Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL

JAKOV SEDLAR IZABRAN U PROGRAMSKO VIJEĆE SC-a: ‘Meni su zabranjivali rad, ali ja to sigurno neću činiti!’

Autor: Mia Mitrović

Nakon Ante Đapića u osječkom HNK, Zlatka Hasanbegovića u HNK Zagreb, ekskluzivno doznajemo kako je članom programskog vijeća zagrebačkog Studentskog centra imenovan redatelj Jakov Sedlar.

Njegovo imenovanje neki krugovi bliski SC-u smatraju kontroverznim jer tvrde da vijeće u koje je izabran nema legitimitet. Jedan od važnijih zadataka vijeća briga je nad bogatim kulturnim programima u SC-u pa su se pojavile određene bojazni da će se vijeće, u ovakvom sastavu, miješati u kulturne sadržaje po ideološkoj osnovi.

Nedugo nakon Sedlarova imenovanja, sanacijski upravitelj Studentskog centra, Mirko Bošnjak poslao je dopis u kojem traži ponovno očitovanje oko već prijavljenih kulturnih programa za koja su već djelomično dodijeljena sredstva što je izazvalo paniku među kazalištarcima i kulturnjacima koji djeluju u SC-u.

U ekskluzivnom razgovoru za Dnevno.hr, Sedlar nam je potvrdio imenovanje, no demantirao da će u svom radu u vijeću vršiti bilo kakve zabrane ili pritiske na kulturnjake.

-Prije mjesec dana pozvali su me da budem dio vijeća i ja sam pristao. Moram naglasiti da ovu funkciju obavljam volonterski, bez ikakvog honorara. U vijeće od pet članova imenovan sam na prijedlog sveučilišta – rekao je Sedlar koji je u svibnju prošle godine izabran i na funkciju posebnog savjetnika za kulturu rektora zagrebačkog sveučilišta Damira Borasa. Sedlar tvrdi da se u medijima i kulturnoj javnosti pretjerano dramatizira oko uloge kulturnih vijeća u kazalištima.

-Diže se bura bez razloga jer je uloga tih vijeća isključivo savjetodavna. Ona nemaju prava donositi bilo kave odluke. No, da ih i mogu donositi, nikada na sebe ne bih preuzeo ulogu cenzora. Tijekom života previše sam puta bio u situaciji da i meni brane rad. Kultura mora biti slobodna i ja ću u svom radu nastojati da se programi održavaju nesmetano i da sve bude transparentno – tvrdi slavni redatelj. Rekao nam je da s odlukom sanacijskog upravitelja da za već prijavljene kulturne sadržaje traži ponovno očitovanje, nije upoznat.




-O tome ne znam ništa. Funkciju sam preuzeo prije mjesec dana. Imali smo jedan kratki, inicijalni sastanak i ništa više. Sljedeći je otprilike mjesec dana pa ću tada biti upućeniji u problematiku – rekao je i demantirao bojazan da su programi poslani na ponovnu evaluaciju jer u kazalištu ITD, koje djeluje u sklopu Studentskog centra, autorske projekte pripremaju kontroverzni kazališni redatelji Miran Kurspahić i Oliver Frljić.

-Mene na osobnoj razini ljudi ne zanimaju, zanima me isključivo njihov rad. U današnjem svijetu nikome nije moguće ništa zabraniti. Oni koji tvrde da bilo kakve zabrane postoje, imaju mentalnu branu u glavi. To su ograničeni ljudi koji misle da novac za projekte treba isključivo biti subvencioniran od države. Osobno ne spadam u takve jer sam čitav život ‘na cesti’. HAVC me više puta odbijao, no ja bih uvijek snimio ono što bih si zacrtao. Sada snimam film o suicidu hrvatskih branitelja koji HAVC također nije podržao. Kao ni moj “Četverored”, koji nikada ne bi bio snimljen da nije bilo Franje Tuđmana i Gojka Šuška – govori Sedlar te tvrdi da će njegova savjetodavna uloga u vijeću biti vođena trima kriterijima, tko radi, što se radi i postoji li publika za takve projekte.

Igor Kralj/PIXSELL

Sedlar tvrdi da je prilikom prvog susreta jedno od prvih pitanja sanacijskom upravitelju bilo ono o statusu kulture u Studentskom Centru.




-Načuo sam glasine o tome da se kultura ukida u SC-u. I to sam Bošnjaka odmah pitao, jer u tako nečemu nikada ne bih sudjelovao. Kazalište ITD bitan je dio moje mladosti i želim da tako ostane te da ITD bude jednako važan i drugim mladim ljudima koji se profiliraju kao umjetnici- zaključuje Sedlar, koji je apsolvirao kazališnu i filmsku režiju na zagrebačkoj Akademiji.

Manje poznat podatak iz njegova života je režija predstave “Bent” prema poznatoj drami Martina Shermana 1983. u Kazalištu Trešnja. Predstava je izazvala kontroverze jer govori o homoseksualcu u nacističkom logoru, a na pozornici se do kraja skida jedan od baletana. Bila je to jedna od prvih predstava koja se bavila LGBT tematikom u bivšoj državi.

Autor:Mia Mitrović
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.