fbpx

‘LUPINIZAM’ U MULTIMEDIJALNOJ GALERIJI PORTALA TJEDNO

Autor: Dnevno.hr/ Tjedno.hr

Multimedijalni projekt Galerije portala Tjedno (video, fotografija, tekst na internetu uz javni događaj u stvarnom prostoru) je zaista nešto novo u domaćem kulturnom životu

Portal Tjedno najavljuje predstavljanje multimedijske Galerije portala Tjedno u Knjižnici i čitaonici Bogdana Ogrizovića, Preradovićeva 4, u ponedjeljak 29. lipnja u 18 sati.

Prvi kojeg će predstaviti preko fotografija njegovih slika i skulptura u galeriji portala Tjedno je proslavljeni Stephen Lupino. Naziv ove multimedijalne prezentacije u Galeriji portala Tjedno je „Lupinizam“.

Uz fotografije slika i skulptura Lupino će svoj „Lupinizam“ predstaviti i u posebnom video intervju-u koji je s čuvenim umjetnikom vodio glavni urednik portala Tjedno Dražen Stjepandić.


Videointervju u trajanju od četrdesetak minuta bit će prikazan tijekom prezentacije Galerije portala Tjedno u Knjižnici i čitaonici bogdana Ogrizovića.

Multimedijalni projekt Galerije portala Tjedno (video, fotografija, tekst na internetu uz javni događaj u stvarnom prostoru) je zaista nešto novo u domaćem kulturnom životu, ali sama prezentacija multimedijalne galerije u Knjižnici Bogdana Ogrizovića u ponedjeljak 29. lipnja 2015.,u 18 sati odvijat će se po starom dobrom običaju uz prigodnu degustaciju kraljevine poznatog vinara Željka Kosa sa Zelinske vinske ceste.

Turbo talk show

Prigodni videointervju naslovljen “I to sam ja” snimljen je u siječnju i veljači ove godine na više lokacija. U Lupinovom stanu na Svetom duhu, u ljevaonici Ujević i u Dvorcu Veliki Tabor za vrijeme Lupinove izložbe otvorene u Noći muzeja. U videointervjuu glavna tema bila je Lupinovo likovno stvaralaštvo odnosno “ Lupinizam” kako je to nazvala uvažena Branka Hlevnjak, a dotakli smo se i pogleda na život. Posjetitelji portala imat će priliku prvi put u javnosti vidjeti najpoznatijeg živućeg Varaždinca kako vježba jogu, naravno na svoj način kao što na svoj način radi i sve ostalo u svom životu.

Za vrijeme snimanja ovog videointervjua imali smo plan snimiti i kako Lupino barata za nunčakama, pojašnjavaju s portala Tjedno, ali u vrijeme samog snimanja nisu imali nunčake.

“To je trebalo biti na samom kraju ovog turbo talk showa, završna scena koja bi Lupina prikazala kao genija s borilačkim srecem i refleksom, Bruce Leeja koji slika i izrađuje monumentalne skulpture, ali eto do sada to još nismo stigli tako završiti i zato smo vidointervju ostavili bez te zvršne scene i odjavne špice jer priča još nije gotova. A u što će prerasti još ne znamo.




Možda u dokumentarni film, dok smo snimali razmišljao sam o odlasku na Tajland, u New York i naravno u Varaždin, ali kako je kod nas nezahvalno najavljivati neko snimanje, zasad je to videointervju za našu multimedijalnu galeriju. Nedostatak odjavne špice znači da priča nije završena, a imena snimatelja Nedjeljka Badovnca, legendarnog Jumba, Malnerevog producenta i montažera Olega Weisa su napisana sa strane.

Posebno im se zahvaljujem, njihov doprinos u nastanku ovog videointervjua je izniman. Ovim putem obojicu ih pozivam da nastavimo, zajedno s Lupinom snimati i razgovarati i uopće ne sumnjam da će ljudi imati što gledati i čuti, a to je mnogo važnije od forme u kojoj će to biti”, kažu s portala.

Spoj dva značenja pojma galerija




“S Lupinom sam se upoznao točno početkom ovog milenija, u prvoj polovici dvije-tisućite. Imao je studio u Tomićevoj kod Uspinjače. Tu je bila i redakcija njegovog časopisa Kult. Najpoznatiji živući Varaždinac je tada bio ono što je i ostao, najpoznatiji hrvatski fotograf. Mnogo toga se od tada promijenilo, od vremna kad smo se upoznali, ali to je ostalo, premda se ni Lupino više ne bavi fotografijom kao što se nekada bavio. Bio sam tada urednik sporta u Imperijalu, a kako smo često išli u Kutjevo na piće tako sam naletio na Lupina. Odmah sam mu predložio suradnju s Imperijalom i nedugo potom ubrzo se naš kolega Maks na naslovnici Imperijala pojavio kao od majke rođen, što je bila prilična senzacija, barem u novinarskim i zagrebačkim šminkerskim krugovima.

Poslije toga Lupino me podržao kad sam pisao knjigu o Pukiju (Puki nacionale, V.B.Z., Zagreb, 2010.), posebno na promociji. Bez kalkulacija je došao na promociju u istoj ovoj Knjižnici Bogdana Ogrizovića i zajedno s Jasnom Babić, Damirom Strugarom nije se libio ispričati svoju priču o svom osobnom iskustvu s pokojnim fotografom i novinarom. Mnogi drugi to se nisu usudili, kalkulirali su, iz raznih razloga čak i ako su bili sugovornici u knjizi. Među njima je bio i bivši hrvatski predsjednik Stipe Mesić koji bez isprike i objašnjenja nije došao na promociju premda je to prethodno obećao.

