fbpx

HDZ: ‘Jutarnji list nam svakodnevno podmeće’

Autor: Zoran Stupar

HDZ je ovih dana u središtu nekoliko skandala (ili 'skandala') o kojima su se raspisali hrvatski mediji. 'Medvjeđu uslugu' Tomislavu Karamarku napravile su podružnice u Međimurju i Karlovcu; no i sam Karamarko te njegov stranački kolega, umirovljeni general-bojnik Damir Krstičević, spominju se kao glavne osobe u 'isisavanju' novca iz Hrvatskih autocesta. HDZ takve optužbe danas oštro demantira.

U Jutarnjem su listu od četvrtka pod naslovom ‘Karamarko naplatio više od 15 milijuna kuna, a umirovljeni general Krstičević više od 6 milijuna’ objavljeni podaci Analize natječajne dokumentacije ugovora za informatičke i telekomunikacijske usluge HAC-a koju je sastavio sudski vještak Saša Aksentijević, a koji su preneseni iz članka objavljenog dan prije u Novom listu. Listovi iznose podatke kako je Karamarkova bivša tvrtka Soboli od 2008. do 2010. godine sa HAC-om sklopila sedam ugovora vrijednih 12,84 milijuna kuna, od čega je realizirano 12,45 milijuna. Najveći od njih potpisan je 25. srpnja 2008., a ‘težak’ je 5 milijuna kuna. Damira Krstičevića se spominje u kontekstu posla vrijednog 6,5 milijuna sklopljenog između HAC-a i KING ICT-a, gdje je Krstičević član Nadzornog odbora. Na tom je poslu KING ICT navodno isposlovao maržu od nevjerojatnih 8000 posto.

– Tomislav Karamarko je iz tvrtke Soboli neformalno izašao 2004. godine, a formalno 2005. kada je prodao dionice. On nakon toga nije imao nikakve veze s tvrtkom. Ovo je još jedno u nizu podmetanja Jutarnjeg lista koja rade svakodnevno. Vrlo su neprofesionalni, nisu ni nazvali da čuju našu stranu priče – rekla nam je Silvana Oruč Ivoš, glasnogovornica HDZ-a. Optužbe oštro odbacuju i iz KING ICT-a te su stoga poslali i demantij.

– U članku pod naslovom ‘Besramno isisavanje’, podnaslova ‘Povlašteni dobavljači’ objavljenom u Novom listu 3. listopada 2012., izneseno je niz netočnih informacija te se time neistinito prikazuje angažman tvrtke KING ICT u projektima nabave i implementacije specijaliziranih sustava te njihovog održavanja za Hrvatske autoceste. Ti projekti obuhvaćaju softver i hardver koji se nalaze na svim naplatnim postajama u Republici Hrvatskoj i centralnoj lokaciji HAC-a – stoji u uvodnom dijelu demantija u kojem se kasnije navode argumenti kojima iz tvrtke žele pobiti iznesene optužbe.


Krivotvorenje diploma

Osim navodnih višemilijunskih malverzacija, HDZ muku muči i sa lokalnim ograncima stranke. Tako su proteklih nekoliko mjeseci u Karlovcu polako otkrivani članovi stranke i navodno njima bliski ljudi i članovi obitelji, koji su krivotvorili dokumente o stručnoj spremi radi zaposlenja. Otkaze je dobilo njih desetak, a posljednja među njima je Alenka Ban, supruga HDZ-ovog karlovačkog gradskog vijećnika.

– Ako je netko to zaista napravio, država to mora sankcionirati. Kada to eventualno bude dokazano, onda ćemo o tome razgovarati i u stranci – komentirala je Oruč Ivoš.

Horvat: ‘Otkud interes DORH-a za unutarstranačke stvari?’

Zakuhalo se i u Međimurskoj županiji; Stjepan Hamonajec istupio je iz HDZ-a, a onda DORH-u podnio prijavu protiv predsjednika županijskog odbora, člana predsjedništva stranke Darka Horvata. Ovaj je navodno falsificirao izbor trojice izaslanika koji su 20. svibnja sudjelovali na saboru HDZ-a. DORH je njegovu prijavu proslijedio policijskoj upravi u Međimurju koja trenutačno ispituje tamošnje članove HDZ-a, piše Novi list.

– Prvo, ne znam da li se što uopće ima komentirati. Drugo, nisam vidio tekst kaznene prijave. Ne znam otkud interes DORH-a i policije za unutarstranačke stvari HDZ-a. Ako je kaznena prijava podnijeta zbog neregularnosti na unutarstranačkim izborima, to ne bi trebao biti predmet zanimanja DORH-a i policije nego HDZ-ovog Visokog suda časti. Što se gospodina Hamonajeca tiče, on nije član HDZ-a i ne želim s njim polemizirati o unutarstranačkim stvarima – odgovara na optužbe Darko Horvat.




Autor:Zoran Stupar
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.