fbpx
Foto: Josip Granić/ HGSS

ČUO JE POSLJEDNJE RIJEČI PILOTA! Zrakoplovni stručnjak o nestanku zrakoplova: ‘Ovo nije avion za ovakve vremenske uvjete’

Autor: Ivor Kruljac

Dok se nastavlja potraga za zrakoplovom koji je nestao u nedjelju tijekom lošeg vremena, putujući iz Splita prema Njemačkoj, Zrakoplovni stručnjak Alen Šćuric komenitrao je situaciju za N1. Kako je naveo, razgovarao je s više hrvatskih pilota, ali i kontrolom zračne plovidbe, te je dobio informacija kako je u Splitu tijekom uzleta bilo dobro vrijeme, ali da je nestala Cesna 182 uletjela u probleme kod Slunja gdje je naglo zahladilo te se stvorio niski oblak ili magla.

“Avion je letio na 700 metara, dakle, prilično nisko, i uletio u taj oblak. Pilot se izgubio, njegove zadnje riječi koje znaju u kontroli zračne plovidbe bile su dosta kaotične i panične, napravio je dva kruga iznad Slunja, definitivno se izgubio i na koncu, eto, srušio”, ustvrdio je Šcuric.

Dodao je kako vremenske prilike ne bi bile problematične većim avionima opremljenih instrumentalnom navigacijom, ali kako je Cesna 184 “prekrasan sportski avion za kraće letove”, te njima nije preporučljivo letjeti do Njemačke čak ni preletjeti Velebit ili Alpe, čak i po puno ljepšem vremenu od jučerašnjeg.


“Ovo nije avion niti za ovakve vremenske uvjete. Pilot nije trebao krenuti na ovaj put ili je trebao odraditi neku drugu rutu, preko Istre ili gdje je već bilo ljepše vrijeme. Jako malo se zna što se desilo, svakako govorimo o malom avionu koji je itekako problematičan i nije nikako za ove uvjete. To su avioni koji nisu opremljeni kao veliki avioni i tu bude svašta”, objasnio je Šćuric probleme jučerašnjeg leta, upozorivši kako je nemoguće znati koliko je avion bio opremljen, rekao je Šćuric.

Šćuric se također osvrnuo i na proceduru prije uzlijetanja te je siguran kako je let trebao biti najavljen i kako su se prekontrolirale putovnice.

“Nije isto kad imate avion sa 150 ili 200 putnika, procedure su drugačije nego u malim avionima. Njih dnevno ima stotinjak i oni imaju jednostavnije procedure, što je dosta logično. Splitski aerodrom sigurno nije pogriješio u svom poslu”, zaključio je Šćuric.

Autor:Ivor Kruljac
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.