isplatiti taj iznos putem bankovne doznake. Ovaj postupak može potrajati do 30 dana – stoji na stranicama Booking.com-a, prenosi Slobodna Dalmacija.
Osim navedenih opcija koje nude platforme AirBnb i Booking.com, sve više osiguravajućih društava nudi i osiguranja turističkih apartmana.
Policija upozorava na prevaranta koji se naziva ‘Velikim Bratom’: Ne nasjedajte na ovu prevaru
U svoju mrežu Rimac je vabila najbližu Banožićevu suradnicu: Cure nezgodni razgovori
Nevenka samo plače nakon što joj je zvijer rastrgala psića: ‘Nije ga puštao iz čeljusti’
Peović ispričala što je časna nudila njezinom sinu da ode na vjeronauk: ‘Nije joj upalilo’