maxpixel

Korisnik ste jedne od najvećih banaka u Hrvatskoj? Širom otvorite oči! Žena razotkrila podlu prevaru

Autor:

Klijentica sam Zagrebačke banke dugi niz godina, tvrdi to na početku razgovora za naš portal sugovornica koja je odlučila ukazati na anomalije u poslovanje ove banke. Kako napominje, od samog početka internet bankarstva, račune plaća elektronskim putem.

”Sve je bilo u redu, dok krajem 2018. godine nisam shvatila da netko u banci hakira moje račune, ubacuje trojance i druge štetne programe. Pregledavala sam plaćene račune i ustanovila da je netko u moje ime otvorio trajni nalog u korist Hrvatskog telekoma o kojem me nitko nije obavijestio. Odmah sam nazvala banku. Rečeno mi je da su prešli na nekakav novi sistem i da sam ja sigurno otvorila trajni nalog (tzv. I-račun), jer kako bi oni inače mogli skidati novac s mog računa.

Nakon dužeg natezanja, priznali su da nikad nisu vidjeli nikakav moj potpis na bilo kojem dokumentu koji bi ukazivao da bi bilo trajnog naloga za  I-račun,  pa su pristali zatvoriti trajni nalog. Prvi sporni trajni nalog (I-račun) u iznosu 285,71 HRK (usluga za 8/2018) dospijeće plaćanja 17. 09. 2018. Datum izvršenja 24. 09. 2018. Drugi trajni nalog I-računom 273,97 HRK imao je nadnevak usluge za 08/2018., dospijeće plaćanja 17. 09. 2018. Datum izvršenja 15. 10. 2018. Simptomatično je vrijeme izvršenja – 01:24:55. Treći trajni nalog s iznosom 252,50 HRK za T-com usluge 08/2018., dospijeće plaćanja  17. 09. 2018. Datum izvršenja 20. 11. 2018. u 00:59.02. Vidljivo je, dakle, da tri I-trajna naloga za koja nikad nisam dala suglasnost, imaju isti nadnevak 08/2018, s dospijećem plaćanja 17. 09. 2018.

Kako su došli do različitih iznosa računa, ostaje tajna, no jasno je da je netko nešto muljao u tom smislu’‘, objašnjava naša sugovornica. kako dodaje, zahtijevala je povrat novca, kojega su joj uzeli i pokloniti Hrvatskom telekomu, no oni je preusmjeravaju na HT te poručuju da od njih potražuje povrat.

”Tražila sam, naravno, ne pada im na pamet da vrate ono što im je s mojeg računa poklonila Banka”, ističe nadalje nezadovoljna korisnica. I tijekom pregledavanja stanja računa koje ima u spomenutoj banci zamijetila je u više navrata na zaslonu računala da se nešto događa s njenim stranicama.

”Istovremeno bih primijetila upozorenja da mi je sigurnosni sistem na računalu pod napadom. Otvarala bih tada programe zaštite i ustanovila da netko ubacuje trojance i druge štetne programe i pregledava stanje mojih računa. Stalno sam morala uništavati štetne programe i tako gubiti vrijeme.  Upozorila sam Zagrebačku banku, vodila jalove pregovore, pitala ih jesu li bilo kad čuli da bi netko tko uredno plaća normalni račun za telefon bio toliko lud da izda trajni nalog za još jedan račun za istu stvar. Hrvatski telekom je od mene u istom razdoblju naplaćivao redovne usluge, koje su mi ponudili kao jeftiniji paket za penzionere.

