(Po)Buna i kaos na dalekovidnici: Šprajc podijelio HRT-ovce

Autor: B.D.

U Hrvatskoj je zadnjih godina otpušteno na tisuće novinara, a strukovno novinarsko društvo kojeg cijelu vječnost vodi Zdenko Duka, reagira samo kada se dirne u nekoliko ljudi na HRT-u. Šprajca su šefovi smijenili zbog katastrofalnih rezultata, ali mu nisu dali otkaz što bi bilo logično, a HND je digao revoluciju pod opće poznatom sintagmom kako je to ponovno radikalno zadiranje u slobodu i neovisnost medija. Sada je na potezu Vijeće sigurnosti UN-a koje bi Rezolucijom moglo tražiti Šprajcov povratak. Ili sankcije.

Veliki ljubimac svake vlasti, novinar i urednik Zoran Šprajc, inače jedno od popularnijih lica nacionalne televizije, jučer je ekspresno smijenjen s funkcije šefa Informativno-medijskog servisa HRT-a. Kako su pojasnili njegovi pretpostavljeni, prisavski ravnatelj Goran Radman i ravnatelj programa HRT-a, Goran Rotim, Šprajcovo razrješenje ima samo jedan razlog – za 150 dana otkako je zasjeo na stolac šefa cijelog informativnog servisa svih televizijskih kanala, nije napravio baš ništa.

To i nije neobično ako se zna kako se na Hrvatskoj televiziji inače radi. Naime, najapsurdnije je kada novinari s javne televizije kritiziraju nerad primjerice saborskih zastupnika jer i oni sami godišnje efektivno rade osam mjeseci (tri mjeseca su na ljetnoj shemi, a jedan na godišnjem). Jednostavno, na HRT-u su novinari navikli raditi polako i pomalo jer plaćica ide, a radio ili ne radio – svira ti radio. I da, zaštićeniji su od ličkih medvjeda.

I sad odjednom šok. Smjena (ne i otkaz) bahatom neradniku. Pa je li to moguće?

Na dvojicu (ruko)vodećih Gorana isti je dan osuta paljba iz svih mogućih oružja i sa svih mogućih položaja trutova hrvatske medijske scene. Primjerice, ogranku Hrvatskog novinarskog društva s HRT-a trebalo je točno 12 minuta od objave vijesti o Šprajcovoj smjeni do javne reakcije u kojoj se taj “neprihvatljiv i nerazuman čin” prisavskih šefova tumači, naravno, već poznatom sintagmom o “napadu na slobodu i neovisnost medija”. A najodgovorniji za rad HRT-a su samo sankcionirali nerad.

Čim se pročita tko su potpisnici priopćenja HND-a, jasno je da oni zapravo ne štite svog voljenog Šprajca, nego (do)sadašnji način (ne)rada i jasno svoje guzice. Sve te “gojanice, mikleuševičke i stankovići” (još im samo fali “veliki radnik” Latin) godinama si daju za pravo da samo oni znaju kako treba raditi uzimajući si za pravo kadrovirati HRT-om kao da je njihova – znate već što.

Od takvih se, naravno, u medijima teško može čuti i druga strana.

A veliki broj novinara kako informativnog tako i drugih programa već mjesecima negoduje da je HRT-om zavladala kasta odabranih koji guraju “svoje” projekte dok za sve druge nema novca.




– Godinama ista garnitura ljudi drma televizijom. Samo mijenjaju pozicije, a HRT je godinama uz sve svoje prednosti pred ostalima televizijama tonuo i tonuo. A sada smo po gledanosti dodirnuli samo dno, tvrdi jedan od zaposlenika Informativnog programa koji na HRT-u radi 15-ak godina.

– Jednostavo glavni šefovi su tako odlučili i tu nema ništa sporno. Ljudi koji su postavljeni nisu ispunili nijedan cilj, osim što su nemilice trošili novac pretplatnika, a bez ikakvog rezultata. Čim bi netko izvan njihovog klana došao s idejom ili projektom, rečeno mu je da za to nema novca, ističe naš sugovornik i dodaje kako je trenutno stanje na televiziji kaotično.

– Doslovce su Šprajcovi od kada su zasjeli na funkcije podijelili ljude. Atmosfera je jednostavno neizdrživa i to se moralo riješiti, jer dalje više ne ide, tvrdi naš sugovornik.




 

 

– Ponekad se činilo kako je ljudima poput Šprajca na HTV doslovce sve dozvoljeno. Dok drugi vrijedno rade, taj se eksponira gdje god stigne. Ispada da je medijski i njemu samom bilo daleko važnije da se govori o njegovom novom i starom prezimenu nego o programu HRT-a. To je li se on nekada prezivao Jovanović i zašto je početkom devedesetih uzeo majčino prezime i odrekao se oca, trebala bi biti njegova osobna stvar, ali to je izgleda vječni njegov lajt motiv. Vječna žrtva koja po potrebi mijenja i uvjerenja i prezime i nacionalnost. Šprajcu je, za razliku od ostalih, bio dozvoljen rad i na drugim medijima, vrijeđanje ljudi i uvijek je on bio u pravu. Sada je očito i tome došao kraj, zaključuje jedan od djelatnika s HRT-a koji je jučer svjedočio pravoj histeriji u Informativnom programu kada je objavljena vijest da je Šprajc “bivši”.

Kako je krenulo, u ovoj zemlji pojedincima s HRT-a koje financira milijun hrvatskih građana nije važna ni kriza, ni nezaposlenost ni opća neimaština nego jedino Šprajc. Do jučer je glavna preokupacija “odabranima” bilo optuživati HDZ za kontrolu medija i cenzuru, a danas kada “kukurikavci” mijenjaju urednike kao na tekućoj traci nastala je opća nevjerica i rezignacija. Kome se uopće žaliti?

Sada je očito na redu Vijeće sigurnosti UN-a koje bi rezolucijom od Hrvatske moglo tražiti vraćanje Šprajca na čelno mjesto šefa Informativnog programa. I to doživotno.

 

Autor:B.D.
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.