
MJEŠTANI MEČENČANA I DALJE MUKU MUČE S RUPAMA U ZEMLJI: Otvaraju im se po dvorištima, u nekima su smještene kamp kućice
Spot za pjesmu “Dajem ti srce” Doris Dragović. zasigurno ste čuli i vidjeli jer se u nekoliko navrata dnevno vrti na HRT-u, a sve je počelo nakon potresa u Petrinji.
Spot se sastoji od kadrova snimljenih neposredno nakon potresa, a na kojima se vide uplakani ljudi i srušene kuće. Dva tjedna od potresa stigao je apel da se on prestane emitirati.
Apel je stigao od strane portala Nepopularna psihologija, čiji je osnivač magistar psihologije Mario Zulić. Puni naslov člnaka je “Apel HRT-u: Spot ‘Dajem ti srce’ psihološki radi više štete nego koristi!”.
“Čvrsto smo uvjereni kako je navedeni spot napravljen s dobrim namjerama i ciljem motiviranja što većeg broja ljudi na pomoć stradalima. Ova poruka se na javnoj televiziji prikazuje vrlo često, skoro 15 puta dnevno, što konstantno podsjeća gledatelje na nedavno proživljeno traumatsko iskustvo. Kod mnogih građana se nakon potresa pojavila akutna stresna reakcija, koja može trajati do mjesec dana nakon traumatskog iskustva, uz pojavu simptoma kao što su glavobolja, bol u prsima, nesanica, sniženo raspoloženje i slabija koncentracija”, pišu autori apela.
“Jedan od simptoma ove reakcije je i želja za izbjegavanjem podsjetnika na traumatsko iskustvo, što gledateljima javne televizije ovaj spot onemogućuje”, dodaju.
“Televizija je primarni izvor informacija starijoj populaciji, a oni su najčešće i vrlo rizična skupina za stresne reakcije. Dakle, ovaj spot ne samo da može narušiti mentalno zdravlje, već to čini jednoj od najugroženijih skupina našeg društva”, pišu.
“Zaključno, ovaj spot postavlja i važno etičko pitanje. U njemu su prikazivane snimke građana u stanju visokog stresa. Budući da se o tome ne govori u medijima, možemo se samo nadati da su svi građani prikazani u spotu pristali na sudjelovanje u istome kako bi se očuvao njihov integritet.
Iz svega navedenog, čvrsto smatramo kako bi se spomenuti spot trebao prestati emitirati na javnoj nacionalnoj televiziji i apeliramo da HRT učini isto. Građane motiviramo da gledaju vijesti samo onoliko koliko je potrebno da su informirani. Posebno želimo motivirati mlađe građane da se pobrinu oko svojih starijih članova obitelji i pokušaju ih motivirati da manje gledaju televiziju, vijesti i ovaj video spot te da im pokušaju ispuniti dan što češćim (telefonskim) kontaktom”, piše Nepopularna psihologija.
MJEŠTANI MEČENČANA I DALJE MUKU MUČE S RUPAMA U ZEMLJI: Otvaraju im se po dvorištima, u nekima su smještene kamp kućice
ŠVICARCI NA POTRESOM POGOĐENOM PODRUČJU: Hvale hrvatsku civilnu zaštitu, šalju i pomoć
DORH ĆE ISTRAŽITI BRODOTROGIR: Radnica tvrdi: ’Izvide su provodili i ranije’
NOVI PROBLEMI ZA ŽINIĆA: Osim kuće otkriveno je da koristi i državni stan u Zagrebu iz kojeg se ne da iseliti