Zarko Basic/PIXSELL

ČELIČNA LADY HRVATSKE TELEVIZIJE OVRŠILA DENISA LATINA – Sud ga proglasio krivim za narušavanje ugleda i časti!

Autor: Dnevno.hr

U sporu koji se vodio na zagrebačkom Općinskom sudu donesena je presuda kako je Denis Latin klevetao tadašnju ravnateljicu HTV-a Mariju Nemčić kada je potanko objasnio kako se "izvlačio" novac s državne televizije bez javnoga natječaja pri nabavi emisija iz vanjske produkcije. Milijuni kuna novca televizijskih pretplatnika za koje ni do danas nije jasno kako su se točno trošili i tko je bio glavni u operaciji njihova izvlačenja u nečije privatne džepove, a na što je prvi prije više od 10 godina ukazivao upravo Denis Latin, stigli su na naplatu, ali ne glavnim akterima priče nego "zviždačima". Kako doznajemo, Denis Latin osuđen je za kazneno djelo klevete i na Općinskom i na Županijskom sudu te je više od godinu dana u blokadi jer svaki mjesec izdvaja dio svoje plaće kako bi namirio 50 tisuća kuna koje je dužan Mariji Nemčić. Spomenuta trenutno sjedi na mjestu Rukovoditeljice odjela Međunarodnih odnosa s plaćom većom od 15 tisuća kuna, a kaznene prijave koje su podnesene protiv nje i dalje skupljaju prašinu u ladicama DORH-a.)

Sve je počelo prije 11 godina kada je tadašnji urednik emisije Latinica Denis Latin dao intervju Slobodnoj Dalmaciji i javno prozvao rukovodstvo kuće za netransparentno poslovanje. Optužio je tadašnju ravnateljicu televizije Mariju Nemčić da bez javnoga natječaja kupuje serije iz vanjske produkcije i tako stavlja u nepovoljan položaj druge producentske kuće. Zbog enormno visokih cijena vanjske produkcije Dean Šoša je svojedobno podigao i kaznenu prijavu protiv nje, koja već godinama leži u ladicama DORH-a i skuplja prašinu.

Latina je Marija Nemčić, pogođena istinom, odlučila tužiti za izrečeno. Tvrdila je kako joj je kolega nanio štetu ugledu, časti i dostojanstvu te da je njezin profesionalni put bez ijedne mrlje. Za one koji se ne sjećaju, prije više od 20 godina radila je kao novinarka ali je tada shvatila da u tome i nema previše kruha pa se prebacila u Upravu. Posljednjih 15-tak godina prešetava se s jedne funkcije na drugu i zapravo je stvarni vladar Prisavlja, uspješno vodeći kuću uz pomoć svojih poslušnika. Trenutno je na radnom mjestu rukovoditeljice odjela Međunarodnih odnosa, djela HRT-a kojeg je sama izmislila i na funkciji koja ju je uvijek čekala kada propadnu sve kombinacije, kao što je to sada bio slučaj, iako se nadala kako će ponovno preuzeti odjel Produkcije i ponovno financijski kontrolirati HRT.

Sam Latin u cijelu priču je ušao naivno jer je u intervjuu koji je dao Slobodnoj Dalmaciji samo prepričao što je čuo i vidio od tadašnjeg ravnatelja Vanje Sutlića i Vladimira Šelebaja, nekadašnjeg vlasnika produkcijske kuće Core Media. Prvo je angažirao odvjetnički ured Ante Nobila da ga brani od Marije Nemčić, čiji je otac, kako neslužbeno doznajemo, bio u samom vrhu KOS-a u bivšoj Jugoslaviji. Nobilo ga je branio i osudio – pa je Latin izgubio i prvostupanjski i drugostupanjski sud. Sud mu nije dozvolio pozvati svjedoke koji bi potvrdili što su mu rekli niti predati dokumentaciju HRT-a iz koje je vidljivo da to što je Latin govorio istina. Iako je na sudu tvrdio kako mu je upravo tadašnji ravnatelj Mirko Galić omogućio da u reviziji vidi sve financijske podatke o vanjskim produkcijama bez javnog natječaja, sud mu je zabranio saslušati ne samo njega nego i Milicu Pavelić i Obuljen, tadašnje revizore HRT-a. Ti podaci i dokumentacija, tvrdi Latin, bili su kod njih i on je imao uvid u sve te papire. Tako je i doznao što je sve sporno u toj priči i o kolikom novcu je riječ koji je trošen netransparentno.

