
Surovi obračun špijuna u Zagrebu: Svi se žele dočepati jedne stvari
Podlegne li Vlada pritisku Europske unije i proglasi stečaj brodogradilišta, doći će do velikih nemira i bit će "ili mi ili oni"– upozorava Vedran Dragičević, predsjednik Sindikata metalaca Hrvatske.
Neka ministar Popijač mjesec dana sjedi u Bruxellesu i u pregovorima s europskim pregovaračima pokuša pronaći neko kompromisno rješenje u vezi s hrvatskom brodogradnjom, jer stečaj i likvidacija pet brodogradilišta u ovom trenutku ne dolaze u obzir. U tom slučaju bi 10,5 tisuća ljudi ostalo bez posla, a Vladi bi na naplatu odmah došlo13 milijardi kuna jamstava koje je bankama dala za kreditiranje brodogradnje. Podlegne li Vlada ipak ultimatumu Europske unije i proglasi stečaj brodogradilišta, doći će do velikih socijalnih nemira i bit će “ili mi ili oni”– upozorava Vedran Dragičević, predsjednik Sindikata metalaca Hrvatske.
On vjeruje da bi stečaj brodogradilišta zasigurno doveo do pada Vlade i izvanrednih izbora, a vjerojatno i do scena nasilja i nemira kakve ovih dana gledamo u Grčkoj.
Hrvatska nova Grčka
– Vjerujem, ipak, da je do 19. travnja, za kada je najavljen natječaj za prodaju brodogradilišta, moguće pronaći neko rješenje, odnosno kompromis, jer ni Europskoj uniji nije u interesu da Hrvatska postane nova Grčka. I europskim pregovaračima jasno je da je u trenucima najveće krize, kada nitko nema novca za nove brodove, teško prodati brodogradilišta. Zato vjerujem da je ipak moguće na godinu dana odgoditi privatizaciju brodogradilišta, a ipak otvoriti poglavlje o tržišnom natjecanju – dodaje Vedran Dragičević. Napominje potom da su sindikati Vladi predlagali da okupi konzorcij ulagača, u koji bi ušli svi kooperanti kojima brodogradilišta duguju velike novce, te kojima je itekako u interesu da se brodogradilišta spase, tei da njima proda brodogradilišta.
Pišu europskim sindikalcima
Sindikat metalaca Hrvatske pokušat će pomoći i pismom koje će uputiti Europskom sindikatu metalaca, u kojem će svoje europske kolege moliti da lobiraju u korist hrvatskih brodogradilišta u EU.
– Za probleme u brodogradilištima je, uostalom, itekako kriva politika, jer je država u zadnjih dvadeset godina bila vrlo loš gospodar . Vodila se loša kadrovska poitika, jer je na upravljačka mjesta bilo važnije postaviti politički podoban, a ne stručan kadar. To je, između ostalog, i dovelo do krize brodogradnje – zaključuje Vedran Dragičević.
Surovi obračun špijuna u Zagrebu: Svi se žele dočepati jedne stvari
Sin teško ozlijeđenog radnika s Jakuševca: ‘Nije stigao pobjeći, nešto mu je odsjeklo ruku’
Inspekcija zabranila korištenje ogromnog dijela Jakuševca
Plenković ima vremena do 15. prosinca: Problem će biti doista gadan