HDZ-ov gradonačelnik udružio se s Mostovcem protiv Vlade | Dnevno.hr
Grgo Jelavic/PIXSELL Davor Puklavec/PIXSELL

HDZ-ov gradonačelnik udružio se s Mostovcem protiv Vlade

Autor: dnevno.hr

Politička javnost je šokirana odlukom dubrovačkog gradonačelnika, HDZ-ovog Mate Frankovića, da se suprotstavi jednoj od ključnih reformi koje provodi HDZ-ova Vlada. Da bi stvari bile gore, Franković se u pobuni protiv reforme koju provodi ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković udružio s Mostu bliskim sugrađaninom, predstavnikom taksista Božom Miletićem. Franković i Miletić su, naime, veliki protivnici novog Zakona o prijevozu u cestovnom prometu koji je ovih dana bio u javnoj raspravi.

Franković je prošli tjedan prilično oštro javno istupio protiv najavljene liberalizacije taksi tržišta i zatražio da se onemogući da taksisti koji nisu iz Dubrovnika dolaze obavljati posao u Dubrovniku. Njegove izjave potpuno se preklapaju s tezama vođe taksista obrtnika Bože Miletića, inače trećeg na listi Mosta na posljednjim lokalnim izborima u Dubrovniku.

Kako nam je potvrdio visoki izvor iz HDZ-a, Franković ne samo da je javno iskazao takvo negativno mišljenje o reformi autotaksi tržišta, nego je mimo njihove volje uvukao u svoju igru gradonačelnika Splita Andru Krstulovića Oparu i Zadra Branka Dukića. Njih dvojica su, suočeni s pritiscima svojih lokalnih taksista obrtnika, odlučili izbjeći pojavljivanje u javnosti i komentiranje novog zakona. Umjesto toga, pustili su niže rangirane dužnosnike da u ime njihovih gradova izraze slaganje s taksistima na području uvođenja lokalnih dozvola.

Frankovićev udar na Vladu osobito je neugodan kad se zna koliko se na Markovom trgu polaže na uspjeh ove reforme, koja bi na snagu mogla stupiti negdje na proljeće. Prema riječima našeg sugovornika upućenog u interne odnose u vlasti, u samom vrhu Vlade postoji uvjerenje kako će reforma rezultirati zadovoljnijim građanima i turistima koji će dobiti bolji taksi prijevoz, ali i dobrobitima na području zapošljavanja, jer se očekuje da će se otvoriti nekoliko tisuća novih radnih mjesta u sektoru. Također, Vladi je stalo da se zna kako Hrvatska novim zakonom postaje jedna od prvih zemalja u Europi koja dopušta korištenje elektroničke aplikacije u taksi prijevozu, čime se pozicionira kao sudionica digitalne transformacije na kojoj Europska unija inzistira.

Još se ne zna kako će na ovo sve reagirati u stranci utjecajan ministar Butković. On je na dobrom putu da ostvarenjem ove reforme, uspješnim privođenjem kraju natječaja za gradnju Pelješkog mosta i drugim potezima postane jedan od najučinkovitijih ministara u Vladi i sigurno bi mu bilo lakše da ga ne “lupaju” iz vlastite stranke.

Zanimljivo je da su Franković i Miletić još samo prije pola godine bili na suprotstavljenim stranama, kad su dubrovački taksisti blokirali grad i Zračnu luku, a gradonačelnik im zaprijetio da su to učinili “prvi i zadnji put”. Sada su očito pronašli zajednički jezik. Taksisti inače već dugo vode bitku protiv otvaranja tržišta svim zainteresiranim stranama, a osobito digitalnom servisu Uber, koji posluje u Hrvatskoj od 2015. Kad su se taksisti uključili u javnu raspravu o novom zakonu, Miletić je izjavio: “Tražimo da Vlada i političari napokon krenu štiti interes nas obrtnika i malih poduzetnika jer ih desetljećima financiramo mi, a ne Uber.”

Autor:dnevno.hr
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.