Ostali su uporni: uvjeravali da sam ja dala suglasnost za otvaranje I-naloga, neka se spojim na izvjesno mjesto na određenoj stranici, neka kliknem na link i zatvorim trajni nalog. Učinila sam kako su rekli, međutim, to što su proglasili linkom nije bio link, nego tekst ispisan crvenim slovima, na kojem nije bilo moguće izvršiti bilo kakvu radnju. Obavijestila sam o tome Zaba, no oni su mi odgovorili: «U vezi s uslugom I-račun za Hrvatski Telekom, napominjemo da ste navedeno ugovorili 18. kolovoza 2015. (Treba pisati 28. 08. 2018., no kopkao me je taj datum 2015., jer mi je iz psihologije poznato da se takve greške ne javljaju slučajno). I krenula sam u potragu za informacijom. Hajdemo, dakle, provjeriti  što je zapravo I-račun. Opet sam on-line ušla u svoje račune, u okomitom popisu usluga našla I-račun. Kliknula sam na to i pronašla još jedan I-račun koji sam navodno potpisala 31. 8. 2015. godine, a u korist opskurnog RWE energija d. o. o.

  Godine 2015. zaposlenici RWE-a  obilazili su domaćinstva i nudili povoljnije uvjete plaćanja potrošnje struje. U početku su se toga i držali, no onda su počeli stizati računi s nevjerojatnim ciframa, pa sam odlučila raskinuti ugovor s njima, jer su mi više puta naplaćivali istu struju. Istovremeno je HEP naplaćivao svoju tarifu. Tako sam imala dva računa koja sam plaćala, a tek sad saznala sam da sam imala i treći, koji je netko u moje ime potpisao a da me o tome nije obavijestio”, nastavlja svoju kompleksnu priču naša šokirana sugovornica.

U tom je intervalu, ali i kasnije u sisačkoj poslovnici Zagrebačke banke zamijetila čudna događanja.

”Na računima se pojavljivalo nešto što je bilo označeno kao «prijeboj». Kad bih pitala bankaricu što je to, o čemu se radi, uvijek bih dobivala odgovor koji mi nije bio jasan. Rekla je da je to došlo nešto na naplatu, ali ja nikad nisam znala što. Pošto u istoj banci imam nekoliko različitih računa, nisam baš mogla pohvatati sve konce. A nisam tada ni sumnjala da bi se u Banci moglo takvo što dogoditi.

Kad sam vidjela da s RWE-om ne mogu izići na kraj, odlučila sam raskinuti ugovor. Oni su tada rekli da ugovor treba raskinuti točno 6. 12. 2015., što sam ja i učinila. Nakon raskinutog ugovora tražili su me da im platim još neki račun, jer da im još dugujem. Platila sam”, kaže žena čija priča tu ne okončava. Naime, 26.siječnja ove godine kontaktirali su je iz HT-a te pozvali na plaćanje računa.

”Uključili su mi automat i nisu puštali da razgovaram s agentom, no bila sam uporna i po sjećanju pritisnula neki broj na koji se nakon 1 sat vremena javio agent. Pitala sam ga zašto traže da im platim račun, a nisu mi ga poslali, nije znao odgovor, no pristao je da mi pošalje račun e-mailom, kao da to radi prvi put. Ja sam račun platila 26. 01. 2019., a račun je od 12/2018. Pretpostavljala sam da su kasnili sa slanjem računa jer nisu bili sigurni hoće li morati meni vratiti novac od «trajnog naloga». No, 12. 01. 2019. otkrivam da je Zaba u suradnji s HT-om, opet suprotno mojoj volji, poslala novi nalog za I-račun kojeg nikad nisam potpisala.

Da ovo što sam navela nije jedina stvar koja je ovdje sporna, vidljivo je iz nekih novih računa koji su na moj tekući račun i na tekući račun mojeg supruga stigli, a da mi nemamo s dotičnim firmama nikakav odnos. U rubrici Obavijesti Zaba-e piše da moj suprug i ja, svatko posebno, trebamo nekim drugim telekomima plaćati nekakve račune, a kome točno, piše u odgovoru koji je Banka meni poslala kao odgovor”, zaključuje žena, koja nam je dostavila i spornu dokumentaciju, koja je u posjedu našeg portala.

Autor:
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.