fbpx

Holy: Zabrinjava angažman vanjskih konzultantskih tvrtki u HEP-u

Autor: Hina

"Zaposlenici su me upozorili na neviđenu praksu koja se već godinu-dvije događa u HEP-u odnosno na činjenicu da nikada nije bio toliki broj vanjskih ugovora s konzultantskim i marketinškim tvrtkama", kazala je Holy na konferenciji za novinare u Hrvatskom saboru.

Saborska zastupnica OraH-a Mirela Holy u srijedu je upozorila na angažman brojnih vanjskih konzultantskih i marketinških tvrtki u HEP-u, a na što su joj pozornost skrenuli tamošnji zabrinuti zaposlenici, zbog čega je još u travnju uputila zastupničko pitanje Vladi.

“Zaposlenici su me upozorili na neviđenu praksu koja se već godinu-dvije događa u HEP-u odnosno na činjenicu da nikada nije bio toliki broj vanjskih ugovora s konzultantskim i marketinškim tvrtkama”, kazala je Holy na konferenciji za novinare u Hrvatskom saboru.

Posebno su, kaže, radnici izdvojili angažman vanjskih konzultanata za evaluaciju ponuda za Plomin C, studiju restrukturiranja HEP-a, studiju operativnog i strateškog restrukturiranja HEP operatora distribucijskog sustava te angažman marketinške tvrtke Real grupe od strane sektora HEP-a za razvoj proizvoda i usluga koji je za pridobivanje 16.000 kupaca iz kategorije kućanstava platio lani Real grupi oko 21 milijun kuna.


“To je bizarno, a ova investicija u marketing postala bi isplativa kroz 100 godina”, kaže Holy i dodaje kako je istovremeno HEP izgubio preko 15 posto kupaca zbog loše koordinacije formiranja cijene unutar HEP grupe.

Za studiju restrukturiranja, kaže Holy, plaćeno je oko 7 milijuna kuna, a studija još nije dovršena i traži se aneks ugovora u iznosu od 1,6 milijuna kuna.

Studija operativnog i strateškog restrukturiranja HEP operatora distribucijskog sustava procjenjena je na oko 8,5 milijuna kuna.

Poslije restrukturiranja HEP d.d. nastavlja se sa restrukturiranjem tvrtki kćeri i postavlja se, kaže, pitanje koliko će taj posao u konačnici stajati i da li je HEP sam sposoban provesti restrukturiranje.

“Žalosno da HEP s 12 tisuća zaposlenih među kojima ima vrhunskih stručnjaka nije u stanju sam raditi planove za restrukturiranje”, mišljenja je Holy.

Upozorava i na problem Centra za praćenje energetskih investicija (CEI) koji, tvrdi, služi za izvlačenje novca iz HEP-a i energetskih kompanija.




CEI je u kolovozu 2012. pokrenuo natječaj za financijsko savjetovanje u energetskom sektoru, a s ciljem sklapanja okvirnog ugovora na vremensko razdoblje od četiri godine, a iznos je bio 87,5 milijuna kuna.

“Bizarno da institucija koja bi trebala pružati konzultantske usluge za energetski sektor traži angažman vanjskih knzultanata kao što je bizarni i angažman vanjskih savjetnika za pokušaj kupoprodaje već izgrađenih osam vjetroelektrana”, ustvrdila je Holy.

Za odgovor koji je krajem svibnja dobila iz Vlade također kaže da je bizaran.




“Jedino što se iz odgovora može saznati je da je točno da ti ugovori postoje, međutim postoji cijeli niz lažnih informacija u odgovoru pa stičemo dojam da je premijer koji je potpisao taj odgovor obmanut i od minsitra Vrdoljaka i od ljudi iz HEP-a”, kaže Holy.

U odgovoru se, ističe Holy, govori da je Plomin C ključni strateški projekt HEP-a. “Potpuno je, međutim jasno da taj projekt neće moći biti realiziran, zbog toga što Marubeni grupa inzistira na povlaštenom ugovoru za otkup električne energije iz te termoelektrane u iznosu od 70 do 120 eura po megavatu, a tržišna cijena trenutno je 35 eura po megavatu”, mišljenja je Holy.

I energetski stručnjak Milan Puharić slaže se kako je odgovor vlade načinjen u HEP-u, a premijer obmanut. “Najbolji marketing za HEP je transparentnost poslovanja i sigurnost opskrbe te niz drugih stvari koje bi morali napravi”, kaže Puharić.

Nezavisni saborski zastupnik Mladen Novak osvrnuo se na rezultate studije “Potrebe dokapitalizacije putem IPO-a” koji su radili Ivan Lovrinović i Drago Jakovčević, a naručitelj je Radničko vijeće HEP-a.

“IPO predstavlja strateški potez kompanije i nikako se ne može svesti samo na prikupljanje potrebnih novčanih sredstava”, kazao je Novak pitajući se koja je strategija trenutnog vlasnika HEP-a.

Autori studije, kaže, ističu da nisu rijetke situacije da početne priče o naknadnim koristima obično zaogrnute u tržišnu i konkurentsku retoriku, završavaju novim monopolskim položajem uz još veće cijene nekog dobra i kontinuirano otpuštanje radnika.

Autor:Hina
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.