Da je istina što je Latin tvrdio potvrđuje i zaključak tematske sjednice Odjela za informiranje iz 2006-te godine, koje je od DORH zatražilo istragu i izvješće oko netransparentnog trošenja novca i kupovanja emisija vanjske produkcije bez ikakvog javnog natječaja. Ne moramo posebno isticati kako se istraga nikada nije dogodila, a iako je Odbor zatražilo i očitovanje Ministarstva financija, još uvijek, 11 godina kasnije, čekaju na taj dopis. Ono što je posebno važno u cijeloj priči i zaključku Saborskog odbora kojeg potpisuje Željka Antunović je činjenica kako su saborski zastupnici stali uz Denisa Latina i smatrali neprihvatljivima bilo kakvu vrstu šikaniranja zbog javnog govora i ukazivanja na moguće nezakonitosti. S tim se zaključcima nisu vodili na Županijskom sudu, gdje su ekspresno potvrdili presudu Općinskog suda i Latina proglasili krivim za klevetu, iako nigdje nije potvrđeno niti demantirano ono što je on u intervjuu govorio.

Progon kakvog se ne bi posramila ni Sjeverna Koreja Latina je koštao 50 tisuća kuna, koliko je bio dužan na ime duševnih boli isplatiti Mariji Nemčić. Kako tako veliki novac nije imao, država ga je, kao i stotine tisuća drugih građana, ovršila, pa zadnjih godinu dana ima blokiran račun i trećinu svojih primanja daje upravo Nemčićki.

A kako se točno izvlačio novac iz HRT-a objasnio je i nekadašnji producent Vladimir Šelebaj. U iskazu kojeg je dao DORH-u potvrdio je kako mu je upravo Marija Nemčić objasnila kako izvući novac od hrvatske televizije i to uz pomoć fiktivnih faktura. Ideju za bavljenje produkcijskom djelatnošću dobio je od bivše supruge, a on je bio samo izvršitelj koji je osnovao poduzeće. Cijelu priču s HRT-om koji je od njegove tvrtke kupio show Genijalci odradila je upravo Marija Nemčić, potpisavši ugovor s tvrtkom osnovanom upravo za tu priliku i koja prije toga nije imala niti jedan televizijski uradak. Nemčićki to nije bilo ni potrebno jer je znala tko stoji iza toga posla.

– Nakon što je NOVA tv prekinula suradnju s Core Medijom u proljeće 2005., Softić je rekao da bi trebalo raditi s HTV-om. Kupili smo od njemačkog Pro 7 licencu za show Genijalci. Snimili smo pilot emisiju i pokazali je ravnateljici HTV-a Mariji Nemčić, koja ju je odlučila kupiti. Na radnom sastanku Nemčić je inzistirala da HTV ne može poslovati s Core Medijom te je od Softića i mene zatražila da Softić osnuje novu tvrtku jer je Core Media do sada poslovala s Novom TV, rekao je Šelebaj u svom iskazu DORH-u na suđenju za Core Mediu.




Kako je Nemčićka zapravo poslovala i radila na HRT-u jasno dokazuje i Šelebajev iskaz – sama je određivala bez ikakvih referenci što će državna televizija kupovati a što ne te od koga. Za koje iznose i po kojim tarifama su se kupovale emisije – to je nepoznanica do danas. Iako je bilo pokušaja da se cijela afera istraži, posebice kada je riječ o financiranju serije Villa Maria, cijela priča je stala i istraga nikada nije zaključena. Strukture koje stoje iza Marije Nemčić očito su uspjele zataškati cijeli ovaj skandal kojeg će, kako sada stvari stoje, jedino platiti Denis Latin. Poznato je i kako je s malih ekrana maknut jer je previše znao i nije ga bilo strah govoriti o tome što se sve događa na državnoj radio-televiziji. Njegova emisija Latinica naprasno je ukinuta u mandatu Hloverke Novak Srzić, za koju je još Šelebaj tvrdio kako prima 8 tisuća eura mjesečno da bi mu namještavala poslove, kako na Novoj tv tako i na HRT-u.

Iako je pokušao, Latin nije uspio stati na kraj korupciji i nepotizmu na državnoj televiziji. Nemčićka je tako ostala nedodirljiva čelična lady, koja više od 20 godina vlada Prisavskim hodnicima. Iako je godinama bez javnih natječaja kupovala emisije po sumnjivim kriterijima i bez ikakve provjere koliko točno koštaju serijali koje je naručivali, još uvijek je netaknuta u cijeloj toj močvari, vrijednoj stotine i stotine milijuna kuna. S druge pak strane, oni koji su upozoravali na nezakonitosti, našli su se na optuženičkoj klupi, ne samo Latin nego i Šelebaj, koji je samo radio ono što mu se reklo. Istovremeno, Marija Nemčić i dalje iz svoje udobne i dobro plaćene fotelje radi na državnoj televiziji, vodeći brigu da joj se kojim slučajem ne zalomi kazneni progon ili ozbiljnija istraga državnog odvjetništva. Za sada uspijeva no pitanje – do kada?




Autor:Dnevno.hr
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.