Ilustracija / Photo: Sanjin Strukic/PIXSELL

VOZNI PARK HRVATSKIH POLITIČARA! Znate li za što im godišnje dajete gotovo 400 milijuna kuna?

Autor:

Službeno se vladajuća elita vozi u skupocjenim automobilima, a koliko je to uzelo maha, svjedoči podatak kako službena vozila proračunskih korisnika, njih gotovo devet i pol tisuća, hrvatske građane na godišnjoj razini stoje oko 366 milijuna kuna. U tu su svotu uračunati tek izdaci za gorivo, registraciju, osiguranje, servis, gume te naknadu za najam.

No, treba ovoj ionako velikoj svoti pridodati i troškove nabave vozila. Primjerice, prema Registru proračunskih korisnika, u rujnu 2015. bilo je 636 korisnika koji su imali 9424 službena vozila, od čega 6002 osobnih, 2005 gospodarskih, 786 terenskih te 631 motocikl. Ured za opće poslove Hrvatskoga sabora i Vlade ima 50-ak službenih vozila i 29 vozača, a pod njegovom su nadležnošću vozila koja su na raspolaganju Saboru i Vladi.

U eri Zorana Milanovića pravo na službeno vozilo osim njega samoga imali su Vesna Pusić, Milanka Opačić, Branko Grčić, Ranko Ostojić i Tomislav Saucha. Zanimljivo, prema posljednjim javno dostupnim podacima, najveći broj kilometara među saborskim zastupnicima prešao je dužnosnik s prebivalištem u Vinkovcima.

Istovremeno, Državna revizija utvrdila je kako je u Ministarstvu poljoprivrede u doba dok je njime upravljao Tihomir Jakovina, tijekom 2015. godine, pravo na službeni auto 24 sata dnevno imalo osam dužnosnika toga resora i jedan zaposlenik, odnosno savjetnik ministra, a da za to nije donesena odluka čelnika tijela. Jednako kao što se vozikaju ministri i čelni ljudi u Saboru, službenim se vozilima koriste načelnici, gradonačelnici i župani, što je priča vrijedna spomena.

Ni kada je o gradovima riječ, stanje nije ništa bolje. Zagrebački gradonačelnik Milan Bandić puno dela pa mora da je opravdano što je za auto odriješio kesu i priuštio si Passata, i to 2010., u vrijeme kada su narod pozivali na stezanje remena. Vozilo je vrijedno oko pola milijuna kuna, a službena Bandićeva pila u to je doba bila najbrži i najjači Passat u povijesti toga modela. Uzgred, Grad Zagreb na raspolaganju ima i 79 vozila srednje i niže klase, terenaca i dostavno vozilo.

Gradonačelnika Splita Andru Krstulovića Oparu dočekao je Passat iz 2011. Grad pod Marjanom u voznom parku ima još 15 službenih vozila za potrebe Gradske uprave. Jedan od najdugovječnijih gradonačelnika u Hrvata, Vojko Obersnel, vozi se u Laguni, a Grad na raspolaganju ima 20 vozila. Osijek raspolaže sa šest službenih automobila, a gradonačelnika se najčešće može vidjeti u Passatu iz 2011. godine, iako će on reći da službeni auto ne posjeduje te da se vozi u onome koji mu je u danom trenutku na raspolaganju.

Dražen Barišić iz Velike Gorice službeno se vozi u Passatu koji datira iz 2010., a grad ima i 11 službenih vozila. Službeno vozilo prvog čovjeka Pule Borisa Miletića je Citroen C5, a grad koristi još 10 službenih vozila, njih devet je u najmu, a jedan u vlasništvu. Sisačka gradonačelnica Kristina Ikić Baniček vozi se u Suzukiju SX4, a Grad posjeduje pet automobila.

Ivan Čehok službeno se, kao varaždinski gradonačelnik, može koristiti Peugeotom 508, dok Grad ima devet službenih vozila. U Samoboru, kada je riječ o automobilima, pažnju moraju obratiti na kazetofone jer njihovim gradom upravlja šef HSS-a Krešo Beljak koji za službene potrebe uskače u Passat iz 2013. godine, a sam Grad u vlasništvu ima pet osobnih vozila i jedan skuter. Vukovar ima ukupno 10 službenih automobila, a gradonačelnik Ivan Penava vozi se u Chrysleru iz 2010.

