fbpx
Foto: Pixsell

EKSKLUZIVNO! Šveb u trenutku glasanja o njemu radi za HRT! Riječ je o milijunskim ugovorima

Autor: Iva Međugorac

Burna se rasprava posljednjih dana vodi oko imenovanja Roberta Šveba glavnim ravnateljem HRT-a, a saborska oporba ne prestaje dovoditi u pitanje njegovo imenovanje tvrdeći da je ono od početka kontaminirano, te da je Šveb u eklatantnom sukobu interesa.

Ranije se pak u oporbenim redovima moglo čuti kako je Šveb odabranik ministrice kulture Nine Obuljen Koržinek, a da je riječ o eklatantnom sukobu interesa u saborskoj raspravi upozorila je zastupnica Katarina Peović.

”Šveb je u eklatantnom sukobu interesa, suvlasnik je u firmi kojoj je izravni interes konkurentnost HRT-u, a čuje se i da je moguće da, preko druge firme, HRT-u prodaje softver za predvoditelje”, kazala je.

“Pojam i institut sukoba interesa”

Zastupnica Marijana Puljak zapitala se zašto premijer Andrej Plenković inzistira na imenovanju Šveba te hoće li njegovo imenovanje rezultirati vraćanjem usluga Plenkoviću.

“Šveb je pojam i institut sukoba interesa. On je od sredine devedesetih suvlasnik firmi koje posluju s HRT-om. To je dosad nezabilježeno. On je svjesno u životopisu izostavio sedmogodišnje zaposlenje na HRT-u uz bizarno i subinteligentno obrazloženje da je bio ograničen brojem slova. Pa eto, baš je to odlučio izostaviti. On je 2007. razriješen s dužnosti ravnatelja HRT-a jer je osobno odgovoran za gubitak prava svjetskog prvenstva u rukometu koje se održavalo u Hrvatskoj. Prava je dobila komercijalna televizija s kojom je kandidat kasnije ostvarivao poslovni odnos. Nekoliko godina kasnije nagrađen je od tadašnjeg Kukuriku komesara gospodina Radmana lukrativnim konzultantskim ugovorom od pola milijuna kuna za savjetovanje o takozvanom restrukturiranju. Posljedice vidimo i danas, HRT je mediokritetska ruina”, rekao je Hasanbegović.

I danas posluje s HRT-om

Međutim, osim što je surađivao sa HRT-om njegove tvrtke i danas posluju s javnom televizijom te s njom kako saznajemo i u ovom trenutku imaju otvorene poslove od minimalno pet milijuna kuna. Da sa Švebovom tvrtkom Ro.Ba.Go. doista surađuju potvrđeno nam je i sa HRT-a.

”Produkcijski odjel Sport HTV-a ima i danas (godišnji) ugovor s njom – za informatičko-grafičku obradu podataka za potrebe prijenosa sportskih događaja, a potpisnik ugovora s njihove strane je Danijel Matijević kao ovlaštena osoba. Vrijednosti ugovora ovise o realizaciji”, rečeno nam je s Prisavlja.

Inače je tvrtka Ro.Ba.Go u Švebovom suvlasništvu te ima desetogodišnju koncesiju za prikazivanje sportskog programa na pet kanala preko satelita, interneta i kabelskim putem. To pak znači da je tvrtka potencijalnog ravnatelja izravna konkurencija sportskom programu HRT-a, medijske kuće u kojoj se natječe za ravnateljsku poziciju.




“Trećinski” vlasnik

Tvrtka u kojoj Šveb ima trećinu, odnosno udio od 33 posto, u suvlasništvu je sa Danijelom Matijevićem i Goranom Omrčenom te je upisana u Registar medijskih nakladnika za satelitski, internetski i kabelski prijenos pri državnoj Agenciji za elektroničke komunikacije. Prema podacima Agencije, tvrtka Ro.Ba.Go ima koncesiju na čak pet kanala nazvanih: Sport 1, Sport 2, Sport 3, Sport 4 i Sport 5, a emitiranje na svih pet programskih kanala tvrtka je prema podacima iz ugovora sklopila na razdoblje od deset godina, odnosno od 15. prosinca 2017., pa do 14. prosinca 2027. godine.

U izjavi koju je ovjerio kod javnog bilježnika i priložio na natječaju za glavnog ravnatelja HRT-a Šveb ne spominje desetogodišnju koncesiju, a u komentaru za Jutarnji on pak odluku o svojem imenovanju prepušta drugima.

“Konačnu odluku mogu li biti kandidat prepuštam nadležnim saborskim pravnim službama koje o tome trebaju odlučiti”, rekao je Šveb.




Autor:
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.