Facebook

ZASTRAŠUJUĆE OTKRIĆE HRVATSKE STRUČNJAKINJE: ‘Walt Disney u svom tajnom laboratoriju testira ispitanike’

Autor: Snježana Vučković

Kompanija Walt Disney danas se nalazi na osmom mjestu najvećih kompanija na svijetu s ukupnom vrijednosti brenda od 39,5 bilijuna američkih dolara.

Koliko ova tvrtka ozbiljno shvaća prednost neuromarketinga, objasnila nam je hrvatska stručnjakinja za marketing, doc. dr.sc. Hedda Martina Šola:

Što se “kuha” u tajnom laboratoriju?

“Kompanija Walt Disney je 2008. godine oformila tajni laboratorij u Teksasu (Austin) u kojima provodi neuromarketinška ispitivanja. Objekt se sastoji od osam istraživačkih soba koje su uređene kao dnevni boravci ili radni prostori, s drvenim podovima, mekanim namještajem i puno svjetla. Disney je otišao toliko daleko da je unutar objekta izgradio i kazalište u kojem su ispitanici prilikom gledanja predstave također podvrgnuti istraživanju. Objekt radi sedam dana u tjednu od 9.00 do 22.00 i danas više nije tajni laboratorij već radi istraživanja, ne samo za potrebe Disneyja već i drugih kompanija. Laboratorij se zove „Media Science“ te se rabi najsuvremeniju neuromarketinšku tehnologiju: biometrijsko praćenje rožnice oka, kodiranje lica, implicitna testiranja i konvencionalna marketinška testiranja”, kazala je naša sugovornica.

Ona dodaje kako velike kompanije nerado objavljuju neuromarketinška istraživanja nastojeći ih klasificirati kao tajnu. Hedda Martina Šola za crtani film „Izvrnuto obrnuto“ (engl. Inside Out) koji je prikazan 2015. godine tvrdi kako nije”slučajno najgledaniji”. On je, doznajemo, u cijelosti neuromarketinški konstruiran:

“Animirani film ‘Izvrnuto obrnuto’ nije slučajno najgledaniji”

“Glavnina crtanog filma događa se u glavi 11-godišnjaka koji se bori sa sljedećim emocijama: radost, ljutnja, gađenje, strah i tuga. Iako to zvuči prozaično, upravo su ove emocije temeljene na znanstveno utvrđenim činjenicama. Iako postoji šest emocija na koje ljudski mozak najviše reagira, šesta emocija, emocija „iznenađenja“ je namjerno izbačena iz filma jer je preslična emociji straha (Ekman, 2015). Ekmanovo istraživanje rezultiralo je razvojem sustava „kodiranja lica“ koje je temelj u svim neuromarketinškim istraživanjima. Zbog čega je Disneyjev crtani film privukao toliku popularnost? Disney je neuromarketinškim metodama napravio crtani film koji ima fokus na priči i na karakternom liku u crtanom filmu. Perceptivno, gledatelji su se poistovjećivali s karakternim likom ne zbog sofisticiranih animacija, već zato što karakterni lik ima ljudske osjećaje i reakcije”, objasnila nam je ova mlada i uspješna stručnjakinja.




Doc. dr.sc. Hedda Martina Šola objavljena je u međunarodnoj enciklopediji „Hübners Who is Who in Croatia“ (2015) kao jedna od vodećih marketinških stručnjakinja u RH. Njezino ime je potpisano na nekolicini vizualnih identiteta Gradova i Općina kao i strateških marketinških planova, brendova i strategija. Autorica je prve knjige o neuromarketingu u Hrvatskoj „Marketinška oružarnica“ i knjige „Neuromarketing Armoury“. Njezine knjige su prevedene na dva strana jezika, izučavaju se na fakultetima i prodaju se u Hrvatskoj, USA i zemljama EU. Do danas je savjetovala preko 100 raznih kompanija i objavila preko 30 znanstvenih i stručnih radova. Angažirana je na Sveučilištu Hercegovina kao docent na kolegijima iz područja marketinga, te je stalna sudska vještakinja za marketing i intelektualno vlasništvo.

Autor:Snježana Vučković
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.