Vozni park prilično je impresivan i među županijskim predstavnicima. HDZ-ova Ivana Anušića dočekao je tako Šišljagićev Passat iz 2011. godine, a zamjenici župana u eri bivšeg čelnika vozili su se u Renault Meganu, Golfu i Tiguanu. U Bjelovarsko-bilogorskoj županiji službeno je vozilo Citroen C5, a tu je i Astra iz 2004. te Opel Insignia nedavno kupljena na leasing za 175 tisuća kuna. U Brodsko-posavskoj županiji na raspolaganju imaju dva Audija, A6 i A4. I u zadarskoj županiji čelni čovjek vozi se Audijem, dok zamjenici posjeduju dvije Insignije.

Krapinsko-zagorski župan vozi se Passatom, a on i zamjenici na raspolaganju imaju i Škodu Octaviju te Renault Fluencu, i to 24 sata na dan. Šibensko-kninska županija posjeduje tri Golfa, a za župana je osiguran Audi A6 iz 2007. godine. Virovitičko-podravska županija ima dva Passata koja zajedno vrijede više od 400 tisuća kuna. U ratom i političkim manevrima razorenoj i poharanoj Slavoniji voze se tako župani bijesnim aurima, dok autobusi istovremeno odvoze rijeke mladih u bijeli svijet, kako bi osigurali bolje i sigurnije sutra.

U eri Zorana Milanovića najskupljim autom mogao se pohvaliti ministar policije Ranko Ostojić, koji vozi Kiju Sontero. Auto je kupljen u vrijeme mandata, a polovicu otplaćuje na leasing. Vozilo čija cijena seže iznad 200 tisuća kuna posjedovao je i Zmajlović, riječ je o Fordu S-Max iz 2010. godine.

U garaži Branka Grčića stoji BMW koji je pribavio bez kreditnog zaduženja. Supruga pak ima Aveo iz 2007. Sam Milanović i danas se vozika u svojem Passatu iz 2005. Dok Gordan Maras vozi Peugeot 5008 iz 2010., Ante Kotromanović i Ivan Vrdoljak bili su skloni motociklima pa tako bivši ministar obrane uz Mazdu posjeduje i motocikl Beverly.

Nekadašnji ministar gospodarstva ima dva mopeda, Piaggio Vespu i Kymco Downtown iz 2013. kojim je dolazio na posao, a supruga pak posjeduje Audi A4 iz 2005. Vesna Pusić vozi se Fiatom, bivši ministar pravosuđa Orsat Miljenić Renaultom Espace vrijednim 60 tisuća kuna, a Mirando Mrsić posjeduje tek ženin Megan od 75 tisuća kuna. Aktualni premijer Andrej Plenković vlasnik je Passata iz 2011. godine, čija je vrijednost oko sto tisuća kuna.

Mlađahni Tomislav Ćorić vlasnik je BMW-a iz 2012. od 120 tisuća kuna. Tomo Medved vozi VW Passat iz 2003., Božinović i supruga imaju dva automobila, Peugeot 308 i BMW 5, te skuter Piaggio, a ministar financija Zdravko Marić vozi automobil Audi A6 2.0 TDI iz 2015. Mladi Ivan Malenica Vozi VW Passat iz 2018., a supruga VW Polo iz 2010., Nina Obuljen ima automobil VW Polo iz 2006., dva automobila – Hyundai Tucson iz 2008. i Nissan Terrano iz 2003. posjeduje ministar Banožić, dok Darko Horvat vozi tri automobila – Peugeot 308 iz 2018., Mercedes Klasa C iz 2015. i Volvo iz 2013.

BMW iz 2016. te BMW iz 2017. posjeduje Grlić Radman, a i Vili Beroš posjeduje dva automobila – Audi A3 iz 2008. i Jeep iz 2008.

TIP O KOJEM NE ZNATE NIŠTA! Plaća gotovo 50 tisuća kuna: Tko je najplaćeniji čovjek u državi?

NAJPLAĆENIJI LJUDI U DRŽAVI! Među zastupnicima postoji povlaštena iznimka: Evo o kome je riječ

 

Autor:
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.