foto: N1/Screenshot

SDP-ovi licemjeri nasrnuli na Krstičevića! Sjećate li se njihove afere s remontom MIG-ova?

Autor: Iva Međugorac

Mora da nigdje ne svijetu ne postoji toliko bivših moralizatora koji su imali prilike pokazati svoju (ne)stručnost, kao u Hrvatskoj. Ti stručnjaci, koji su inače svoju priliku propustili ovih su se dana uskomešali i ustali na ministra obrane Damira Krstičevića zbog odluke vladajućih da ponište odluku o nabavi borbenih aviona. Stručni, i nesuđeni SDP-ov ministar branitelja Franko Vidović, poznat ponajprije zbog nezgodne prometne nesreće u sabornici je razbjesnio ministra Krstičevića poklonivši mu igračku avion. A na Krstičevićev plan za novim F-16 gostujući na N1 televiziji reagirao je bivši ministar obrane Ante Kotromanović.

“Još jedan briljantan prelet s F-16 Barak polovnog na nove zrakoplove. Nije dobro tako to izravno reći. Što god je ministar govorio od ročne vojske do F-16 Barak je bio fijasko”, rekao je Kotromanović koji je iskazao strahovanje da će kupnja novih zrakoplova biti prevelika obaveza za oružane snage te da treba voditi računa o balansu između zrakoplovstva i ostalih rodova, upozorivši na opasnost od nove krize, i novih rezanja proračuna. Natječaj za nabavu borbenih zrakoplova Kotromanović je nazvao kvazi natječajem jer se favorizirala jedna strana te da su se druge države koje su sudjelovale mogle bez problema žaliti.

Dodao je i da je Krstičević sa svojom izjavom kako priželjkuje nove F-16 zrakoplove išao nekoliko koraka ispred procedure, te da je i direktna pogodba s SAD-om dobra opcija, ali tu odluku mora donijeti Vlada,. “Trebali smo to imati u vidu, barem da se predložilo u ugovoru, da su se stavili rokovi. Imamo političku štetu, ispali smo smiješni, neorganizirani, nesposobni, ali jedno su želje, a drugo sposobnosti određenih ljudi kada vode projekte”, ustvrdio je bivši ministar. A kada već govorimo o bivšem ministru, koji odnedavna karijeru gradi u Čermakovom poslovnom carstvu, na čijoj se postaji slučajno naslikavao vodeći resor obrane, što nije ni izbliza bilo aferom i linčem ovih razmjera kojim se udara na Krstičevića valja podsjetiti i na njegove ministarske manevre. A jedan od takvih ”manevara” svakako je remont MIG-ova 21 koji je traljavo odrađen u Ukrajini. Da je riječ o promašenom poslu, svojedobno je tvrdio upravo Krstičević. ”Ti avioni su trebali letjeti 850 sati, ti avioni su iz Ukrajine u Hrvatsku trebali doći u letnom stanju, a došli su u kamionima”, objašnjavao je aktualni ministar.

Na stanje s MIG-ovima nedavno je reagirala i predsjednica Kolinda Grabar-Kitarović podsjetivši kako je taj posao loše odrađen. ”Uskoro nećemo imati uopće MIG-ova koji će biti u stanju poletjeti, a moramo zadržati i pilote”, alarmirala je šefica države. Inače, u eri Kukuriku vlade, u kojoj je Kotromanović imao ulogu ministra, dok je premijersku funkciju obnašao Zoran Milanović javnost se ne odveć intenzivno bavila slučajem remonta MIG-ova. U ožujku 2017.godine, potvrđena je i optužnica protiv Josipa Čovića, nekadašnjeg načelnika Odjela u MORH-u, kao i predstavnika Remontnog zavoda iz Ukrajine stanovitog Ivice Josipovića. Uskok je 2016.godine, pokrenuo istragu protiv nekadašnjeg službenika Ministarstva kojega se sumnjiči da je ukrajinskog tvrtki, preko suosumnjičenog zastupnika, u zamjenu za mito zajamčio ne samo pozitivno mišljenje, već i prednost u obavljanju kapitalnog remonta i nabave dodatnih aviona Mig-21. Čovića se tereti da je od prosinca 2011.godine, pa sve do konca veljače 2016.godine, u tijeku postupka koji je prethodio donošenju odluke Ministarstva, o javnoj nabavi i potencijalnim izvršiteljima, koji će biti povezani dostaviti svoje ponude od zastupnika dva inozemna društva, zahtjevao novčanu nagradu, da bi zauzvrat kao član MORH-ova Povjerenstva osigurao pozitivno mišljenje te prednost u remontu i nabavi dodatnih Migova.

Pozdravivši pokretanje istrage u ovom slučaju, Kotromanović je u to doba tvrdio kako smatra da je posao obavljen transparentno te da je naša zemlja odabrala bolju ponudu. Ignorirajući poruke izraelskog Elbita, pa i Hrvatskog generalskog zbora, nekadašnji ministar kazivao je kako su optužbe koje stižu na MORH-ovu adresu lako oboriva laži koje u javnost puštaju predstavnici pojedinih tvrtki. Inače, za ovaj je posao izdvojeno 132,9 milijuna kuna, a premda su i iz Transparency Internationala upozoravali da se radi o prijevari i narušavanju nacionalne sigurnosti, nitko od nadređenih nije se previše obazirao na to, niti je itko od ovih koji danas vode harangu na Krstičevića postavljao pitanje treba li Kotromanović otići. Inače, istovremeno kada su hrvatskoj Rusi nudili Migove 29, iz Švedske je stigla ponuda za Gripene, dok je Elbit iz Izraela tada na našu adresu dostavio ponudu 12 migova remontiranih 2012.godine te proizvedenih 84-te.

Prije no što je natječaj uopće pokrenut, veleposlanik Izraela u našoj zemlji podružio se s Kotromanovićem, usmjeravajući ga na razgovore s njegovim pomoćnikom za materijalne resurse Viktorom Koprivnjakom, dakako sve u svrhu poboljšanja odnosa među dvjema državama. Prilično atraktivne, pa čak i povoljnije ponude koje su Hrvatskoj stizale kako od Izraela, tako i od Švedske te Rusije, uz opciju realizacije drugih poslova, Povjerenstvo je zanemarilo pa je predložilo novi remont Migova 21, zbog čega se od rujna 2017.godine vodi i sudski proces, zatvoren za javnost.




Autor:
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.