fbpx
Foto: Tom Dubravec / CROPIX

ZAHTJEVAMO OVO ODMAH I SAD! Božinović i Butković primili neugodno pismo s istoka Hrvatske

Autor: Iva Međugorac

Na samom istoku zemlje, u Iloku, točnije mjesmom odboru Šarengrad prilično je živo posljednjih nekoliko dana, pa su slijedom toga predstavnici lokalne vlasti uputili otvoreno pismo vukovarsko-srijemskom županu Boži Galiću te ministrima Davoru Božinoviću i Olegu Butkoviću.

U tom otvorenom pismu kojega potpisuje poznati pravaš, i bivši saborski zastupnik Pero Ćorić mještani Šarengrada koji su ujedno nedavno organizirali i mirni prosvjed od nadležnih zahtjevaju usvajanje Pravilnika o zabrani prometovanja tranzitnim vozilima težima od 7,5 tona na dijelu državne ceste D2 od Iloka do Vukovara.

A da nemaju namjeru iščekivati odluku nadležnih da se naslutiti i iz toga što realizaciju ovih zahtjeva očekuju odmah i sad.

”Ponavljanje je majka znanja, pa ćemo u skladu s tom izrekom u uvodu ponoviti nekoliko važnih činjenica. Državna cesta D2  je jedna od najvažnijih prometnih žila kucavica u RH. Ista se proteže uzduž sjeverne granice Hrvatske od graničnog prijelaza Dubrava Križovljanska do graničnog prijelaza Ilok. Njeno usko grlo nalazi se na prostoru VSŽ između Vukovara i Iloka. Fruškogorski usjeci, planinski uvjeti i slabo održavanje asfaltne površine koja je puna zakrpa jednostavno nisu u stanju podnijeti veliki promet koji se na njoj odvija. Posebno velike probleme stvaraju tisuće tranzitnih vozila te od 7,5 t koji se njome koriste kako bi izbjegli naplatu cestarine na auto putu i višesatno, a ponekad i višednevno čekanje na graničnom prijelazu Bajakovo. Naši višegodišnji napori koje ulažemo da bi kroz razna priopćenja i druge inicijative od strane brojnih lokalnih zajednica ukazali na taj gorući problem nisu urodili plodom. Mještani Šarengrada, Iloka, Mohova, Opatovca, Sotina i Vukovara revoltirani su zbog neprimjerene vožnje teških kamiona koji se doslovce voze kroz njihova dvorišta, ugrožavaju živote njihove djece,  samim tim doživljavaju velike materijalne štete prilikom čestih udara kamiona u same kuće, ali im i narušavaju statiku ostalih kuća uz navedenu cestu”, stoji u Ćorićevom pismu u kojem se podsjeća i na mirni prosvjed koji je u Šarengradu održan 2.veljače ove godine pod sloganom ‘Pet do dvanaest’.

Tim su prosvjednim hodom mještani privremeno blokirali spornu dionicu ceste te zatražili usvajanje Pravilnika koji je već usvojen i prihvaćen u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture od 26. 02. 2019. za više od 30 prometnica u RH. ”Na istom prosvjedu progovorili smo o razlozima zašto ovaj ratom poharani i devastirani istočni branik RH ne zaslužuje takav status. Malobrojno i preostalo stanovništvo koje živi na i uz državnu cestu D2 na relaciji dionice od Iloka do Vukovara ne zaslužuje tretman građana drugog reda, a tako se osjećamo jer znamo da je odluka za koju se zalažemo već donešena na gotovo 85% ceste D2, kao i na mnogim drugim cestama. Radi se o dionicama Đurđevac – Našice, cijela Podravska magistrala, Novska – Okučani, Orahovica – Kutjevo…Podaci s kojima raspolažemo govore da je 2020. godine ovom dionicom prošlo preko 161 000 tranzitnih teretnih vozila težih od 7.5 t. Žalosti činjenica da smo ovih dana zajedno s predstavnicima medija pokušali pobrojati kamione koji ovuda prometuju i došli smo do poražavajuće činjenice da je promet kamiona veći i brojniji nego što je bio 2020. godine. Temeljem gore navedenog od nadležnih zahtjevamo postupanje odmah i sad bez praznih priča i obećanja o novim cestama, jer one neće riješiti ovaj problem. Očekujemo donošenje traženog Pravilnika u roku od 7 dana, a u suprotnom najavljujemo novi, veći i trajniji prosvjed u Šarengradu za subotu 06.03. 2021. godine koji će uključivati blokadu državne ceste D2 poljoprivrednim i radnim strojevima. Novi prosvjed bit će održan pod nazivom „Dvanaest i pet!“, a njegov naziv govori da će biti održan s početkom u 12,05 sati navedenog dana. Nakon njega uslijedit će prosvjed s trajnom blokadom prometnice gdje nadležni imaju tri mogućnosti: donijeti navedeni Pravilnik, uhititi prosvjednike ili dovesti teške strojeve, pa neka poravnaju istočni dio Hrvatske od Vukovara do Iloka, pa se njime  mogu voziti po ravnom. Preostalo stanovništvo im neće biti problem raseliti, jer nas nije puno ostalo”, zaključuje Ćorić u svojem pismu.




Autor:
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.