
Slučajnost ili savršen tajming? Anušić otkrio kada u Hrvatsku stižu prvi avioni Rafale
U Prijedlogu pravilnika o posebnim uvjetima za vozila kojima se obavlja javni cestovni prijevoz i prijevoz za vlastite potrebe predlaže se da automobil kojim se obavlja taksi prijevoz će morati imati ugrađen taksimetar ili aplikaciju za određivanje naknade za prijevoz, na krovu i bočnim vratima oznaku “TAXI”, a na bočnim stranama ime i prezime te mjesto odakle je fizička osoba – obrtnik prijevoza, odnosno ime i sjedište tvrtke.
Također, automobil do 2021. godine neće smjeti biti stariji od 7 godina, a nakon te godine moći će biti star najviše 5 godina. Ministarstvo prometa je u javnu raspravu pustilo i prijedloge o početnoj i periodičnoj izobrazbi vodiča i o licencijama u djelatnosti cestovnog prometa. Time se propisuje da će svi automobili koji rade za Uber morati imati tablu “TAXI” na krovu, piše Jutarnji list.
Prosječna starost autotaksija iznosi 14 godina te će novim Pravilnikom bitno se popraviti vozni park. No, ne traži se primjerice da automobil mora imati klimu, naslon za glavu, zračne jastuke itd. U odnosu na sadašnji pravilnik, prema novom prijedlogu, taksiji više ne moraju imati petero vrata niti se određuje volumen prtljažnika.
U taksi krugovima su nezadovoljni novim prijedlogom, jer smatraju da se nije dovoljno poradilo na sigurnosti vozila i putnika, čime se, smatraju, išlo na ruke Uberu. Iz Ubera pak pozdravljaju novi pravilnik, no i oni će se morati prilagoditi, jer će automobili njihovih partner vozača morati biti označeni, a pomladit će se i vozni park.
U fazi pripreme najavljivalo se kako će se unificirati boja svih taksi vozila, no od toga se ipak odustalo. Što se tiče prijedloga Pravilnika o licenciranju i periodičnoj izobrazbi vozača postoji nekoliko spornih dijelova za taksiste. Prema Prijedlogu o izobrazbi osobe koje voze taksi, a još nemaju svjedodžbu o stručnoj osposobljenosti o početnim kvalifikacijama za upravljanje autotaksija, moraju 90 dana od stupanja Pravilnika na snagu pristupiti ispitu. To znači, tvrde taksisti, kako je onima bez svjedodžbe dopušteno čak 3 mjeseca vožnje bez stečene kvalifikacije.
Također, kao veliki minus se navodi odredba da svi oni koji sada nemaju licencu za obavljanje taksi usluge, u roku od 8 dana moraju podnijeti zahtjev za izdavanje licence te s njim obavljati taksi poslove 6 mjeseci bez obzira na to dobili na kraju licencu ili ne.
Očekuje se da bi se novi pravilnici mogli početi primjenjivati sljedećeg mjeseca, sada teče rok od 15 dana u kojima zainteresirane strane mogu iznositi prijedloge i primjedbe na predloženi pravilnik.
Slučajnost ili savršen tajming? Anušić otkrio kada u Hrvatsku stižu prvi avioni Rafale
Sandra, pokaži nam: Holjevac loži Benčić, ovako su se dosad samo HDZ-ovci sramotili
Šok u Saboru, Jandroković jedva došao k sebi: Pljusnule reakcije nakon spominjanja Vukovara
Uspostavljeno održivo gospodarenje šumama, bolja zaštite od požara i razminirano gotovo 2 tisuće hektara zahvaljujući projektu Karlovac Karst