fbpx
Foto: Pexels, Ilustracija

OPTUŽILI BIPU ZA SEKSIZAM, REAGIRALA PRAVOBRANITELJICA! ‘Ovo je uvreda ženama’: Reklama izazvala buru, trgovina brzo izmijenila sporni letak

Autor: Dnevno.hr/ T.Š.

Pravobraniteljica za ravnopravnost spolova uputila je preporuku BIPI da ubuduće svoje reklamne kampanje ne temelji na rodnim stereotipima i seksizmu”, priopćili su na Facebook stranici “Seksizam naš svagdašnji”.

Naime, BIPA je u kampanji u kojoj bi mjesec trebao biti posvećen ženama, u jednom od letaka s proizvodima na popustu prikazala ženu s proizvodom za čišćenje, a na istom je bila otisnuta oznaka ”Mjesec žena”.

Reklama s navedenim popustima nije naišla na plodno tlo kod kupaca, posebno žena, a brzo je reagirala i pravobraniteljica. BIPA je pak u svom obrazloženju navela kako je po objavi letka, odmah uočena mogućnost negativnih konotacija zbog čega je letak izmijenjen. Pravobraniteljica je u konačnici uputila preporuku, a ne upozorenje sukladno zakonskim odredbama, zbog BIPA-ine brze reakcije.


“Ako nemaš novac nisi frajer”

No, zanimljivo je kako je BIPA  i početkom 2017. godine prozvana zbog seksizma.  Tada je bila riječ o jumbo plakatu s porukom “Dečki ne kupuju poklone, frajeri kupuju”. Poruka je tada razljutila građane, a Pravobraniteljica za ravnopravnost spolova tada je istaknula kako je ovakav način oglašavanja seksistički.

Iz sam BIPE tada su pojasnili kako su plakatom željeli ohrabriti “dečke da ispadnu veći frajeri”.

“Reklama je nastala u sklopu BIPA kampanje za Valentinovo i osmišljena je od strane BIPINE kreativne agencije, a vezana je uz BIPA Valentinovo televizijski spot. U sve naše marketinške kampanje ugrađujemo poruku kako se BIPA svakim danom trudi ljudima uljepšati dan. Stoga, za nadolazeće Valentinovo BIPA želi privući pažnju svih muškaraca da izraze znak pažnje prema svojim najdražim prijateljicama, majkama, sestrama, kćerima…

Način na koji to radimo je da pronalazimo poklone i proizvode kojima snižavamo cijene i nadamo se da će im upravo takva snižena cijena olakšati izbor.

 Kampanjom povodom Valentinova nije nam bila namjera ikoga uvrijediti, već potaknuti i ohrabriti dečke (mušku populaciju) da ispadnu veći frajeri ako usreće nekoga poklonom ili pažnjom. BIPA je čak uz svoju roza boju vrećice kreirala i crnu vrećicu, kako bi ih učinili još prihvatljivijima za cijelu mušku populaciju.




Nadamo se da smo na ovaj način uspjeli razjasniti poruku naše kampanje te napominjemo kako joj nije bio cilj raditi razlike u populacijama, već im se približiti na opušteniji komunikacijski način.” objasnili su tad iz BIPE.

Kad smo kod čišćenja i ostalih kućanskih poslova, kako ne bi sve bilo tako crno, za kraj navodimo i jedan primjer reklamnog letka u kojem se trgovački lanac pokušao dodvoriti novim društvenim trendovima.

U ovom letku je u dijelu za kućanske poslove, osim žena, prikazan muškarac koji glača, dok u u dijelu koji se odnosi na poslove oko kuće, poput košenja trave, osim muškaraca, radove na letku obavlja i žena.




Lidl letak, Foto: Dnevno.hr

Autor:Dnevno.hr/ T.Š.
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.