Poslije toga kad sam već debelo zagrizao u borbi za opsatanak portala Tjedno, razmišljajući kako napraviti što veći doseg prema auditoriju, nisam otkrio ništa novo kad sam shvatio da je za razvoj malog medija, bez unaprijed osiguranog budžeta, važno ostvariti medijsku sinergiju, odnosno povezati se s drugim većim ili manjim medijima. Prvo sam pokušao na lokalnim televizijama predlažući talk show, i da sada ne prepričavam što su me sve na tim lokalnim televizijama, na kojima obično nema ništa zanimljivo pogledati, tražili, tako sam stigao i do TV Mreže, odnosno Zorana Kovačića. Valjda da me otkanta dao mi je montažno vrlo zahtijevan koncept emisije, otprilike nešto knjazovski, ali s istinitim forama. Vrlo zahtjevan format od kojeg bi mnogi odmah odustali jer za to treba mnogo vremena, a u televizijskom svijetu vrijeme i novac su jako povezani. I napravio sam to, pozvao sam svog susjeda Jumba, čovjeka koji je godinama bio alfa i omega “Noćne more”. Onda smo otišli kod Lupina. Sreća što na ovom svijetu postoji i Lupino. Bolju osobu, gledano umjetnički i novinarski, nisam mogao pronaći. Izuzetno je prepoznatljiv u javnosti, a ne komplicira. Visoko, visoko konceptualno svjesna i estetizirana osoba sa žicerskim štihom. Svjetski, a blizak našem čovjeku. I kajkvacu i štokavcu. Što god snimali s Lupinom mora ispasti dobro.

Još dok sam s Jumbom snimao Lupina ljudi su mi rekli da je Kovačić prolupao i samo rastjeruje ljude glumeći velikog gazdu. No, ipak sam se držao dogovora, nakon montaže otišao kod njega i odmah sam osjetio da se zapravo želi revanširati za neke negativne tekstove objavljene na našem portalu o TV Mreži, one pozitivne naravno u svojoj sujeti nije brojao. Taj sastanak je bio krači od vremena koliko sam čekao da me primi, kad mi je počeo nešto gunđati rekao sam mu da na njegov televiziji nema i nije bilo ničeg boljeg i s ovim pilotom sam poletio prema većim televizijama, premda to još nisam bio planirao. Prvo sam htio da se projekt bolje pripremi i nadođe na lokalnoj razini, ali eto ispalo je da sam krenuo odmah u glavu. U dosadašnjim pregovorima do sada sam najviše odmakao na RTL-u. Glavni urednik Marko Došlić je ovaj prvi “ I to sam ja” s Lupinom je odnio na glavni kolegij i raspravljali su o tom formatu, nažalost odgovor je bio da će nešto tako raditi za dvije godine kad se razvije jedan od njihovih novih kanala.

Jedna druga televizija s nacionalnom koncesijom još nije dala definitivan odgovor, a kako kum Ždero sve skupa to još nije ni vidio, onda zaista nisam bez razloga rekao kako je dobro što nismo stavili odjavnu špicu jer ta priča nije gotova, ni kad se radi o turbo talk showu kao emisiji, a posebno kad se govori o Lupinu i mojoj suradnji s njima na planu audio-vizuelnih medija. Špica otkriva naše drugačije namjere, ali što god se snima s Lupinom može se tretirati na različite načine. Može biti i emisija zabavnog karaktera i program koji o umjetnosti, o slikarstvu i kiparstvu može reći više od legendarnih TV izložbi.

Zasad se videointervju “I to sam ja”, potpuno izdvojen iz mojih pokušaja nezavisne televizijske produkcije, odlično poklapa s mojom starom idejom o multimedijalnoj galeriji na našem portalu Tjedno. I ono što je sigurno tu ideju na portalu ćemo gurati i nastojat ćemo da to bude standard, te da gostovanje svakog umjetnika u multimedijalnoj galeriji na našem portralu Tjedno bude popračeno sličnim videointervjuom.

Fotografije svojih slika i skulptura ustupio nam je sam Lupino, a esej “Lupinizam” uvažene Branke Hlevnjak već je bio ranije objavljen, a odabrali smo ga jer je Lupinu najdraži esej o njegovom likovnom stvaralaštvu.

Na sličan način tretirat ćemo i ostale umjetnike. Fotografije radova, tematski ili retrospektivno usmjerene, plus esej i videointervju. Već pregovaramo s narednim izlagačima i nudimo im internet, pripremamo fotografije njihovih djela, videointervju i tradicionalno otvaranje izložbe kao što će biti ovo u ponedjeljak uz vina Kos.

Mislim da ćemo brzo postati jedna od najposjećenijih domaćih galerija. Virtualno i stvarno. Zasada nam je vrlo važno da se promovira naša ideja multimedijske galerije u virtualnom i stvarnom prostoru. Jer kad o svemu ovome pričam s ljudima često čujem pitanje:”A gdje je ta galerija na na Cvjetnom trgu?”

Pojam galerija u stvarnom životu je vrlo jasan, jednako kao što se dobro zna na što se odnosi isti pojam na portalima”, istaknuo je Dražen Stjepandić.

Spoj ta dva značenja istog pojma je ono što nas zanima. Zasad spomen istog pojma galerija u stvarnosti i na portalima misli vodi u različitim pravcima.

Autor:Dnevno.hr/ Tjedno.hr
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.