SUKOB POLITIČKIH DIVOVA: Nikad žešći rat Karamarka i Milanovića! Tko je ‘krtica’ koja je zapalila vatru?

Autor: Marko

Lideri dviju najvećih stranaka prvim sukobom najavljuju neka nova politička previranja što ne treba čuditi s obzirom na to da se nalazimo u predizbornoj godini.

Predizborna je godina polako ali sigurno počela pokazivati svoje obrise. Postalo je time i više nego jasno da će javnost narednih mjeseci svjedočiti žestokom verbalnom obračunu u koji su se uvukli premijer Zoran Milanović i predsjednik HDZ-a, Tomislav Karamarko. Predsjednici dviju najvećih stranaka u rat su tek ušli znajući da je pred njima neizvjesna bitka. Karte je na stol prvi bacio Milanović, pozivajući Karamarka na sučeljavanje.

– Ja bih htio malo vidjeti tog čovjeka, da vidim što kaže o stvarima koje ja radim svaki dan i zato ga pozivam na debatu. Idemo – karte na stol. Iza nas su tri godine. Vidimo tko ima kakve motive, vidimo i tko s kakvim protuargumentima ide. Ne kažem da smo mi bolji izbor, ali vidi se tko je jasan izbor. To bi bila najgledanija emisija – rekao je premijer gostujući u Novoj Gradiški.

Na Karamarkov odgovor nije trebalo dugo čekati, uzvratio je Milanoviću cinično i s dozom sarkazma. “Gospodin Milanović je jedan od vrsnih stand up komičara. Nakon tri i pol godine neuspjeha, 100 000 iseljenih ljudi, kreditnog rejtinga smeće, niti jedne investicije… on bi sad razgovarao? To on sebi ovako zamišlja – raspisat ćemo natječaj za premijera, a on će biti šef komisije pa će me nešto ispitivati. Naravno, na sve sam spreman, mi ćemo doći s programom, a on neka dođe s rezultatima svoje vlade, pa da vidimo“, poručio je Karamarko. Pripreme za izbore očito su počele, a da je tome tako svjedoče javni nastupi dvojice rivala. Dok je Karamarko zaokrenuo retoriku te se odmakao od priča o prošlosti zazivajući spas za posrnulo hrvatsko gospodarstvo, Milanović s ministarskom karavanom hodočasti po Hrvatskoj hvaleći se rezultatima vladajuće koalicije.

Uz to što se usmjerio na samohvalu, Milanović se svim silama trudi spustiti među narod, približiti se običnim smrtnicima na čije je probleme tri godine žmirio. Ipak, te mudrolije premijer nije sam osmislio. Strategija je postavljena uz asistenciju američkog konzultanta Alexandera Brauna, kojemu premijer plaća pozamašnu svotu kako bi mu ovaj osigurao pobjedu na izborima. Ne treba čuditi pozamašna svota ako se zna da je američki strateg znan i kao čarobnjak za kampanje u prvi plan svoje strategije gurnuo upravo premijera Milanovića, čiji je rejting iz mjeseca u mjesec na sve nižim granama. Zato je američki strateg premijera savjetovao da javno nastupi s pričama o prijevremenim izborima, spuštajući time lopticu oporbenjacima koji o istome glasno pričaju, a za realizaciju nisu spremni. Savjet Amerikanca počeo je Milanović primjenjivati i na Karamarku na kojega je odlučno nasrnuo vidjevši u njemu svojega jedinog konkurenta.

Otvoreno je proteklih dana nasrtao na Karamarka, predstavljajući ga kao najveće zlo ovoga društva. S druge strane, Milanović sebe prezentira kao pozitivca i svo dobro ovoga društva. A tihu strategiju počeo je prezentirati u izbornoj noći, kada je Ivo Josipović ostao bez predsjedničke fotelje. Vođen savjetima Amerikanca, Milanović više ne napada obične smrtnike u najvećoj oporbenoj stranci jer mu nisu dovoljno važni. Udara tek po Karamarku, dok istodobno koketira sa šeficom OraH-a Mirelom Holy, sastajući se s njome na večerama na kojima eto, ako ćete im vjerovati, ne pričaju o politici. Dakako, za sve ove pobjedničke savjete potrebno je izdvojiti određenu svotu novca. Premda je iznos kojim će usluge platiti konzultanta Brauna, najstrože čuvana tajna na Iblerovom trgu, neslužbene informacije koje kruže središnjicom socijaldemokrata kazuju da je riječ o iznosu od 2,3 milijuna kuna.

Odluku o angažmanu premijer je donio s najbližim krugom suradnika i osoba od povjerenja i ista nikada nije bila raspravljena na sjednicama Predsjedništva SDP-­a. Ugovorena cijena najmanje je tri puta veća od one koju za svoje usluge nude domaće PR agencije. Milanović je za stranim marketinškim konzultantom posegnuo nakon razlaza sa Zinkom Bardić, svojom savjetnicom za medije, koja je, kao direktorica strateških komunikacija u tvrtki “Madison”, i prije dolaska u Banske dvore bila angažirana u SDP-­u. Očito uvjeren da na domaćem tržištu nema kvalitetnih PR savjetnika, on je odlučio uposliti Čeha s američkom adresom kojega je magazin Forbes svojedobno nazvao “mađioničarem za kampanje”. Hoće li mu magije pomoći da se još jednom domogne vlasti, mogli bismo doznati vrlo skoro.




Autor:
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.