
Pranje novca, financiranje terorizma i financijski kriminal: Hrvatska na neslavnoj listi, a premijer priča o ekstremistima
Netko vas je zvao, javili ste se i nije vam jasno kako su uopće došli do vašeg broja mobitela?
Neki građani nam javljaju kako u posljednje vrijeme trpe, kako kažu, teror prodavača koji ih na mobitele zivkaju s nepoznatih brojeva i nude im svoje proizvode.
Kažu nam, jasno im je da je to posao, no ne sviđa im se ideja da njihovi telefonski brojevi tako cirkuliraju uokolo te da ih se na taj način uznemirava. Zovu odmah ujutro, dok je većina ljudi na poslu i ne radi se o jednom pozivu ili jednog agenciji koja nešto prodaje, već cijelom nizu poziva.
Mnogi nisu svjesni da su njihovi brojevi javno vidljivi na internetskom telefonskom imeniku. Poslali smo upit Agenciji za zaštitu podataka(AZOP) s pitanjima kako podaci poput brojeva mobitela građana mogu tako kružiti raznim agencijama ili tvrtkama koje nešto prodaju.
Novinarka otkrila kako je skupila novac za stan u samo tri godine: ‘Mama me ovo naučila’
Kažu nam, postoji način da ih se riješite.
“Što se tiče obrade osobnih podataka u svrhu marketinga putem telefona, sukladno članku 12. stavku 1. Zakona o zaštiti potrošača zabranjeno je upućivati pozive i/ili poruke putem telefona potrošačima koji su se upisali u registar potrošača, tzv. registar „NE ZOVI“, a koji sukladno zakonu jasno deklarira da isti ne žele primati pozive i/ili poruke u okviru promidžbe i/ili prodaje putem telefona.
Stoga, ukoliko građani ne žele da ih trgovci kontaktiraju kako bi im prodali neki proizvod ili uslugu, mogu zatražiti da se njihov telefonski broj upiše u registar „NE ZOVI“, a isti se vodi pri Hrvatskoj regulatornoj agenciji za mrežne aktivnosti HAKOM. Brojeve upisuje ili ispisuje pojedini operator na zahtjev potrošača, potpisnika ugovora s operatorom, u roku od 7 dana od zaprimanja zahtjeva. Više o tome možete saznati na službenoj stranici HAKOM-a: https://www.hakom.hr/hr/e-registar-ne-zovi/224.
Nakon što se telefonski broj upiše u registar „NE ZOVI“, trgovac više ne smije kontaktirati i nuditi svoje proizvode ili usluge korisniku tog telefonskog broja. U slučaju kršenja navedene odredbe nadležan je Državni inspektorat”, odgovaraju nam iz AZOP-a.
S aspekta zaštite osobnih podataka, ističu kako Opća uredba o zaštiti podataka propisuje i određena prava ispitanicima, o čemu više možete pronaći na internetskoj stranici https://azop.hr/prava-ispitanika/.
“Naime, sukladno članku 14. Opće uredbe o zaštiti podataka, ako osobni podaci (konkretno broj telefona/mobitela) nisu dobiveni od ispitanika odnosno građanina, voditelj obrade, primjerice agencija koja vrši telefonsku prodaju, dužan je ispitaniku pružiti informacije propisane u predmetnom članku, a među ostalim i izvor osobnih podataka te prema potrebi, dolaze li oni iz javno dostupnih izvora – primjerice telefonskog imenika.
Također, u konkretnom slučaju primjenjivo je i pravo na prigovor (članak 21. Opće uredbe o zaštiti podataka). Naime, ako se osobni podaci obrađuju za potrebe izravnog marketinga, ispitanik ima pravo u svakom trenutku uložiti prigovor na obradu osobnih podataka koji se odnose na njega za potrebe takvog marketinga te ukoliko se ispitanik protivi obradi za potrebe izravnog marketinga, osobni podaci se više ne smiju obrađivati u takve svrhe. Ukoliko voditelj obrade ne udovolji zahtjevu, a ispitanik smatra da mu je povrijeđeno pravo na zaštitu osobnih podataka, može se obratiti Agenciji za zaštitu osobnih podataka sa zahtjevom za utvrđivanje povrede prava”, zaključuju iz AZOP-a u odgovoru za Dnevno.hr.
Pranje novca, financiranje terorizma i financijski kriminal: Hrvatska na neslavnoj listi, a premijer priča o ekstremistima
Uoči izbornog ludila, anketa pokazuje stanje: Možemo ide prema dolje
S Granićevim kadrom Plenković je prebrodio još jednu krizu: Ovo postaje model njegova djelovanja
Jedan čovjek tajno je oružje protiv Plenkovića: Raskinuo je veze sa strankom i misli ozbiljno